Στην «αρένα» των smartphones, σε γενικές γραμμές πλεονέκτημα θεωρείται το μεγάλο μέγεθος οθόνης, ωστόσο φαίνεται πως υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν (όπως στα πρώτα χρόνια της εξάπλωσης της κινητής τηλεφωνίας) πως το μικρό μέγεθος έχει και αυτό τα πλεονεκτήματά του.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Palm, το οποίο λανσάρεται στις ΗΠΑ, χρησιμοποιώντας το brand name της άλλοτε διάσημης εταιρείας, ως προοριζόμενο να χρησιμοποιείται συμπληρωματικά στο «κύριο» smartphone του χρήστη (π.χ. όταν αυτός δεν θέλει να το πάρει μαζί του).
Το Palm διαθέτει οθόνη LCD 3,3 ιντσών, των 445 PPI και διαθέτει Android 8.1. Το «σώμα» του είναι από αλουμίνιο και Gorilla Glass 3, ο επεξεργαστής είναι Snapdragon 435 και έχει 3GB RAM. Όπως υπογραμμίζουν ιστοσελίδες του ειδικού Τύπου, δεν προορίζεται για να χρησιμοποιείται αυτόνομα: Προς το παρόν κυκλοφορεί αποκλειστικά από τη Verizon και χρησιμοποιεί την υπηρεσία NumberShare για να συγχρονίζεται με την κύρια συσκευή και τον αριθμό της, αν και παρέχει «κανονικές» λειτουργίες smartphone (εφαρμογές, κάμερα, voice assistant). Η μπαταρία του είναι των 800mAh, και διαθέτει δύο κάμερες, ενώ η τιμή του θα ανέρχεται στα 349 δολάρια, με την κυκλοφορία του να αρχίζει τον Νοέμβριο.
Σε παρεμφερές πλαίσιο κινείται και το Card Keitai KY-01L που ανακοινώθηκε από την NTT Docomo στην Ιαπωνία: To εν λόγω τηλέφωνο, μεγέθους πιστωτικής κάρτας, διεκδικεί τον τίτλο του πιο λεπτού (πάχους 5,3 χιλιοστών) και πιο ελαφρού (βάρους 4,7 γραμμαρίων) smartphone που έχει φτιαχτεί ποτέ. Διαθέτει διασυνδεσιμότητα LTE και 4G για τηλεφωνικές κλήσεις και περιήγηση στο Ίντερνετ, ωστόσο δεν υπάρχει κάμερα, ούτε κατάστημα από όπου μπορεί κανείς να κατεβάσει εφαρμογές. Η οθόνη του είναι τεχνολογίας e-paper, αντίστοιχη αυτής που χρησιμοποιείται στα e-readers.
Θα κυκλοφορήσει επίσης τον Νοέμβριο, σε τιμή 32.000 γιεν (280 δολαρίων) και προωθείται από την NTT Docomo ως μια χρήσιμη έξτρα συσκευή για κατόχους κινητών με μεγάλες οθόνες.
Σύμφωνα με αναλυτές, συσκευές τέτοιου τύπου αντικατοπτρίζουν μια γενικότερη τάση ανόδου των αποκαλούμενων «companion phones», η οποία στην ουσία είναι η επιδίωξη των κατασκευαστών κινητών να βρουν νέες ευκαιρίες για πωλήσεις σε μια αγορά η οποία φαίνεται να έχει κορεστεί.