Δύο ξεχωριστές υπηρεσίες υπό κρατικό έλεγχο και κάτω από την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών αναμένεται να δημιουργηθούν με το νέο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες το προσχέδιο του νομοσχεδίου που βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη έχοντας όλες τις επισημάνσεις από τους Θεσμούς προβλέπει τη σύσταση μίας δεύτερης υπηρεσίας, αυτή της Αεροναυτιλίας, η οποία τελικά δεν θα περάσει στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Η νέα υπηρεσία θα διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της και θα έχει ξεχωριστή διοίκηση και προσωπικό από τη σημερινή ΥΠΑ.
Η ΑΛΛΑΓΗ
Η αλλαγή αυτή ήταν και ο λόγος που προχθές αργά το βράδυ η Ομοσπονδία εργαζομένων στην ΥΠΑ ανέστειλε την απεργία που είχε κηρύξει για Πέμπτη και Παρασκευή.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι Θεσμοί έθεσαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ζήτημα μετατροπής του παρόχου αεροναυτιλίας, δηλαδή των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με προίκα τα ετήσια έσοδα ύψους 180 εκατ. ευρώ πυροδοτώντας τις αντιδράσεις τόσο των εργαζομένων όσο και της διοίκησης αλλά και του υπουργείου Υποδομών με τον κ. Σπίρτζη. Ο υπουργός μαζί με τη διοίκηση της ΥΠΑ μετέβη εκτάκτως την προηγούμενη Πέμπτη στις Βρυξέλλες όπου πέτυχε να μη συμπεριληφθεί η σχετική πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για την ΥΠΑ.
Παράλληλα κατέθεσε προσχέδιο του νομοσχεδίου το οποίο μελετήθηκε από τους Θεσμούς και το οποίο παραδόθηκε χθες στο υπουργείο με όλες τις παρατηρήσεις οι οποίες θα συμπεριληφθούν στο τελικό σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή.
Όσον αφορά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία δεν ιδιωτικοποιούνται, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι θα «περάσουν» στο νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων, ωστόσο η διαχείρισή τους θα παραμείνει στην ΥΠΑ.