Ανοδική πορεία για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μέσα στο 2015 παρουσιάζει η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στη χώρα μας.
Η συγκεκριμένη αγορά διαμορφώθηκε το β' τρίμηνο του 2015 στα 456 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένη κατά 12,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο β΄ τρίμηνο του 2014, στηριζόμενη κυρίως στις τηλεπικοινωνίες και τις πωλήσεις έξυπνων κινητών.
Σύμφωνα με την έρευνα της GfK ΤΕΜΑΧ, η ελληνική αγορά για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους -οι τηλεπικοινωνίες και οι μεγάλες οικιακές συσκευές- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως οι κατηγορίες των φωτογραφικών ειδών, ηλεκτρικών καταναλωτικών αγαθών και των ειδών εξοπλισμού γραφείων και αναλώσιμων εμφάνισαν διψήφια πτώση.
Τηλεπικοινωνίες
Οι τηλεπικοινωνίες παρέμειναν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα για ακόμα ένα τρίμηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 40,2%.
Η συνεχιζόμενη προτίμηση των καταναλωτών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα σε υψηλότερα επίπεδα μέσης τιμής έχει οδηγήσει σε σημαντική άνοδο την υποκατηγορία. Σε αυτό βέβαια θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα της κινητής τηλεφωνίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Αναφορικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες, τα ακουστικά επωφελήθηκαν από την πορεία της κινητής τηλεφωνίας διατηρώντας το θετικό πρόσημο, ενώ πτώση κατέγραψαν μετά από αρκετά τρίμηνα τα σταθερά τηλέφωνα. Θετικά κινήθηκαν κατηγορίες όπως οι κονσόλες παιχνιδιών και οι βιντεοκάμερες.
Ο κλάδος της πληροφορικής διατηρήθηκε σε θετική τροχιά για δεύτερο τρίμηνο (+8,5%). Με το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης να ολοκληρώνεται στο τέλος του Ιουνίου, οι κατηγορίες που ήταν άμεσα συνδεδεμένες με την εν λόγω δράση (tablets και φορητοί υπολογιστές) επηρέασαν θετικά τον κλάδο. Με θετικό πρόσημο έκλεισε και το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς για πληκτρολόγια και κάμερες.
Οσον αφορά τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα, μετά από αρκετά συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα σημείωσαν πτωτική πορεία στο δεύτερο τρίμηνο (-16%). Σε αυτό συμμετείχαν και η κατηγορία των πολυμηχανημάτων αλλά και αυτή των εκτυπωτών, συμπαρασύροντας τη μείωση τιμών στο 10%.
Οικιακές συσκευές
Αύξηση 11,8% παρουσιάζει η αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών. Συγκεκριμένα η κατηγορία των πλυντηρίων ρούχων σημειώνει σημαντική άνοδο, με την αύξηση του χώρου του κάδου να συνεχίζεται με τάση προς τα 9 κιλά. Επίσης, σταθερή αύξηση παρουσιάζουν και οι πωλήσεις στα στεγνωτήρια, με τη μέση τιμή να παραμένει σταθερά σε υψηλά επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι οι εντοιχιζόμενες συσκευές, μετά από μια μακρά πτωτική περίοδο στις πωλήσεις τους, παραμένουν σταθερές τόσο στα πλυντήρια πιάτων όσο και στις κουζίνες, με τη χαμηλή μέση τους τιμή να αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην εικόνα της αγοράς.
Παράλληλα και ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης (+4,7%) για δεύτερη συνεχόμενη περίοδο από την αρχή της χρονιάς. Τα αποτελέσματα του δεύτερου τρίμηνου δείχνουν τις περισσότερες κατηγορίες να είναι με θετικό πρόσημο. Η άνοδος στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες ξεχωρίζει και σε αυτήν την περίοδο καθώς και σε όλες τις κατηγορίες της προσωπικής φροντίδας, με την κατηγορία των κουρευτικών μηχανών να ακολουθεί με ιδιαίτερη δυναμική.
Στον αντίποδα τα φωτογραφικά είδη, όπου η πτώση έφτασε το 13,3%, ενώ αρνητικό πρόσημο (-10,5%) κατέγραψαν και τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα μετά από έναν χρόνο ανάκαμψης.