Σοκ και δέος στο λιανεμπόριο τροφίμων τον Σεπτέμβριο, όπου η αγορά, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του λιανεμπορίου, κατέγραψε υποχώρηση 8%, ενώ ισχυρές πιέσεις συνεχίζει να δέχεται και το δίκτυο των cash & carry.
Πορεία η οποία θέτει εν αμφιβόλω τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για οριακή, στα όρια του στατιστικού λάθους, άνοδο της κατανάλωσης για το σύνολο της χρονιάς.
Η ανατροπή του σκηνικού, σε σχέση με την πορεία τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους όπου κατεγράφη αύξηση 3,4% στις πωλήσεις, συνδέεται με τις φορολογικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του Φθινοπώρου, τη μείωση του τουριστικού ρεύματος, το οποίο τους προηγούμενους μήνες στήριξε τη συγκεκριμένη αγορά, και στο γεγονός ότι η σύγκριση πλέον γίνεται μεταξύ όμοιων πραγμάτων, αφού το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, το οποίο λειτουργεί υπό τη Σκλαβενίτης, έχει πλέον "διπλώσει".
Το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχο της Σκλαβενίτης την 1η Μαρτίου του 2017, ωστόσο προς τα τέλη του καλοκαιριού του 2017 ολοκληρώθηκε η αλλαγή στις ταμπέλες των καταστημάτων και αποκαταστάθηκε πλήρως η τροφοδοσία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Οπότε η σύγκριση μεταξύ του οκταμήνου Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2018 με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2017 δεν είναι απόλυτα ακριβής. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων εμφάνισε στο οκτάμηνο "υψηλούς" ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Με βάση τα στοιχεία της IRI, το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με τον τζίρο του Αυγούστου πάντως να εμφανίζει πρώτα σημάδια κόπωσης. Η αύξηση των πωλήσεων σε αξία τον τελευταίο μήνα του Καλοκαιριού διαμορφώθηκε στο 2,1%, όταν τον Μάιο η αύξηση των πωλήσεων είχε αγγίξει το 6,1% για να υποχωρήσει στο 2,8% τον Ιούνιο και στο 2,3% τον Ιούλιο. Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν και οι πωλήσεις σε όγκο. Σε επίπεδο οκταμήνου κατέγραψαν σωρευτική αύξηση 3,7%, όταν τον Μάιο ήταν στο +5,4%, στο +2,5% τον Ιούνιο, στο +2% τον Ιούλιο και μόλις +1,7% τον Αύγουστο.
Την ίδια ώρα, το παραδοσιακό λιανεμπόριο δέχεται πιέσεις και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ο τζίρος των οποίων εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος στα 26,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Convert Group. Η συγκεκριμένη αγορά "τρέχει” με ρυθμό ανάπτυξης 36% σε σχέση με το 2017 όπου οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δικτύου είχαν διαμορφωθεί στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία του μέσου καλαθιού αγγίζει πλέον τα 87 ευρώ.
Πορεία η οποία θέτει εν αμφιβόλω τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για οριακή, στα όρια του στατιστικού λάθους, άνοδο της κατανάλωσης για το σύνολο της χρονιάς.
Η ανατροπή του σκηνικού, σε σχέση με την πορεία τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους όπου κατεγράφη αύξηση 3,4% στις πωλήσεις, συνδέεται με τις φορολογικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του Φθινοπώρου, τη μείωση του τουριστικού ρεύματος, το οποίο τους προηγούμενους μήνες στήριξε τη συγκεκριμένη αγορά, και στο γεγονός ότι η σύγκριση πλέον γίνεται μεταξύ όμοιων πραγμάτων, αφού το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, το οποίο λειτουργεί υπό τη Σκλαβενίτης, έχει πλέον "διπλώσει".
Το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχο της Σκλαβενίτης την 1η Μαρτίου του 2017, ωστόσο προς τα τέλη του καλοκαιριού του 2017 ολοκληρώθηκε η αλλαγή στις ταμπέλες των καταστημάτων και αποκαταστάθηκε πλήρως η τροφοδοσία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Οπότε η σύγκριση μεταξύ του οκταμήνου Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2018 με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2017 δεν είναι απόλυτα ακριβής. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων εμφάνισε στο οκτάμηνο "υψηλούς" ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Με βάση τα στοιχεία της IRI, το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με τον τζίρο του Αυγούστου πάντως να εμφανίζει πρώτα σημάδια κόπωσης. Η αύξηση των πωλήσεων σε αξία τον τελευταίο μήνα του Καλοκαιριού διαμορφώθηκε στο 2,1%, όταν τον Μάιο η αύξηση των πωλήσεων είχε αγγίξει το 6,1% για να υποχωρήσει στο 2,8% τον Ιούνιο και στο 2,3% τον Ιούλιο. Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν και οι πωλήσεις σε όγκο. Σε επίπεδο οκταμήνου κατέγραψαν σωρευτική αύξηση 3,7%, όταν τον Μάιο ήταν στο +5,4%, στο +2,5% τον Ιούνιο, στο +2% τον Ιούλιο και μόλις +1,7% τον Αύγουστο.
Την ίδια ώρα, το παραδοσιακό λιανεμπόριο δέχεται πιέσεις και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ο τζίρος των οποίων εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος στα 26,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Convert Group. Η συγκεκριμένη αγορά "τρέχει” με ρυθμό ανάπτυξης 36% σε σχέση με το 2017 όπου οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δικτύου είχαν διαμορφωθεί στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία του μέσου καλαθιού αγγίζει πλέον τα 87 ευρώ.