Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Παραχωρούνται και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια

Με διαδικασίες-εξπρές προχωρεί το ΤΑΙΠΕΔ στην αναζήτηση συμβούλου για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που δεν είχαν συμπεριληφθεί στον πρώτο διαγωνισμό, όπου ανάδοχος είναι η κοινοπραξία Fraport-Slentel.



Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο να έχει στα χέρια του μελέτη, η οποία θα έχει συνταχθεί από τον ειδικό σύμβουλο που θα προσληφθεί για την αξιοποίηση κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά.

Κατόπιν τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια θα μεταφερθούν στο νέο υπερ-Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα διαχειριστεί την τύχη τους.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε ήδη τον διαγωνισμό με το ελάχιστο χρονικό περιθώριο και την προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος να λήγει στις 24 Ιουνίου. Ο σύμβουλος που θα επιλεγεί θα πρέπει να ελέγξει τις προοπτικές και τις δυνατότητες αξιοποίησης για τα αεροδρόμια, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Σύρου, Σκύρου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Νέας Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου και Σητείας.
Παραχωρούνται και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια

Όπως αναφέρεται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος, ο σύμβουλος που θα προσληφθεί θα καθορίσει αν τα περιφερειακά αεροδρόμια μπορούν να ομαδοποιηθούν και με ποιους τρόπους μπορούν να παραχωρηθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα 23 αεροδρόμια τουλάχιστον έξι, και συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια Πάρου, Καλαμάτας, Χίου, Νάξου, Μήλου και Σητείας, έχουν προσελκύσει τα βλέμματα επενδυτών. Κυρίως για τους αερολιμένες της Πάρου, της Καλαμάτας και της Χίου έχουν εκδηλώσει ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο εγχώριοι όσο και διεθνείς επενδυτές, παρά το γεγονός ότι κάθε χρόνο διακινούν λιγότερους από 250.000 επιβάτες.

Ειδικότερα, σε αυτό της Καλαμάτας σημειώνεται ραγδαία αύξηση αεροπορικών εταιρειών και αφίξεων (188.527 επιβάτες διακινήθηκαν πέρυσι), καθώς η Μεσσηνία ανεβαίνει διαρκώς ως ταξιδιωτικός προορισμός, με επίκεντρο το Costa Navarino και άλλες επενδύσεις. Σε ανοδικούς ρυθμούς κινείται και το αεροδρόμιο της Χίου, το οποίο πέρυσι είχε κοντά στους 200.000 επιβάτες (αφίξεις και αναχωρήσεις), αλλά σύμφωνα με τις μελέτες στο τέλος της επόμενης 20ετίας, μπορεί να ανέβει στην κλίμακα 370.000-550.000. Αντίστοιχα, της Πάρου, που ανήκει στους τουριστικούς προορισμούς υψηλής ζήτησης του συμπλέγματος των Κυκλάδων προβλέπεται να ξεπεράσει τις 130.000 από περίπου 42.000 σήμερα.

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται και πάλι ο διαχωρισμός τους σε δύο ομάδες με «leader» τα αεροδρόμια με τις καλύτερες προοπτικές, όπως έγινε και στον προηγούμενο διαγωνισμό, που θα αποφέρει στο ελληνικό δημόσιο άμεσα 1,25 δισ. ευρώ και έσοδα περίπου 10 δισ. ευρώ τα επόμενα 40 χρόνια. Πάντως το περσινό καλοκαίρι αν και η χώρα μας παρουσίασε ρεκόρ αφίξεων και αναχωρήσεων από τα αεροδρόμια σε πολλά από αυτά υπήρξαν σημαντικά προβλήματα τόσο σε θέματα αεροναυτιλίας όσο και σε θέματα εξυπηρέτησης επιβατών.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com