Εικόνες από το (πιθανό) μέλλον των σύγχρονων πόλεων έδωσαν, στο πλαίσιο της Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας εταιρείες όπως η Bell, η Hyundai και η Uber, με τις προτάσεις τους για αεροταξί και άλλα φουτουριστικά μέσα μεταφοράς.
Η Bell παρουσίασε το αεροταξί Bell Nexus και το Autonomous Pod Transport (APT), τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, θα συνυπάρχουν για τη μετακίνηση ανθρώπων και προϊόντων στις πόλεις.
«Με έμφαση στην εμπειρία επιβάτη, αποκαλύψαμε την τεχνολογία και το όχημα που θα φέρει επανάσταση στις μεταφορές στις πόλεις στη CES 2019. Φέτος επιδεικνύουμε πώς θα μοιάζουν η διακυβέρνηση, η λειτουργία, η εργασία και η ζωή σε μια έξυπνη πόλη» είπε ο Μιτς Σνάιντερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bell.
Τα σχέδια MaaS (Mobility as a Service) της εταιρείας, πέρα από τα αεροσκάφη, πραγματεύονται την ενσωμάτωση του MaaS στις κοινότητες, καθιστώντας τις on-demand αερομεταφορές διαθέσιμες σε όλους. Στην «καρδιά» των υπηρεσιών αυτών είναι το Bell AerOS, ένα σύστημα το οποίο «τρέχει» σε Microsoft Azure, με σκοπό τη διαχείριση των πληροφοριών του στόλου των αεροσκαφών, την παρακολούθηση της κατάστασής τους. κ.α.
Η Bell παρουσίασε επίσης την εξέλιξη του Benn Nexus, το Bell Nexus 4EX. To αεροσκάφος διαθέτει τέσσερα στροφεία τα οποία μπορούν να είναι υβριδικά- ηλεκτρικά ή πλήρως ηλεκτρικά- με την εταιρεία να θεωρεί πως η επιλογή προώθησης θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες των πελατών.
Από πλευράς τους η Uber και η Hyundai ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την ανάπτυξη Uber Air Taxis για τους σκοπούς μελλοντικών δικτύων ride share για εναέριες μεταφορές και παρουσίασαν ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας. Η Hyundai είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετέχει στην πρωτοβουλία Uber Elevate, και στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτή θα κατασκευάζει τα ιπτάμενα οχήματα και η Uber θα παρέχει υπηρσίες υποστήριξης, customer interfaces κ.α.
Όσον αφορά στο αεροσκάφος, οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός μοντέλου PAV (Personal Air Vehicle), του S-A1. Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος με δυνατότητες κάθετης προσγείωσης και απογείωσης (eVTOL), σχεδιασμένο για cruising ταχύτητα μέχρι 290 χλμ/ώρα σε ύψος 300-600 μέτρων από το έδαφος και ταξίδια σε εμβέλεια 100 χλμ. Το αεροσκάφος θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, με πολλαπλούς έλικες/ στροφεία για αυξημένη ασφάλεια. Σε πρώτη φάση προορίζεται να πιλοτάρεται συμβατικά, ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται να γίνει αυτόνομο. Η καμπίνα του θα μπορεί να εξυπηρετεί τέσσερις επιβαίνοντες.
Η Bell παρουσίασε το αεροταξί Bell Nexus και το Autonomous Pod Transport (APT), τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, θα συνυπάρχουν για τη μετακίνηση ανθρώπων και προϊόντων στις πόλεις.
«Με έμφαση στην εμπειρία επιβάτη, αποκαλύψαμε την τεχνολογία και το όχημα που θα φέρει επανάσταση στις μεταφορές στις πόλεις στη CES 2019. Φέτος επιδεικνύουμε πώς θα μοιάζουν η διακυβέρνηση, η λειτουργία, η εργασία και η ζωή σε μια έξυπνη πόλη» είπε ο Μιτς Σνάιντερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bell.
Τα σχέδια MaaS (Mobility as a Service) της εταιρείας, πέρα από τα αεροσκάφη, πραγματεύονται την ενσωμάτωση του MaaS στις κοινότητες, καθιστώντας τις on-demand αερομεταφορές διαθέσιμες σε όλους. Στην «καρδιά» των υπηρεσιών αυτών είναι το Bell AerOS, ένα σύστημα το οποίο «τρέχει» σε Microsoft Azure, με σκοπό τη διαχείριση των πληροφοριών του στόλου των αεροσκαφών, την παρακολούθηση της κατάστασής τους. κ.α.
Η Bell παρουσίασε επίσης την εξέλιξη του Benn Nexus, το Bell Nexus 4EX. To αεροσκάφος διαθέτει τέσσερα στροφεία τα οποία μπορούν να είναι υβριδικά- ηλεκτρικά ή πλήρως ηλεκτρικά- με την εταιρεία να θεωρεί πως η επιλογή προώθησης θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες των πελατών.
Από πλευράς τους η Uber και η Hyundai ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την ανάπτυξη Uber Air Taxis για τους σκοπούς μελλοντικών δικτύων ride share για εναέριες μεταφορές και παρουσίασαν ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας. Η Hyundai είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετέχει στην πρωτοβουλία Uber Elevate, και στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτή θα κατασκευάζει τα ιπτάμενα οχήματα και η Uber θα παρέχει υπηρσίες υποστήριξης, customer interfaces κ.α.
Όσον αφορά στο αεροσκάφος, οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός μοντέλου PAV (Personal Air Vehicle), του S-A1. Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος με δυνατότητες κάθετης προσγείωσης και απογείωσης (eVTOL), σχεδιασμένο για cruising ταχύτητα μέχρι 290 χλμ/ώρα σε ύψος 300-600 μέτρων από το έδαφος και ταξίδια σε εμβέλεια 100 χλμ. Το αεροσκάφος θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, με πολλαπλούς έλικες/ στροφεία για αυξημένη ασφάλεια. Σε πρώτη φάση προορίζεται να πιλοτάρεται συμβατικά, ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου αναμένεται να γίνει αυτόνομο. Η καμπίνα του θα μπορεί να εξυπηρετεί τέσσερις επιβαίνοντες.