Εκλεισε η συμφωνία ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ, και από τα τέλη Μαρτίου ξεκινά η μεταφορά containers με τακτικά δρομολόγια, δύο φορές την εβδομάδα, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα Σκόπια και μετά στη Σόφια.
Στόχος είναι στη συνέχεια να συνδεθεί σιδηροδρομικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και με το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι και την Κωνσταντινούπολη.
Για να μπορέσει να υλοποιηθεί η συμφωνία ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία προχωρεί σε δημοπράτηση έργων ύψους 5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση μεγάλου μέρους των υποδομών της στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Για τα συγκεκριμένα έργα είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης, ενώ οι παρεμβάσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, σε σηματοδότηση των γραμμών και τηλεδιοίκηση.
«Τα τεχνικά και τα διοικητικά ζητήματα έχουν επιλυθεί από στελέχη των οργανισμών και βαδίζουμε βάσει χρονοδιαγράμματος. Για ένα τετράμηνο, τα δρομολόγια αυτά προς Σκόπια και Σόφια θα γίνονται δύο φορές την εβδομάδα και θα αυξηθούν εφόσον υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς επιχειρήσεων», επισήμανε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σ. Αγγελούδης.
Εντός του επόμενου εικοσαημέρου αναμένεται ότι θα ολοκληρωθούν και οι συζητήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους ναυτικούς πράκτορες και τις μεταφορικές εταιρείες για ζητήματα τιμών, που αφορούν στο νέο σχέδιο, όπως και με τους οργανισμούς σιδηροδρόμων των Σκοπίων και της Βουλγαρίας.
Δρομολόγια
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΑΘανάσιος Ζηλιασκόπουλος, είπε πως μετά τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο και τη σύνδεσή του σιδηροδρομικά με το λιμάνι του Ικονίου, προστίθεται και η δρομολόγηση των τακτικών εμπορευματικών συρμών στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και η επέκταση αυτού του συστήματος διαμεταφοράς εμπορευμάτων μέχρι τα Βαλκάνια.
Να σημειωθεί πως για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης, ο ΟΛΘ έχει περατώσει τρία έργα βελτίωσης-ενίσχυσης του δικτύου και έχει προμηθευτεί δύο μηχανήματα έλκυσης βαγονιών, στα οποία θα προστεθούν άλλα δύο, αφού έχει ολοκληρωθεί σχετικός διαγωνισμός.