Το «όριο» των 900.000 συνδέσεων εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 2014 η αγορά των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης ολοκληρώνοντας μία ακόμη χρονιά σημαντικής ανάπτυξης για το συγκεκριμένο τομέα της αγοράς, ο οποίος, μάλιστα, αποδεικνύεται κλειδί για τις εξελίξεις στο σύνολο του κλάδου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013 είχε κλείσει με το ποσοστό διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά να διαμορφώνεται στο 18%, πλέον, όμως, εκτιμάται ότι έχει φθάσει στο 23%, ποσοστό το οποίο μάλιστα είναι διπλάσιο σε σχέση με εκείνο στο τέλος του 2011!
Η εντυπωσιακή αυτή ανάπτυξη αποδίδεται κατά κύριο λόγο στον έντονο ανταγωνισμό που έχει αναπτυχθεί την τελευταία διετία μεταξύ Forthnet και ΟΤΕ για την προώθηση της Nova και του OTE TV αντίστοιχα, με τις δύο πλατφόρμες να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στις συνδέσεις. Παράλληλα, ένα σημαντικό μικρότερο μερίδιο έχουν οι τρεις πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης των hellas online (hol TV), Cyta (Cytavision) και On Telecoms (ON TV), οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων (IPTV). Σημειωτέον ότι και ο ΟΤΕ προσφέρει υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω IPTV, χωρίς, όμως, να τις προωθεί ιδιαίτερα και ο αριθμός τους εκτιμάται ότι έχει παραμείνει στάσιμος στις περίπου 50.000.
Ξεπέρασαν τις 900.000 οι πελάτες συνδρομητικής TV
Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2014, η Nova είχε περίπου 505.000 συνδρομητές, το ΟΤΕ TV 321.000, ενώ οι υπόλοιπες πλατφόρμες εκτιμώνται ότι κινούνταν περίπου στις 50.000. Με δεδομένο ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2014, οι ρυθμοί στις νέες συνδέσεις παρέμειναν σε καλά επίπεδα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες εκτιμάται ότι η προηγούμενη χρονιά έκλεισε με τον συνολικό αριθμό των συνδρομητών να ξεπερνά τις 900.000.
Οι εκτιμήσεις για φέτος
Θεωρητικά, ο στόχος για τη φετινή χρονιά είναι το 1 εκατ. συνδέσεις, που θα σημάνει ότι το ποσοστό διείσδυσης θα ξεπεράσει το 25%. Το ποσοστό αυτό μπορεί να μοιάζει σχετικά μεγάλο δεδομένου ότι το 2009 το αντίστοιχο νούμερο ήταν μόλις στο 10%, σε σύγκριση, όμως, με την Ευρώπη δεν είναι υψηλό, δεδομένου ότι σε πολλές χώρες η διείσδυση ξεπερνά το 35% των νοικοκυριών.
Το 2015 θα είναι σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερο για τον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ένας βασικός λόγος είναι το τι θα γίνει με τη Forthnet, καθώς ο ΟΤΕ έχει καταθέσει μη δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση της Nova, ενώ Vodafone και Wind έχουν, επίσης, καταθέσει από κοινού μη δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση ολόκληρης της Forthnet. Το συγκεκριμένο σίριαλ, ως γνωστόν, βρίσκεται σε εξέλιξη αλλά δύσκολα εκτιμάται ότι θα έχει οριστικοποιηθεί η έκβαση του πριν τις αρχές του καλοκαιριού και το τέλος της τρέχουσας τηλεοπτικής σεζόν.
Σε περίπτωση που ο ΟΤΕ αποκτήσει τη Nova είναι προφανές ότι γίνεται ο μοναδικός μεγάλος «παίκτης» και δημιουργούνται νέα δεδομένα. Αν η Forthnet καταλήξει σε Vodafone - Wind, πάλι τα δεδομένα αλλάζουν δεδομένου του πελατολογίου που έχουν οι δύο εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Σημειωτέον πως στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι πλέον παρούσα και η Vodafone μετά την απόκτηση της hellas online. Μάλιστα, τα στελέχη της Vodafone υποστηρίζουν ότι σχεδιάζουν την ενίσχυση του περιεχομένου της πλατφόρμας του hol TV.