Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ
επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) στην
εταιρεία ΟΤΕ Α.Ε. (νυν όμιλος εταιρειών «COSMOTE AE»), κατόπιν εξέτασης σχετικών
καταγγελιών των εταιρειών Hellas On Line ΑΕ και Wind Hellas ΑΕΒΕ, καθώς
και αναφορών των εταιρειών Cyta ΑΕ και Forthnet ΑΕ.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕΤΤ, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι «η εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της μέσω της πρακτικής της διακριτικής μεταχείρισης στην αγορά της αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο, σε βάρος των παραπάνω εταιρειών και υπέρ του λιανικού της άκρου, για χρονικό διάστημα 3 ετών (2012-2014)».
Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ επέβαλε στην εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ πρόστιμο ύψους 2,8 εκατ. ευρώ για παράβαση των κανονιστικών υποχρεώσεών της περί μη διακριτικής μεταχείρισης και 3,5 εκατ. ευρώ για παράβαση της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Για την επιμέτρηση των προστίμων, η ΕΕΤΤ συνεκτίμησε τη χρονική διάρκεια της παράβασης, τη φύση και τη σοβαρότητά της, το όφελος που αποκόμισε η ΟΤΕ ΑΕ, την οικονομική βλάβη που προκλήθηκε στους ανταγωνιστές της, την αρχή της αναλογικότητας, την ανάγκη αποτροπής παρόμοιων πρακτικών στο μέλλον και τις γενικότερες επιπτώσεις της διακριτικής μεταχείρισης στην αγορά και τους καταναλωτές.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕΤΤ, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι «η εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της μέσω της πρακτικής της διακριτικής μεταχείρισης στην αγορά της αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο, σε βάρος των παραπάνω εταιρειών και υπέρ του λιανικού της άκρου, για χρονικό διάστημα 3 ετών (2012-2014)».
Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ επέβαλε στην εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ πρόστιμο ύψους 2,8 εκατ. ευρώ για παράβαση των κανονιστικών υποχρεώσεών της περί μη διακριτικής μεταχείρισης και 3,5 εκατ. ευρώ για παράβαση της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Για την επιμέτρηση των προστίμων, η ΕΕΤΤ συνεκτίμησε τη χρονική διάρκεια της παράβασης, τη φύση και τη σοβαρότητά της, το όφελος που αποκόμισε η ΟΤΕ ΑΕ, την οικονομική βλάβη που προκλήθηκε στους ανταγωνιστές της, την αρχή της αναλογικότητας, την ανάγκη αποτροπής παρόμοιων πρακτικών στο μέλλον και τις γενικότερες επιπτώσεις της διακριτικής μεταχείρισης στην αγορά και τους καταναλωτές.