Σε επανεκκίνηση της διαδικασίας περαιτέρω ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ προχωρεί το οικονομικό επιτελείο, με τη σχετική απόφαση μεταβίβασης του 10% του Οργανισμού που κατέχει το Δημόσιο να αναμένεται τον Οκτώβριο.
Στο κείμενο της συμφωνίας με τους δανειστές περιλαμβάνεται ακόμα πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ, επανεκκίνηση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών πώλησης ακινήτων από τις 24 Νοεμβρίου, με υποβολή προσφορών για οικόπεδα και κτίρια σε Αργος, Ναύπλιο, Ρόδο κ.λπ. αλλά και πάγωμα στο σχέδιο πώλησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) μέχρι να επιστρέψουν σε κερδοφορία και να υπολογιστούν οι κεφαλαιακές ανάγκες αναδιάρθρωσης.
Είτε πρόκειται για τους εν εξελίξει διαγωνισμούς, είτε για τις νέες προκηρύξεις, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται για την ταχύτατη υλοποίηση της συμφωνίας.
Παράλληλα, προβλέπεται:
Η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αερολιμήν Αθηνών», που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Εγνατία
Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού η πρόσληψη νέων συμβούλων τον Σεπτέμβριο. Επισημαίνεται πως εκκρεμεί από πέρυσι η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την πολιτική διοδίων στον οδικό άξονα, όπως και η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες για δάνεια που είχε λάβει στο παρελθόν η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Προτεραιότητα αποτελεί και το Ελληνικό και ο μακρύς κατάλογος εκκρεμοτήτων του (όπως η μετακόμιση υπηρεσιών που στεγάζονται, η απόφαση για το τι θα γίνει με την άδεια καζίνο, η σύσταση ειδικής υπηρεσίας που θα αναλάβει να προχωρήσει την κατασκευή των δημόσιων δικτύων κ.λπ.).
Για τον «Αστέρα» οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2016, δείγμα των δυσκολιών που έχουν προκύψει μετά την απόρριψη του ειδικού χωροταξικού σχεδίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Για το ακίνητο Αφάντου στη Ρόδο εξηγείται πως για να ολοκληρωθεί η συναλλαγή (στον διαγωνισμό για τα δύο τμήματα του οικοπέδου είχαν επικρατήσει δύο επενδυτές) απαιτείται η έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου (ΕΣΧΑΔΑ), με πιθανή ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής την 31η Δεκεμβρίου 2015.
Τέλος, για ΟΛΠ και ΟΛΘ επισημαίνονται οι εκκρεμότητες με τις κεντρικές συμβάσεις παραχώρησης που πρέπει να υπογράψουν οι δύο οργανισμοί με το ελληνικό δημόσιο προ της πώλησης. Ειδικά για τον ΟΛΘ εκκρεμεί και το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού (Port Master Plan). Προϋπόθεση για να προχωρήσουν και οι δύο διαγωνισμοί είναι το Προεδρικό Διάταγμα για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.