Την άδεια από χρήστες στην Ευρώπη και αλλού για συγκεκριμένες χρήσεις των δεδομένων τους αρχίζει να ζητά το Facebook.
Μεταξύ άλλων, το Facebook άρχισε να ρωτά χρήστες στην Ευρώπη και τον Καναδά εάν επιτρέπουν τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου για την αναγνώριση/ ταυτοποίησή τους σε φωτογραφίες και βίντεο.
Όπως αναφέρει το BBC, το Facebook – το οποίο εξακολουθεί να γίνεται στόχος κριτικών λόγω του σκανδάλου της Cambridge Analytica- είχε αρχίσει να το κάνει αυτό σε χρήστες εκτός Καναδά το 2011, αλλά σταμάτησε να χρησιμοποιεί τη λειτουργία αυτή στους χρήστες που είναι πολίτες της ΕΕ το επόμενο έτος, λόγω αντιδράσεων από ρυθμιστικές αρχές και υπερμάχους της ιδιωτικότητας.
Το νέο αυτό αίτημα είναι ένα από μια σειρά opt-in αδειών που ζητούνται εν όψει της ενεργοποίησης ενός νέου νόμου προστασίας δεδομένων, και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένης της υπόθεσης της Cambridge Analytica και αγωγής σε βάρος του στις ΗΠΑ για χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας χωρίς την ξεκάθαρη συγκατάθεση των χρηστών.
Σύμφωνα με το BBC, από τους χρήστες εκτός ΕΕ και Καναδά θα ζητείται να δουν κάποιες ρυθμίσεις, αλλά θα εξακολουθούνται να υπάγονται σε αναγνώριση προσώπου, εκτός και αν επιλέξουν (opt out) το αντίθετο.
Οι ρυθμίσεις αυτές, όπως και άλλες, παρουσιάζονται εν όψει της ενεργοποίησης του GDPR (General Data Protection Regulation) της ΕΕ στις 25 Μαΐου. Ο νόμος αυτός αυστηροποιεί τους υπάρχοντες κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων, απαγορεύει να χρησιμοποιούνται προεπιλεγμένα (pre-ticked) κουτάκια για παροχή συναίνεσης και αυξάνει τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση.
Επίσης, όπως σημειώνει το Reuters, το Facebook γνωστοποίησε την Τρίτη πως η αποδοχή στοχευμένων διαφημίσεων θα συνεχίσει να αποτελεί προϋπόθεση/ όρο για τη χρήση του, επιδιώκοντας να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο το business model του παρά τον νέο νόμο της ΕΕ. Ο Ρομπ Σέρμαν, αναπληρωτής chief privacy officer, είπε πως αυτή την εβδομάδα αρχίζουν να ζητούνται άδειες για μια σειρά χρήσεων δεδομένων, αλλά υπογράμμισε ότι το πλήρες opt-out από το στοχευμένο marketing δεν θα είναι δυνατόν. «Το Facebook είναι μια υπηρεσία που στηρίζεται στις διαφημίσεις» είπε σε ενημέρωση χρηστών στα κεντρικά της εταιρείας.
Σύμφωνα με το BBC, μεταξύ άλλων, θα ζητείται συναίνεση χρηστών για να καλύπτει το Facebook τις υποχρεώσεις του υπό τον νέο νόμο και σε τομείς όπως η προβολή των θρησκευτικών και πολιτικών πεποιθήσεων και της σεξουαλικότητάς τους (εάν ο χρήστης τα προβάλλει, θα ερωτάται εάν συνεχίζει να θέλει αυτές οι πληροφορίες να φαίνονται σε άλλους και εάν θα επιτρέπεται η χρήση αυτών των δεδομένων για στόχευση διαφημίσεων και συστάσεων) και στη χρήση δεδομένων που συλλέχθηκαν από αλλού (όπως άλλες ιστοσελίδες και εφαρμογές) για στόχευση διαφημίσεων σε Facebook και Instagram. Επίσης, σε χώρες που επηρεάζονται θα ζητείται συγκατάθεση γονιού για χρήστες κάτω των 16 για προβολή διαφημίσεων με βάση τα ενδιαφέροντά τους, τις θρησκευτικές και πολιτικές τους πεποιθήσεις και τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις.
Για να λαμβάνει αυτές τις εγκρίσεις, το Facebook θα παρουσιάζει τις αποκαλούμενες «οθόνες άδειας» (permission screens), που θα περιέχουν κείμενο και θα χρειάζεται πάτημα ενός κουμπιού για να πάνε παρακάτω, σημαίνοντας την παροχή έγκρισης. Οι σελίδες αυτές θα αρχίσουν να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα του Facebook και την εφαρμογή του αυτή την εβδομάδα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τον Σέρμαν- παρόλα αυτά, όπως υπογραμμίζει το Reuters, δεν θα παρέχεται στους χρήστες η πιλογή της άρνησης: Θα μπορούν είτε να αποδεχτούν και συνεχίσουν είτε να πάνε στη διαχείριση των ρυθμίσεων σχετικά με τα δεδομένα (manage data setting), όπως φάνηκε σε σελίδες που είδαν δημοσιογράφοι την Τρίτη.
«Οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν να μην είναι στο Facebook εάν το θέλουν» είπε ο Σέρμαν.
Μεταξύ άλλων, το Facebook άρχισε να ρωτά χρήστες στην Ευρώπη και τον Καναδά εάν επιτρέπουν τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου για την αναγνώριση/ ταυτοποίησή τους σε φωτογραφίες και βίντεο.
Όπως αναφέρει το BBC, το Facebook – το οποίο εξακολουθεί να γίνεται στόχος κριτικών λόγω του σκανδάλου της Cambridge Analytica- είχε αρχίσει να το κάνει αυτό σε χρήστες εκτός Καναδά το 2011, αλλά σταμάτησε να χρησιμοποιεί τη λειτουργία αυτή στους χρήστες που είναι πολίτες της ΕΕ το επόμενο έτος, λόγω αντιδράσεων από ρυθμιστικές αρχές και υπερμάχους της ιδιωτικότητας.
Το νέο αυτό αίτημα είναι ένα από μια σειρά opt-in αδειών που ζητούνται εν όψει της ενεργοποίησης ενός νέου νόμου προστασίας δεδομένων, και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένης της υπόθεσης της Cambridge Analytica και αγωγής σε βάρος του στις ΗΠΑ για χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας χωρίς την ξεκάθαρη συγκατάθεση των χρηστών.
Σύμφωνα με το BBC, από τους χρήστες εκτός ΕΕ και Καναδά θα ζητείται να δουν κάποιες ρυθμίσεις, αλλά θα εξακολουθούνται να υπάγονται σε αναγνώριση προσώπου, εκτός και αν επιλέξουν (opt out) το αντίθετο.
Οι ρυθμίσεις αυτές, όπως και άλλες, παρουσιάζονται εν όψει της ενεργοποίησης του GDPR (General Data Protection Regulation) της ΕΕ στις 25 Μαΐου. Ο νόμος αυτός αυστηροποιεί τους υπάρχοντες κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων, απαγορεύει να χρησιμοποιούνται προεπιλεγμένα (pre-ticked) κουτάκια για παροχή συναίνεσης και αυξάνει τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση.
Επίσης, όπως σημειώνει το Reuters, το Facebook γνωστοποίησε την Τρίτη πως η αποδοχή στοχευμένων διαφημίσεων θα συνεχίσει να αποτελεί προϋπόθεση/ όρο για τη χρήση του, επιδιώκοντας να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο το business model του παρά τον νέο νόμο της ΕΕ. Ο Ρομπ Σέρμαν, αναπληρωτής chief privacy officer, είπε πως αυτή την εβδομάδα αρχίζουν να ζητούνται άδειες για μια σειρά χρήσεων δεδομένων, αλλά υπογράμμισε ότι το πλήρες opt-out από το στοχευμένο marketing δεν θα είναι δυνατόν. «Το Facebook είναι μια υπηρεσία που στηρίζεται στις διαφημίσεις» είπε σε ενημέρωση χρηστών στα κεντρικά της εταιρείας.
Σύμφωνα με το BBC, μεταξύ άλλων, θα ζητείται συναίνεση χρηστών για να καλύπτει το Facebook τις υποχρεώσεις του υπό τον νέο νόμο και σε τομείς όπως η προβολή των θρησκευτικών και πολιτικών πεποιθήσεων και της σεξουαλικότητάς τους (εάν ο χρήστης τα προβάλλει, θα ερωτάται εάν συνεχίζει να θέλει αυτές οι πληροφορίες να φαίνονται σε άλλους και εάν θα επιτρέπεται η χρήση αυτών των δεδομένων για στόχευση διαφημίσεων και συστάσεων) και στη χρήση δεδομένων που συλλέχθηκαν από αλλού (όπως άλλες ιστοσελίδες και εφαρμογές) για στόχευση διαφημίσεων σε Facebook και Instagram. Επίσης, σε χώρες που επηρεάζονται θα ζητείται συγκατάθεση γονιού για χρήστες κάτω των 16 για προβολή διαφημίσεων με βάση τα ενδιαφέροντά τους, τις θρησκευτικές και πολιτικές τους πεποιθήσεις και τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις.
Για να λαμβάνει αυτές τις εγκρίσεις, το Facebook θα παρουσιάζει τις αποκαλούμενες «οθόνες άδειας» (permission screens), που θα περιέχουν κείμενο και θα χρειάζεται πάτημα ενός κουμπιού για να πάνε παρακάτω, σημαίνοντας την παροχή έγκρισης. Οι σελίδες αυτές θα αρχίσουν να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα του Facebook και την εφαρμογή του αυτή την εβδομάδα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τον Σέρμαν- παρόλα αυτά, όπως υπογραμμίζει το Reuters, δεν θα παρέχεται στους χρήστες η πιλογή της άρνησης: Θα μπορούν είτε να αποδεχτούν και συνεχίσουν είτε να πάνε στη διαχείριση των ρυθμίσεων σχετικά με τα δεδομένα (manage data setting), όπως φάνηκε σε σελίδες που είδαν δημοσιογράφοι την Τρίτη.
«Οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν να μην είναι στο Facebook εάν το θέλουν» είπε ο Σέρμαν.