Πτώση 34,98% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο του Μαϊου καθώς διατέθηκαν 1.082 νέα ΙΧ έναντι 1.664 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Ουσιαστικά πρόκειται για μία διόρθωση της αγοράς που τον προηγούμενο μήνα κατέγραψε αύξηση 20,9% με τα εταιρικά αυτοκίνητα ωστόσο να αποτελούν το 50,9% των συνολικών πωλήσεων...
Πάντως και στο πρώτο 15νθήμερο του Μαϊου οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων ανέρχεται σε 48% ωστόσο είναι αισθητά μειωμένος σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα κάτι το οποίο μεταφράζεται σε σταδιακή μείωση και των εταιρικών πωλήσεων. Οσον αφορά στις λιανικές πωλήσεις μετά βίας ξεπέρασαν τα 550 αυτοκίνητα γεγονός που προμηνύει νέα λουκέτα κάθετων μονάδων που ανήκουν σε επίσημα δίκτυα...
Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως στις πωλήσεις του Μαϊου για το πρώτο 15νθήμερο είχαμε και τις διακοπές του Πάσχα που θεωρητικά τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων παρέμειναν κλειστά για περίπου 4-5 ημέρες και σύμφωνα με κάποια στελέχη της αγοράς το συγκεκριμένο γεγονός έχει επηρρεάσει τις πωλήσεις του 15νθημέρου ενώ σύμφωνα με κάποιους άλλους απλά τελείωσαν οι παραγγελίες από τις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ οπότε οι πωλήσεις κατέρρευσαν...
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις για το 2013 ανέρχονται στις 20.557 αυτοκίνητα έναντι 23.253 οχήματα καταγράφοντας πτώση η αγορά 11,5%.
Το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην «Η» χαρακτηριστικά: «Η αγορά επέστρεψε και πάλι στους γνωστούς ρυθμούς με αρνητικό πρόσημο μετά την αναλαμπή του Απριλίου που προήλθε από τις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης. Ωστόσο το εντυπωσιακό αλλά άκρως ανησυχητικό στοιχείο έχει να κάνει με το γεγονός πως οι εταιρικές πωλήσεις πλέον έχουν παγιωθεί στο 50% και άνω των συνολικών πωλήσεων κάτι το οποίο μεταφράζεται σε νέο γύρο λουκέτων για τις εξουσιοδοτημένες μονάδες των εισαγωγικών εταιρειών. Παράλληλα το κράτος πρέπει άμεσα να λάβει μέτρα στήριξης του κλάδου με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ρυθμός των λουκέτων και απολύσεων εργαζομένων που αποτελεί πλήγμα στα δημοσιονομικά έσοδα.».
Αναλυτικά οι πωλήσεις
Αλλαγές είχαμε για ακόμη μία φορά στον πίνακα με τις πωλήσεις των εισαγωγικών εταιρειών καθώς στην 1η θέση βρέθηκε η Toyota με 130 πωλήσεις αυτοκινήτων και ακολουθούν η VW με 126, η Opel με 90, η Nissan με 88, η Hyundai με 80, η Fiat με 71, η Skoda με 66, η Citroen με 51, η Suzuki με 39 ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Peugeot με 38 αυτοκίνητα.
Οι εισαγωγικές εταιρείες που σημείωσαν την υψηλότερη αύξηση και μάλιστα με τριψήφιο ποσοστό ανόδου, στις πωλήσεις τους στον πρώτο 15νθήμερο του Μαϊου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι είναι η Mercedes με 675%, η Chevrolet με 185% και η Lancia με 118%.
Αντίθετα οι εισαγωγικές εταιρείες που σημείωσαν μονοψήφιο αριθμό πωλήσεων ήταν η Mini, η Dacia, η Mitsubishi, η Smart, η Daihatsu, η Porsche και η Land Rover...
Ληξιπρόθεσμες οφειλές!
Πολλά ακούγονται τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τα χρέη των εισαγωγικών αλλά και εμπόρων αυτοκινήτων προς τις τράπεζες και όπως φαίνεται πολύ σύντομα τα κανόνια που θα σκάσουν θα ακουστούν εντός και εκτός συνόρων.
Ειδικότερα εισαγωγική εταιρεία η οποία έχει ήδη προβεί σε ρύθμιση των δανειακών της συμβάσεων εμφανίζει ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 3 εκατ. ευρώ και πλέον με το συγκεκριμένο θέμα ασχολούνται οι νομικές υπηρεσίες των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Αλλη εισαγωγική, που έπαθε μεγάλη ζημιά εξαιτίας της Κύπρου, ήδη εμφανίζει ληξιπρόθεσμες οφειλές που μέρα με την ημέρα αυξάνονται και προσεγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ...
Οσον αφορά στους εμπόρους και ειδικά για τις εξουσιοδοτημένες μονάδες η πτώχευση αποτελεί μονόδρομο για πάρα πολλούς καθώς τόσο οι πωλήσεις όσο και οι διελεύσεις στα συνεργεία και στα φανοποιεία δεν αρκούν ούτε για το λογαριασμό της ΔΕΗ! Πόσο λοιπόν όταν ένας εξουσιοδοτημένος έμπορος έχει να αντιμετωπίσει μηνιαία έξοδα για τη λειτουργία μιας μονάδας που υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ!