Συνεχίζεται ο κατήφορος της διαφημιστικής δαπάνης τον Ιούνιο καθώς τα έσοδα των ΜΜΕ από διαφημίσεις πέφτουν κατά 27,3% έναντι πτώσης 23,89% τον Μάιο, 20,9% τον Απρίλιο, 12,82% τον Μάρτιο και 16% τον Φεβρουάριο. Η τηλεόραση χάνει το 29,06% των δυνάμεών της, τα περιοδικά το 26,3%, οι εφημερίδες το 30,6% και το ραδιόφωνο το 17,31%.
Το α’ 6μηνο του 2009 η μείωση αγγίζει το 20% έναντι 18,08% το 5μηνο, ?16% το α΄ τετράμηνο και -14% σε επίπεδο τριμήνου.
Η πτώση αυτή είναι πρωτοφανής στα χρονικά της Media Services από το 1989 έως σήμερα.
Στην πράξη, το διάστημα Ιανουάριος ? Ιούνιος η διαφημιστική δαπάνη στα 4 παραδοσιακά Μέσα μειώνεται στο 1,1 δις ευρώ (έναντι 1,377 δις ευρώ), ενώ μόνο τον Ιούνιο ο διαφημιστικός τζίρος αγγίζει τα 212,2 εκατ. ευρώ (έναντι 292 εκατ. ευρώ τον 6ο μήνα του 2008).
Το α’ εξάμηνο του 2009 τα κανάλια χάνουν το 25,2% των διαφημιστικών τους εσόδων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (353,7 εκατ. ευρώ έναντι 473,3 εκατ. ευρώ πέρυσι).
Τα περιοδικά πέφτουν κατά 20,10% (444,1 εκατ. ευρώ έναντι 555,9 εκατ. ευρώ), οι εφημερίδες κατά 11,4% (210,8 εκατ. ευρώ έναντι 238 εκατ. ευρώ) και το ραδιόφωνο κατά 15,9% (92,7 εκατ. ευρώ έναντι 110,2 εκατ. ευρώ).
Τα μερίδια των Μέσων στην «πίτα» το 6μηνο είναι:
Τηλεόραση: 32,11%,
Περιοδικά: 40,3%,
Εφημερίδες: 19,14% και
Ραδιόφωνο: 8,42%.
Το Mega το α’ 6μηνο του 2009 έχει το 31,6% της «πίτας» της τηλεοπτικής διαφημιστικής δαπάνης, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 111,9 εκατ. ευρώ.
Στα 74,9 εκατ. ευρώ ανέρχεται η δαπάνη στον ΑΝΤ1 (21,20%), στα 56,7 εκατ. ευρώ (16,3%) ο τζίρος του Star, στα 54,4 εκατ. ευρώ τα έσοδα του Alpha (15,4%) και στα 38 εκατ. ευρώ η είσπραξη του Alter (11,01%).