Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ Από κρίση με νέο σύστημα περνούν άμεσα 200.000 δημόσιοι υπάλληλοι

Πλησιάζει η ώρα της «κρίσης» για 200.000 δημοσίους υπαλλήλους από τους οποίους οι 12.500 θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας - κινητικότητας μέχρι τα τέλη του Ιουνίου.





Η αξιολόγηση θα γίνει με την αποτύπωση των προσόντων τους και ο καθορισμός των νέων κριτηρίων για τη διαθεσιμότητα θα περιληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την Οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης που αναμένεται να παρουσιαστεί στη Βουλή μέχρι τα τέλη του Μαΐου.

Ο πρωθυπουργός έχει δώσει εντολή να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου και να παραδοθεί η λίστα με τους καταργούμενους φορείς απ΄ όπου αναμένεται να απολυθούν 2.000 υπάλληλοι, το αργότερο μέχρι τις 3 Ιουνίου.

Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης «τρέχει» τη διαδικασία εφαρμογής των νέων οργανογραμμάτων σε υπουργεία και εποπτευόμενους φορείς που θα αποτελέσει το «κλειδί» για να τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας κινητικότητας 25.000 υπάλληλοι μέχρι τα τέλη του έτους εκ των οποίων οι πρώτοι 12.500 υπάλληλοι μέχρι τα τέλη Ιουνίου όπως έχει συμφωνηθεί με την τρόικα.
Από κρισάρα με νέο σύστημα περνούν άμεσα 200.000 δημόσιοι υπάλληλοι

Οι υπάλληλοι που θα κριθούν πλεονάζοντες στα νέα οργανογράμματα των υπηρεσιών και θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας με στόχο να μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες θα προκύψουν από τους φορείς στους οποίους έχει γίνει η επεξεργασία των νέων οργανισμών και έχουν εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης οι οποίοι είναι: οι κεντρικές υπηρεσίες όλων των υπουργείων απ΄ όπου αναμένεται να τεθούν σε διαθεσιμότητα 3.000 υπάλληλοι, νοσοκομεία, εποπτευόμενοι φορείς του υπουργείου Εργασίας, ο ΕΟΦ, η αποκεντρωμένη κρατική διοίκηση Αττικής αλλά και 13 ΟΤΑ που έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των δομών τους.

Οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι οι δήμοι Αθηναίων, Αμφιλοχίας, Εδεσσας, Θεσσαλονίκης, Καλλιθέας, Λαρισαίων, Λευκάδας, Λεβαδέων, Λίμνης Πλαστήρα, Σκύρου, Κω και τις περιφέρειες Αττικής και Δυτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα καθοριστούν νέα κριτήρια για τη διαθεσιμότητα καθώς η σχετική υπουργική απόφαση την οποία έχει υπογράψει ο Α. Μανιτάκης αφορούσε την κινητικότητα των πρώτων 2.000 υπαλλήλων που τέθηκαν στο νέο καθεστώς από τον Νοέμβριο και ολοκληρώνεται η διαδικασία επανατοποθέτησής τους σε άλλες υπηρεσίες, τις επόμενες ημέρες.

Το νέο σύστημα θα αφορά την αποτύπωση των τυπικών προσόντων των υπαλλήλων με τη μοριοδότηση των πτυχίων, της προϋπηρεσίας, της εργασιακής και διοικητικής εμπειρίας αλλά και τις ειδικές γνώσεις που διαθέτουν.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου συζητά και τη μοριοδότηση της διαδικασίας πρόσληψης προκειμένου να θέσει σε πλεονεκτικότερη θέση τους υπαλλήλους που έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ.

Στις υπηρεσίες όπου οι θέσεις των νέων οργανογραμμάτων θα είναι μειωμένες σε σχέση με το προσωπικό που υπηρετεί, όσοι λάβουν τα λιγότερα μόρια θα τεθούν σε καθεστώς κινητικότητας, και θα αμείβονται με το 75% των αποδοχών τους έως και για ένα έτος προκειμένου να τοποθετηθούν σε θέσεις όπου υπάρχει ανάγκη ανθρώπινου δυναμικού.

Πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναφέρουν ότι θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις στα κριτήρια μοριοδότησης ανά κατηγορία υπαλλήλων όπως για παράδειγμα στους εκπαιδευτικούς ή στους ένστολους που θα εξειδικευτούν ανά υπουργείο, επισημαίνοντας ότι η διαδικασία δεν θα είναι οριζόντια αλλά θα πραγματοποιηθεί μόνο στις υπηρεσίες που καταγράφεται πλεονάζον προσωπικό.

Από τη διαδικασία της αξιολόγησης θα εξαιρεθούν οι διευθυντές και οι υπάλληλοι με κοινωνικά κριτήρια, ενώ οι προσοντούχοι υπάλληλοι θα «προστατευτούν» από τη διαθεσιμότητα αφού θα υπάρχει αυξημένη μοριοδότηση για τα προσόντα τους.

Το αργότερο μέχρι τις 3 Ιουνίου, πριν από την έλευση της τρόικας στην Αθήνα που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη ημέρα, έχει δώσει διορία στους συνεργάτες του ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς προκειμένου να ολοκληρώσουν τη λίστα με τους καταργούμενους και συγχωνευόμενους φορείς από όπου θα απολυθούν 2.000 υπάλληλοι.

Το κρίσιμο θέμα της αξιολόγησης των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου έχει αναλάβει ο υπουργός Επικρατείας Δ. Σταμάτης σε συνεργασία με τον διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού Αθ. Μπούρα, τον γενικό γραμματέα συντονισμού της κυβέρνησης Δ. Βαρτζόπουλο και τον νομικό σύμβουλο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού Στ. Παπασταύρο.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, εκτός από τις αντιρρήσεις υπουργών για την κατάργηση φορέων που εποπτεύουν, το κυβερνητικό επιτελείο ανακάλυψε μια σειρά δυσκολιών στην κατάργηση φορέων που σχετίζονται με τις αρμοδιότητές που τους έχουν ανατεθεί, αλλά και τη χρηματοδότησή τους.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπήρχε δυστοκία να εξευρεθεί ικανός αριθμός φορέων που δεν εξυπηρετούν πλέον δημόσιους σκοπούς ούτως ώστε να αποφασιστεί η κατάργησή τους και να απολυθούν οι υπάλληλοι που απασχολούν.

Το κυβερνητικό επιτελείο εργάζεται προς την κατεύθυνση να συνδυάσει τη δυνατότητα κατάργησης μικρών φορέων που δεν έχουν λόγο ύπαρξης, ενώ στο τραπέζι της αξιολόγησης βρίσκονται ακόμα οι προτάσεις για καταργήσεις υπηρεσιών μεγάλων οργανισμών ή συγχωνεύσεις Α.Ε. με παρόμοιο αντικείμενο από τις οποίες θα προκύψει ένας μεγάλος αριθμός υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που θα χαρακτηριστεί πλεονάζον προσωπικό και θα οδηγηθεί εκτός Δημοσίου.

Για τη στελέχωση των νέων οργανισμών, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αξιοποιεί τις εκθέσεις αξιολόγησης των δομών στα υπουργεία και στους εποπτευόμενους φορείς.

Στις εκθέσεις καταγράφονται τα περιγράμματα αποστολών των υπουργείων και των φορέων και καθορίζονται οι στρατηγικοί και επιχειρησιακοί στόχοι. Τα βήματα και το χρονοδιάγραμμα μέχρι την αξιολόγηση του προσωπικού απ΄ όπου θα προκύψουν οι πλεονάζοντες υπάλληλοι που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα είναι τα εξής:

-Κατάρτιση σχεδίου κατανομής των θέσεων -όχι των υπαλλήλων- στους νέους οργανισμούς. Οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων, με βάση τις εκθέσεις αξιολόγησης, σε συνεργασία με τους γενικούς διευθυντές καθορίζουν την κατανομή των νέων θέσεων κατά Γενική Διεύθυνση, Διεύθυνση και Τμήμα.

Το σχέδιο κατανομής αλλά και τα περιγράμματα θέσεων εργασίας που θα συμπληρωθούν από τους προϊσταμένους θα πρέπει να είναι έτοιμα μέχρι τα τέλη Μαΐου.

Τα περιγράμματα θέσεων περιλαμβάνουν την υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου, τον κλάδο, την κατηγορία και την ειδικότητα. Η κατανομή των θέσεων γίνεται με βάση τη μέγιστη οροφή προσωπικού κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα που περιλαμβάνεται στα σχέδια στελέχωσης. Τα 2/3 των θέσεων θα πρέπει να εξυπηρετούν την κύρια αποστολή της δομής, ενώ το 1/3 αφορά υποστηρικτικές θέσεις (διοικητικού προσωπικού ή προσωπικού χαμηλών προσόντων).

-Αμέσως μετά -περίπου στα μέσα Ιουνίου- θα προσδιοριστεί ο αριθμός των θέσεων που πλεονάζουν ή και των θέσεων που υπάρχει έλλειψη προσωπικού.

-Στα τέλη Ιουνίου θα ξεκινήσει η ταυτοποίηση των υπαλλήλων με τις αντίστοιχες θέσεις των οργανογραμμάτων βάσει κριτηρίων όπου θα μοριοδοτούνται τα τυπικά προσόντα των υπαλλήλων. Πλεονάζον προσωπικό θα προκύψει μόνο σε υπηρεσίες που τα οργανογράμματα περιγράφουν λιγότερες θέσεις από το προσωπικό που υπηρετεί.


Για παράδειγμα, σε υπηρεσία που προβλέπεται η απασχόληση 13 γεωπόνων και απασχολούνται μόνο 9 υπάλληλοι της ειδικότητας δεν θα γίνει αξιολόγηση. Μετά από εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού θα προκύπτει το πλεονάζον προσωπικό, το οποίο θα ελέγχεται από επιτροπή που θα προεδρεύεται από το ΑΣΕΠ και θα συμμετέχουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

-Το προσωπικό που θα έχει τα λιγότερα προσόντα και που αντιστοιχεί στις θέσεις που πλεονάζουν, θα ενταχθεί στο Σχήμα της Κινητικότητας. Με κριτήριο το εργασιακό προφίλ, το προσωπικό αυτό θα αντιστοιχηθεί στις κενές θέσεις που θα καταγραφούν για να μετακινηθεί εκεί.

-Το τελευταίο στάδιο θα είναι η υπογραφή των Προεδρικών Διαταγμάτων που θα περιγράφουν τους νέους οργανισμούς.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com