Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Τι ισχύει για μισθούς-εισφορές 307.087 εργαζομένων που επιστρέφουν στη δουλειά από σήμερα έως 25/5

Ο δεύτερος μεγάλος "γύρος" επαναλειτουργίας επιχειρήσεων και επιστροφής στην απασχόληση. 



Αυτός θα τρέξει σε 2 "δόσεις". Η πρώτη και μικρότερη ξεκινά από σήμερα και αφορά 1.703 επιχειρήσεις (πχ. λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα) στις οποίες απασχολούνται 6.699 μισθωτοί.

Η δεύτερη και μεγαλύτερη "δόση" θα "τρέξει" την ερχόμενη Δευτέρα (25/5) και αφορά 75.693 επιχειρήσεις, ιδίως της εστίασης, στις οποίες απασχολούνται 300.388 μισθωτοί.

Συνολικά, δηλαδή από σήμερα έως την επόμενη Δεύτερα, θα ανοίξουν 77.396 επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται 307.388.

Με άλλα λόγια, θα επαναλειτουργήσει σχεδόν το 1/3 των επιχειρήσεων που έκλεισαν με κρατική εντολή για υγειονομικούς λόγους πριν 2 μήνες.

Επίσης θα επανέλθει δυνητικά  στην εργασία σχεδόν το ½ όσων εργαζομένων είχαν "βγει" σε αναστολή εργασίας ως και στις 30 /4.

Έτσι δικαιούνταν και έλαβαν το 45ημερο από τα μέσα Μαρτίου έως και τέλη Απριλίου ειδική αποζημίωση 800 ευρώ, ενώ το κράτος κάλυψε τις εισφορές τους.

Το "καθεστώς" της αναστολής των συμβάσεων για τους εργαζομένους επιχειρήσεων που ανοίγουν σήμερα, αλλά και στις 25/5 συνεχίζει να ισχύει, για όσες επιχειρήσεις το επιλέξουν έως τις 31/5.

Ωστόσο, τίθεται πλέον ανώτατο πλαφόν στο ποσοστό των εργαζομένων μίας επιχείρησης το οποίο μπορεί να παραμείνει σε αναστολή. Το μέγιστο  ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 60%. Αντίθετα, τουλάχιστον το 40% του προσωπικού μίας επαναλειτουργούσας επιχείρησης πρέπει να επανέλθει στην εργασία του.

Πιο αναλυτικά:

* Για τις επιχειρήσεις που ανοίγουν σήμερα (18/5), ισχύει το εξής "καθεστώς" για τον τρέχοντα μήνα:

Για το διάστημα 1-17/5, παρέμειναν σε αναστολή όλοι οι εργαζόμενοί τους. Δικαιούνται γι’ αυτό το  17ημερο αποζημίωση ύψους 302 ευρώ.

Για το προηγούμενο 17ημερο, το κράτος θα αναλάβει τις εισφορές τους. Από σήμερα, μπορεί να παραμείνει σε αναστολή έως το 60% του προσωπικού τους για διάστημα όχι πέρα από τις 31/5, δηλαδή για το πολύ 14 μέρες και έτσι να λάβουν επιπλέον αποζημίωση 249 ευρώ.

Τουλάχιστον το 40% του υπολοίπου προσωπικού θα επανέλθει στη δουλειά και θα πληρωθεί για τις επόμενες 14 μέρες με βάση τις αμοιβές που προβλέπει η σύμβαση του.

Επίσης, οι εργοδότες, μαζί με τους εργαζομένους, θα πρέπει να πληρώσουν τις εισφορές τους, όπως αυτές να αναλογούν στο επόμενο 14ημερο.

Όποια επιχείρηση υπαχθεί σ’ αυτό το "καθεστώς", δεν θα μπορεί να προβεί σε καμία απόλυση και καμία μετατροπή σύμβασης για 45 μέρες μετά την λήξη των αναστολών συμβάσεων, δηλαδή έως τις 15/7.

Όποια επιχείρηση δεν το επιθυμεί, μπορεί να μην ενταχθεί στο νέο αυτό πλαίσιο, ωστόσο δεν μπορεί να προβεί σε καμία απόλυση για τις επόμενες 45 μέρες, δηλαδή έως τις 30/6.

*Όσον αφορά τις επιχειρήσεις που θα ανοίξουν στις 25/5, θα ισχύσει το εξής "καθεστώς":

Για το διάστημα 1-24/5, οι εργαζόμενοι τους θα λάβουν αποζημίωση από το κράτος 427 ευρώ. Από τις 25/5, μέχρι και το 60% του προσωπικού τους θα παραμείνει σε αναστολή, αλλά όχι πέρα από τις 31/5. Συνεπώς μπορεί να λάβει επιπλέον αποζημίωση 89 ευρώ. Τα κράτος θα καλύψει τις εισφορές αυτών των εργαζομένων. Τουλάχιστον το 40% του προσωπικού, όμως, πρέπει να επανέλθει στη δουλειά του από 25/5 και να λάβει το μισθό που αναλογεί για 5 μέρες εργασίας. Για το πενθημερο αυτό θα πληρώσει ο εργοδότης της εισφορές του όπως και ο εργαζόμενος.

Και σ’ αυτήν την περίπτωση, όποια επιχείρηση υπαχθεί σ’ αυτό το "καθεστώς", δεν θα μπορεί να προβεί σε καμία απόλυση και καμία μετατροπή σύμβασης για 45 μέρες μετά την λήξη των αναστολών συμβάσεων, δηλαδή έως τις 15/7. Όποια επιχείρηση δεν το επιθυμεί, μπορεί να μην ενταχθεί στο νέο αυτό πλαίσιο, ωστόσο δεν μπορεί να προβεί σε καμία απόλυση για τις επόμενες 45 μέρες, δηλαδή έως τις 7/7. 

Υπεύθυνες δηλώσεις για τις αναστολές συμβάσεων εργαζομένων στις παραπάνω επιχειρησεις μπορούν να γίνουν από πλευράς εργοδοτών στο πληροφοριακό σύστημα "Εργάνη" μεταξύ της 1-7/6 .  Οι δε καταβολές των αποζημιώσεων στους υπό αναστολή εργαζομένους θα γίνουν μεταξυ 10-12/6.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com