Η τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης βρίσκεται στο στόχαστρο πολύ καιρό, λόγω του ότι επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση με τα καυσαέρια που δημιουργούν. Ακόμα περισσότερο στο «εκτελεστικό απόσπασμα» έχουν στηθεί οι κινητήρες ντίζελ, μετά και τα απανωτά σκάνδαλα όπου αποκαλύφθηκε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραποίησαν τα στοιχεία σε σωρεία ελέγχων, για να ευθυγραμμιστούν με τα επίπεδα των ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα που επιβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές ανά χώρα.
Οι κινητήρες ντίζελ δεν θα μπορούσαν παρά να αναδειχθούν πρωταγωνιστές στη συνάντηση ανωτάτων στελεχών στη Γενεύη, στο περιθώριο του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου.
Οι ιθύνοντες τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατέληξαν σε δύο επιλογές: να ανακατασκευάσουν τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες, κάτι που ισοδυναμεί με τεράστιο κόστος, ή να παραμείνουν στην ήδη υπάρχουσα τεχνολογία με τα μοντέλα που προσφέρουν περισσότερο κέρδος και να βρεθούν αντιμέτωπες με υπέρογκα πρόστιμα στο μέλλον.
«Ανησυχούμε», είπε ο CEO της VW Ματίας Μίλερ σε συνέντευξή του στο Reuters TV. «Είναι όμως δίκη μας δουλειά να δώσουμε λύση σε αυτά τα προβλήματα. Είμαι πεπεισμένος πως στο εγγύς μέλλον θα υπάρξει αναγέννηση για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε μία κρίσιμη καμπή, καθώς οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο πιέζουν όλο και περισσότερο για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Η ηλεκτροκίνηση είναι η τεχνολογία που θα επικρατήσει στο μέλλον, όμως ακόμα βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας και της ανάπτυξης, καθώς οι κατασκευαστές επιδίδονται σε αγώνα δρόμου με σκοπό να μειώσουν το κόστος, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να γίνουν πιο προσιτά προς τους καταναλωτές.
Στο πρώιμο αυτό ακόμα στάδιο ανάπτυξης, η ηλεκτροκίνηση προσφέρει λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα για να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες (συν το γεγονός πως οι σταθμοί φόρτισης είναι ελάχιστοι στα οδικά δίκτυα παγκοσμίως).
Οι ρύποι των οχημάτων συμβάλλουν στο 14% της παγκόσμιας ρύπανσης της ατμόσφαιρας, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά (τα μέσα μαζικής μεταφοράς επιβαρύνουν ελάχιστα την ατμόσφαιρα).
Προ των πυλών βρίσκεται η εφαρμογή της κλάσης Euro 6 για τους κινητήρες ντίζελ, που θέτει ακόμα πιο αυστηρά πρότυπα για τους ρύπους. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο θέτουν συνέχεια χρονικά όρια για περιορισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με αποτέλεσμα τα περιθώρια να στενεύουν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη σχέδια για την ολοκληρωτική απόσυρση των κινητήρων ντίζελ. Στη μέση όλων αυτών των διαβουλεύσεων βρίσκονται οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι αγόραζαν τα προηγούμενα χρόνια αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ, λόγω του ότι προσέφεραν λιγότερη κατανάλωση με λιγότερες φθορές στα μηχανικά μέρη.
Το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έφτασαν στο 56%, έναντι 44% των πετρελαιοκίνητων.
Η Κίνα εφαρμόζει ήδη ποσοστώσεις στα καινούργια αυτοκίνητα, η Ιαπωνία στρέφεται στην ενδιάμεση λύση των υβριδικών οχημάτων, κάτι που φαίνεται να ασπάζονται και οι γαλλικοί όμιλοι Renault και Peugeot.
Σίγουρα τις επόμενες ημέρες από τη Γενεύη θα βγουν πολλά και ενδιαφέροντα, πάντως οι κινητήρες ντίζελ… δεν βλέπουν με αισιοδοξία το μέλλον.
Οι κινητήρες ντίζελ δεν θα μπορούσαν παρά να αναδειχθούν πρωταγωνιστές στη συνάντηση ανωτάτων στελεχών στη Γενεύη, στο περιθώριο του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου.
Οι ιθύνοντες τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατέληξαν σε δύο επιλογές: να ανακατασκευάσουν τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες, κάτι που ισοδυναμεί με τεράστιο κόστος, ή να παραμείνουν στην ήδη υπάρχουσα τεχνολογία με τα μοντέλα που προσφέρουν περισσότερο κέρδος και να βρεθούν αντιμέτωπες με υπέρογκα πρόστιμα στο μέλλον.
«Ανησυχούμε», είπε ο CEO της VW Ματίας Μίλερ σε συνέντευξή του στο Reuters TV. «Είναι όμως δίκη μας δουλειά να δώσουμε λύση σε αυτά τα προβλήματα. Είμαι πεπεισμένος πως στο εγγύς μέλλον θα υπάρξει αναγέννηση για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε μία κρίσιμη καμπή, καθώς οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο πιέζουν όλο και περισσότερο για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Η ηλεκτροκίνηση είναι η τεχνολογία που θα επικρατήσει στο μέλλον, όμως ακόμα βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας και της ανάπτυξης, καθώς οι κατασκευαστές επιδίδονται σε αγώνα δρόμου με σκοπό να μειώσουν το κόστος, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να γίνουν πιο προσιτά προς τους καταναλωτές.
Στο πρώιμο αυτό ακόμα στάδιο ανάπτυξης, η ηλεκτροκίνηση προσφέρει λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα για να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες (συν το γεγονός πως οι σταθμοί φόρτισης είναι ελάχιστοι στα οδικά δίκτυα παγκοσμίως).
Οι ρύποι των οχημάτων συμβάλλουν στο 14% της παγκόσμιας ρύπανσης της ατμόσφαιρας, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά (τα μέσα μαζικής μεταφοράς επιβαρύνουν ελάχιστα την ατμόσφαιρα).
Προ των πυλών βρίσκεται η εφαρμογή της κλάσης Euro 6 για τους κινητήρες ντίζελ, που θέτει ακόμα πιο αυστηρά πρότυπα για τους ρύπους. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο θέτουν συνέχεια χρονικά όρια για περιορισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με αποτέλεσμα τα περιθώρια να στενεύουν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη σχέδια για την ολοκληρωτική απόσυρση των κινητήρων ντίζελ. Στη μέση όλων αυτών των διαβουλεύσεων βρίσκονται οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι αγόραζαν τα προηγούμενα χρόνια αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ, λόγω του ότι προσέφεραν λιγότερη κατανάλωση με λιγότερες φθορές στα μηχανικά μέρη.
Το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έφτασαν στο 56%, έναντι 44% των πετρελαιοκίνητων.
Η Κίνα εφαρμόζει ήδη ποσοστώσεις στα καινούργια αυτοκίνητα, η Ιαπωνία στρέφεται στην ενδιάμεση λύση των υβριδικών οχημάτων, κάτι που φαίνεται να ασπάζονται και οι γαλλικοί όμιλοι Renault και Peugeot.
Σίγουρα τις επόμενες ημέρες από τη Γενεύη θα βγουν πολλά και ενδιαφέροντα, πάντως οι κινητήρες ντίζελ… δεν βλέπουν με αισιοδοξία το μέλλον.