Οι πελάτες του Android συνεχίζουν να είναι πιο πιστοί στο λειτουργικό σύστημα της Google σε σχέση με τους χρήστες του iOS, σύμφωνα με νέα δεδομένα τα οποία ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από την Consumer Intelligence Research Partners.
Πιο πιστοί οι πελάτες του Android με βάση τα νούμερα
Το Android συγκέντρωσε 91% σχετικά με την αφοσίωση των χρηστών του σε αυτό για το 2017, ενώ το iOS σταμάτησε στο 86%. Να σημειώσουμε πως τα ποσοστά για τα δύο λειτουργικά συστήματα, έχουν παραμείνει σταθερά σχεδόν από τις αρχές του 2016.
Από τον Ιανουάριο του 2016, το Android ανέβηκε από το 89% στο 91%, τη στιγμή που το iOS φαίνεται να κινείται μεταξύ 85%-88%.
Πώς έγινε η έρευνα;
Η αφοσίωση των πελατών στα λειτουργικά συστήματα για την περασμένη χρονιά υπολογίστηκε από το ποσοστό των χρηστών που παρέμειναν με το ίδιο λειτουργικό σύστημα όταν ενεργοποίησαν κάποια νέα συσκευή μέσα στους δώδεκα μήνες του έτους με την τελευταία μέρα να είναι η 31 Δεκεμβρίου 2017.
Άλλα στοιχεία
Η CIRP επισημαίνει πως τα ευρήματά της είναι βασισμένα σε τριμηνιαίες έρευνες με ένα δείγμα από 500 χρήστες η κάθε μία. Όπως διαβάζουμε, ο Mike Levin, συνεργάτης και συν-ιδρυτής της CIRP, δηλώνει τα παρακάτω:
“Η αφοσίωση για Android και iOS αυξήθηκε το 2015 και μέσα στο 2016. Επιπλέον, είναι στα ίδια επίπεδα, κυμαινόμενη από 85%-90% σε οποιοδήποτε σημείο. Με μόνο δύο λειτουργικά συστήματα, φαίνεται πως οι χρήστες διαλέγουν ένα από αυτά και αφού το μάθουν και επενδύσουν σε εφαρμογές και αποθηκευτικό χώρο, επιλέγουν να μείνουν με αυτό. Τώρα, η Apple και η Google χρειάζεται να καταλάβουν το πώς να πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτούς τους αφοσιωμένους πελάτες.”
Με το Android, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε μία μεγάλη γκάμα από smartphones τα οποία “τρέχουν” το λειτουργικό σύστημα της Google, κάτι που μπορεί να εξηγήσει τα νούμερα της έρευνας. Κατά κανόνα, οι Android συσκευές είναι πολύ πιο προσιτές ως προς την τιμή σε σχέση με αυτές του iOS. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι χρήστες να μπορούν να έχουν ένα smartphone στην τιμή που αυτοί επιθυμούν.
Όπως σημειώνει η CIRP, οι άνθρωποι που αγοράζουν για πρώτη φορά smartphone λιγοστεύουν. Αυτό σημαίνει πως η “λαθροθηρία” πελατών από τις εταιρείες για την κυριαρχία στον αγώνα των λειτουργικών συστημάτων, αποδεικνύεται πολύ σημαντική. Η Apple κάνει προσπάθειες ώστε να προσεγγίσει τους χρήστες του Android μέσω της κατασκευής video, μίας εφαρμογής που λέγεται “Move to iOS” για μία πιο “ανώδυνη” μετάβαση, και μέσω μίας ιστοσελίδας στην οποία αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους το iPhone είναι καλύτερο από τα smartphones του ανταγωνισμού.
“Γνωρίζουμε ότι το Android έχει μία μεγαλύτερη βάση χρηστών σε σχέση με το iOS, και εξαιτίας αυτής της μεγαλύτερης βάσης, ο απόλυτος αριθμός χρηστών που μεταβαίνουν στο iOS από το Android είναι τόσο μεγάλος ή μεγαλύτερος σε σχέση με τον απόλυτο αριθμό χρηστών που εγκαταλείπουν το iOS για να πάνε στο Android. Κοιτώντας τον απόλυτο αριθμό χρηστών μέσα από αυτή την οπτική, θα διαπιστώσουμε πως το iOS κερδίζει περισσότερους πρώην χρήστες Android παρά το αντίστροφο.”
Αυτά τα ποσοστά που αφορούν την αφοσίωση δεν είναι σχετικά με τα ποσοστά μετάβασης των χρηστών από το ένα λειτουργικό σύστημα στο άλλο, αφού εκεί το iOS κερδίζει και με διαφορά. Με μία μεγαλύτερη βάση χρηστών για το Android, όλο και περισσότεροι πελάτες “μεταπηδούν” συχνότερα στο iOS. Κατά τη διάρκεια των δηλώσεων σχετικά με τα κέρδη της Apple, ο Tim Cook πάντα επισημαίνει τον μεγάλο αριθμό χρηστών που μεταβαίνουν από το Android στο iOS, με κάθε τρίμηνο που περνάει να σπάει και ένα νέο ρεκόρ.
Πιο πιστοί οι πελάτες του Android με βάση τα νούμερα
Το Android συγκέντρωσε 91% σχετικά με την αφοσίωση των χρηστών του σε αυτό για το 2017, ενώ το iOS σταμάτησε στο 86%. Να σημειώσουμε πως τα ποσοστά για τα δύο λειτουργικά συστήματα, έχουν παραμείνει σταθερά σχεδόν από τις αρχές του 2016.
Από τον Ιανουάριο του 2016, το Android ανέβηκε από το 89% στο 91%, τη στιγμή που το iOS φαίνεται να κινείται μεταξύ 85%-88%.
Πώς έγινε η έρευνα;
Η αφοσίωση των πελατών στα λειτουργικά συστήματα για την περασμένη χρονιά υπολογίστηκε από το ποσοστό των χρηστών που παρέμειναν με το ίδιο λειτουργικό σύστημα όταν ενεργοποίησαν κάποια νέα συσκευή μέσα στους δώδεκα μήνες του έτους με την τελευταία μέρα να είναι η 31 Δεκεμβρίου 2017.
Άλλα στοιχεία
Η CIRP επισημαίνει πως τα ευρήματά της είναι βασισμένα σε τριμηνιαίες έρευνες με ένα δείγμα από 500 χρήστες η κάθε μία. Όπως διαβάζουμε, ο Mike Levin, συνεργάτης και συν-ιδρυτής της CIRP, δηλώνει τα παρακάτω:
“Η αφοσίωση για Android και iOS αυξήθηκε το 2015 και μέσα στο 2016. Επιπλέον, είναι στα ίδια επίπεδα, κυμαινόμενη από 85%-90% σε οποιοδήποτε σημείο. Με μόνο δύο λειτουργικά συστήματα, φαίνεται πως οι χρήστες διαλέγουν ένα από αυτά και αφού το μάθουν και επενδύσουν σε εφαρμογές και αποθηκευτικό χώρο, επιλέγουν να μείνουν με αυτό. Τώρα, η Apple και η Google χρειάζεται να καταλάβουν το πώς να πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτούς τους αφοσιωμένους πελάτες.”
Με το Android, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε μία μεγάλη γκάμα από smartphones τα οποία “τρέχουν” το λειτουργικό σύστημα της Google, κάτι που μπορεί να εξηγήσει τα νούμερα της έρευνας. Κατά κανόνα, οι Android συσκευές είναι πολύ πιο προσιτές ως προς την τιμή σε σχέση με αυτές του iOS. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι χρήστες να μπορούν να έχουν ένα smartphone στην τιμή που αυτοί επιθυμούν.
Όπως σημειώνει η CIRP, οι άνθρωποι που αγοράζουν για πρώτη φορά smartphone λιγοστεύουν. Αυτό σημαίνει πως η “λαθροθηρία” πελατών από τις εταιρείες για την κυριαρχία στον αγώνα των λειτουργικών συστημάτων, αποδεικνύεται πολύ σημαντική. Η Apple κάνει προσπάθειες ώστε να προσεγγίσει τους χρήστες του Android μέσω της κατασκευής video, μίας εφαρμογής που λέγεται “Move to iOS” για μία πιο “ανώδυνη” μετάβαση, και μέσω μίας ιστοσελίδας στην οποία αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους το iPhone είναι καλύτερο από τα smartphones του ανταγωνισμού.
“Γνωρίζουμε ότι το Android έχει μία μεγαλύτερη βάση χρηστών σε σχέση με το iOS, και εξαιτίας αυτής της μεγαλύτερης βάσης, ο απόλυτος αριθμός χρηστών που μεταβαίνουν στο iOS από το Android είναι τόσο μεγάλος ή μεγαλύτερος σε σχέση με τον απόλυτο αριθμό χρηστών που εγκαταλείπουν το iOS για να πάνε στο Android. Κοιτώντας τον απόλυτο αριθμό χρηστών μέσα από αυτή την οπτική, θα διαπιστώσουμε πως το iOS κερδίζει περισσότερους πρώην χρήστες Android παρά το αντίστροφο.”
Αυτά τα ποσοστά που αφορούν την αφοσίωση δεν είναι σχετικά με τα ποσοστά μετάβασης των χρηστών από το ένα λειτουργικό σύστημα στο άλλο, αφού εκεί το iOS κερδίζει και με διαφορά. Με μία μεγαλύτερη βάση χρηστών για το Android, όλο και περισσότεροι πελάτες “μεταπηδούν” συχνότερα στο iOS. Κατά τη διάρκεια των δηλώσεων σχετικά με τα κέρδη της Apple, ο Tim Cook πάντα επισημαίνει τον μεγάλο αριθμό χρηστών που μεταβαίνουν από το Android στο iOS, με κάθε τρίμηνο που περνάει να σπάει και ένα νέο ρεκόρ.