Το «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο (smartphone) μπορεί να έχει αλλάξει τη ζωή σε πολλούς Έλληνες, αλλά ακόμη είναι αρκετοί αυτοί που δεν θεωρούν ότι τους βοήθησε στην καθημερινότητά τους.
Όπως, επίσης, η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων χρηστών συνεχίζει να προτιμά να συνδέεται στο Internet μέσω ασύρματου δικτύου (WiFi) από το smartphone, παρά από τα δίκτυα 3G των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα μίας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Pollfish, μία νέα ελληνική εταιρεία που χρησιμοποιεί μία καινοτόμα μέθοδο, και βασίστηκε σε ερωτήσεις της ΚΑΠΑ Re-search. Στην έρευνα συμμετείχαν 300 τυχαία επιλεγμένοι χρήστες smartphones από την Ελλάδα, και το 67,4% εξ αυτών απάντησε πως έχει δει θετική επίπτωση στην καθημερινότητα του λόγω της χρήσης μίας φορητής συσκευής με δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Βέβαια, το γεγονός ότι το υπόλοιπο 32,6% απάντησε ότι δεν έχει δει καμία διαφορά είναι ένα ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο που θα πρέπει και αυτό να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
Βελτίωση
Τρεις είναι οι τομείς όπου υπήρχε κυρίως βελτίωση: αυτό της ενημέρωσης (60,8% επέλεξε αυτό τον τομέα), η ψυχαγωγία (52,8%) και η επικοινωνία (42,2%). Ειδικά, στον τελευταίο τομέα φαίνεται να υπάρχει σε εξέλιξη μία μικρή «επανάσταση» και στην Ελλάδα, η οποία μάλλον θα πρέπει να έχει χτυπήσει καμπανάκι στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, δεδομένου ότι αρχίζει να διαφαίνεται και εδώ μία πτώση στη χρήση των σύντομων γραπτών μηνυμάτων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Pollfish, το 60% των χρηστών smartphones στην Ελλάδα χρησιμοποιεί υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων (π.χ. Whats App, Google Talk, Facebook Messenger), ενώ το 50% έχει εγκατεστημένη κάποια εφαρμογή συνομιλίας μέσω διαδικτύου (π.χ. Skype), την οποία και χρησιμοποιεί. Αυτό σημαίνει επιπλέον απώλειες για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Εξίσου ανησυχητικό για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, όμως, είναι το γεγονός ότι μόλις το 15% των χρηστών smartphones που χρησιμοποιεί τα δίκτυα 3G/-G για την πρόσβαση του στο διαδίκτυο με το 85% να προτιμά το WiFi.
Κάτι που επίσης οδηγεί σε απώλειες, ενώ δείχνει ότι υπάρχει ακόμη πρόβλημα ενημέρωσης των χρηστών για τις δυνατότητες που υπάρχουν και για το πραγματικό κόστος της χρήσης εν κινήσει.
Σημειωτέον δε πως το 74,4% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωνε ικανοποιημένος από την ποιότητα των υπηρεσιών που σχετίζονται με την πρόσβαση στο Internet και παρέχουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες εφαρμογών είναι, όπως αναμενόταν, τα παιχνίδια με ένα ποσοστό που φθάνει στο 51,2%, ενώ ακολουθούν οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κλπ) με 50,2%, ενώ ψηλά είναι και οι εφαρμογές επικοινωνίας (π.χ. Viber, Skype) με 48,8%.
Η Pollfish
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η προαναφερθείσα έρευνα από την Pollfish έγινε με έναν αρκετά διαφορετικό τρόπο σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει. Η Pollfish είναι μία νέα εταιρεία, η οποία έχει δημιουργήσει μία πλατφόρμα διεξαγωγής ερευνών με το δείγμα να προέρχεται από χρήστες smartphones απ' ολόκληρο τον κόσμο. Η Pollfish συνεργάζεται με δημιουργούς εφαρμογών που διαφημίζουν την κάθε έρευνα μέσα από τα apps τους και με αυτό τον τρόπο δημιουργείται το δείγμα που επιθυμεί αυτός που παραγγέλνει την έρευνα. Σημειωτέον πως για τη δημιουργία μίας έρευνας απαιτείται ελάχιστος χρόνος, ενώ αναλόγως και του δείγματος, η ολοκλήρωση της έρευνας μπορεί να πάρει ακόμη και μερικές ώρες.