Αλλαγές στο σχέδιο προκήρυξης του διαγωνισμού για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης και το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου για την παραγωγή και εκτέλεση των δημοσίων έργων, έδωσε στη δημοσιότητα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μια ημέρα πριν οριστεί η υπηρεσιακή κυβέρνηση.
Αναφορικά με το σχέδιο νόμου, η τύχη του οποίου παραμένει μετέωρη καθώς κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα των εκλογών, στόχος έχει να αντιμετωπίσει τη συγκέντρωση μελετών και έργων σε λίγες εταιρείες της ανώτερης τάξης, προωθώντας αλλαγές στα μητρώα εργοληπτών, ώστε να ελέγχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της κάθε εταιρείας σε σχέση με τον αριθμό προσωπικού που απασχολεί.
Σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, το σχέδιο νόμου προβλέπει προσθήκη αρμοδιοτήτων και στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ενώ μπαίνουν όρια στα νέα έργα που μπορεί να αναλάβει μια εταιρεία ανάλογα με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων. Μάλιστα, όπως τόνισε, όταν ξεπερνά το συγκεκριμένο όριο θα πρέπει να προσλάβει πρόσθετους μηχανικούς και τεχνικό προσωπικό. Μολονότι το σχέδιο νόμου τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, η τύχη του θα εξαρτηθεί από την επόμενη κυβέρνηση.
Από την επόμενη κυβέρνηση θα εξαρτηθεί και η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που προωθείται με σύμβαση παραχώρησης, το οποίο τίθεται σε διαβούλευση. Μεταξύ των αλλαγών, προβλέπεται η υψηλή βαθμολογία (συντελεστής βαρύτητας 25%) που θα λάβει ο υποψήφιος αν καταβάλει τη χρηματοδοτική συνδρομή του Δημοσίου, ύψους 220 εκατ. ευρώ, καθώς και η αύξηση του ποσοστού του Δημοσίου στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου από το 40% στο 45%. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως το Δημόσιο θα έχει τελικά πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας. «Το ποσοστό του Δημοσίου είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει το 50%», όπως τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Εκθεσιακός χώρος << Παράλληλα, προστέθηκε η πρόβλεψη (που δεν υπήρχε έως τώρα) ότι στη ζώνη εμπορικών χρήσεων θα κατασκευαστεί σε έκταση 10 στρεμμάτων συνεδριακός-εκθεσιακός χώρος ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων και δεν θα είναι ανταγωνιστικός εμπορικά. Θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί με μέριμνα του Δημοσίου.
Σύμφωνα με τον απερχόμενο αναπληρωτή υπουργό, οι αλλαγές στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι δείχνουν και το νέο μοντέλο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση, εάν επικρατήσει στις προσεχείς εκλογές, με τις παραχωρήσεις. Την ίδια στιγμή, ο κ. Σπίρτζης κατακεραύνωσε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη γερμανική Fraport. Μίλησε για «τρέλα», για ανεπαρκή στελέχωση του ΤΑΙΠΕΔ και επανέλαβε πως η απερχόμενη κυβέρνηση αναγκάστηκε να προχωρήσει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό από τους δανειστές.
«Κουκουλοφόροι»
Με αφορμή την πρόβλεψη του νέου μνημονίου για αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών επιτέθηκε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, με αιχμές για «κουκουλοφόρους» που παρουσίασαν τις απόψεις τους στους δανειστές, χωρίς να ερωτηθεί η πολιτική ηγεσία. Ο κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε ταυτόχρονα σίγουρος πως με αναδιοργάνωση των οργανισμών συγκοινωνιών μπορεί να απορροφηθεί η αύξηση στα εισιτήρια που αναμένεται εξαιτίας του γεγονότος πως εντάσσονται στον υψηλό συντελεστή 23% του ΦΠΑ, χωρίς επιβάρυνση των επιβατών.