Βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας χαρακτήρισε το λιμάνι ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Γιάννης Παντής, από το βήμα της ΔΕΘ, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Ο κ. Παντής, μιλώντας στη διάρκεια των εγκαινίων του περιπτέρου του ΟΛΘ, ανέφερε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμμετέχει ενεργά στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, και πως «παρά την οικονομική κρίση, αυξάνει συνεχώς τον όγκο των παρεχόμενων υπηρεσιών και βρίσκεται σε μια διαδικασία να βρούμε ποιοι θα κάνουν τις επενδύσεις στο μέλλον». Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η διοίκηση του ΟΛΘ, στη διάρκεια του 2014, μέσω του λιμανιού διακινήθηκαν 350.000 κοντέινερς, και ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 56,3 εκατ. ευρώ, ενώ αναφέρθηκε και στην έκπτωση, ύψους 50%, που παρέχεται στα αποθηκευτικά δικαιώματα των έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων, των οποίων η παραλαβή καθυστέρησε εξαιτίας της τραπεζικής αργίας. Ο κ. Παντής σχολιάσε και την πρόσφατη απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για αλλαγή των όρων πώλησης του λιμανιού σε ιδιώτες, λέγοντας πως «εμείς έχουμε άποψη. Νομίζω ότι θα βρεθούμε σε μια κατάσταση συντεταγμένα, προς μια πορεία που πρέπει να κάνουμε όλοι».
Υπενθυμίζεται πως το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ πριν από μερικές ημέρες αποφάσισε σε πρώτη φάση να διατεθεί το 51%, ενώ το υπόλοιπο 16% θα το αποκτήσει ο πλειοδότης του διαγωνισμού σε πέντε χρόνια, εφόσον ολοκληρώσει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Η ίδια «φόρμουλα» ακολουθείται ήδη και στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Οι νέοι όροι για τον ΟΛΘ θα επικοινωνηθούν άμεσα σε όλους τους επενδυτές που βρίσκονται στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται εντός του Φεβρουαρίου 2016. Να σημειωθεί πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ έχουν προκριθεί οι APM Terminals, Deutsche Invest, Duferco, ICTS, Mitsui, P&O, Yilport και Russian Railways JSC/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.