Νέο σοκ στην αγορά προκαλούν οι τρεις νέες αιτήσεις του ομίλου Μαρινόπουλου για ένταξη στο άρθο 99 θυγατρικών του.
Με τις νέες αιτήσεις ζητά τη σχεδόν συνολική υπαγωγή του τμήματος λιανικού εμπορίου τροφίμων στο επίμαχο άρθρο, ενώ, η εταιρία κατέθεσε προληπτικά μέτρα προστασίας και αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 για τα καταστήματα Σούπερ Μάρκετ.
Συγκεκριμένα οι αιτήσεις, 1. Αφοι Μαρινόπουλοι Συμμετοχική ΑΕ. Πρόκειται ουσιαστικά για την «μητρική εταιρία’ του Ομίλου , η οποία ασκεί διοίκησης επί του ομίλου , δανείζεται και δανείζει για τις ανάγκες του Ομίλου και επί της ουσίας διαχειρίζεται τα οικονομικά.
-Οι συνολικές υποχρεώσεις (με βάση το ισοζύγιο στις 31/12/2015) για τις οποίες ζητεί δικαστική προστασία είναι 196 εκατομμύρια ευρώ
-Στο Δημόσιο 320.000 ευρώ
-Στα ασφαλιστικά ταμεία 23.000 ευρώ
-Στις τράπεζες 180 εκατομμύρια
-Στους προμηθευτές 16 εκατομμύρια
2. Express m ΑΕ . Πρόκειται για 160 καταστήματα (20 σούπερ μάρκετ και 139 express stores) σε όλη την Ελλάδα με συνολικές υποχρεώσεις 275 εκατομμύρια:
-Στο δημόσιο 840.000 ευρώ
-Στα ασφαλιστικά ταμεία 3,12 εκατ. ευρώ
-Στους εργαζόμενους 800.000 ευρώ
-Στις τράπεζες 4 εκατ. ευρώ
-Στους προμηθευτές 266 εκατ. ευρώ
3. ΞΥΝΟΣ ΑΕ. Πρόκειται για 19 μικρά Σούπερ Μάρκετ τα οποία είχε εξαγοράσει πριν από 10 χρόνια η Μαρινόπουλος. Τα καταστήματα βρίσκονται στην Αθήνα και την Ήπειρο. Οι συνολικές υποχρεώσεις φτάσουν τα 19,6 εκατ. ευρώ.
-Στο Δημόσιο 280.000 ευρώ
-Στα ασφαλιστικά ταμεία 290.000 ευρώ
Την Παρασκευή 1η Ιουλίου θα συζητηθούν τα προληπτικά μέτρα και για τις τέσσερις συνολικά αιτήσεις και μέχρι τότε το δικαστήριο έδωσε προσωρινή δικαστική προστασία.
Για τα σούπερ μάρκετ η κύρια αίτηση θα συζητηθεί στις 16 Νοεμβρίου ενώ οι υπόλοιπες τρεις στις 21 Σεπτεμβρίου 2016. Εκτιμάται πάντως πως-πιθανότατα- θα συνδικαστούν όλες τον Σεπτέμβριο.
Ανακοίνωση
Με κανονικούς ρυθμούς διεξάγεται η λειτουργία των καταστημάτων Μαρινόπουλος ΑΕ, σε συνέχεια της κατάθεσης αιτήματος, στο Πρωτοδικείο Αθηνών, για την υπαγωγή της εταιρείας σε διαδικασία εξυγίανσης, που εκδικάζεται την Παρασκευή 1η Ιουλίου, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Η εταιρεία, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι «τα καταστήματα και οι εργαζόμενοί τους καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμή λειτουργία και την άρτια εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Παράλληλα, συνεχείς είναι οι συζητήσεις με τις τράπεζες για τη διαμόρφωση του πλαισίου που θα επιτρέψει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της εταιρείας».
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η υπαγωγή σε διαδικασία εξυγίανσης αποτελεί τη μοναδική λύση για τη διατήρηση της λειτουργίας της εταιρείας και των θέσεων εργασίας, καθώς και τη διασφάλιση των οφειλών προς τους προμηθευτές».