Κατάρρευση του τζίρου στο εμπόριο λόγω των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων καταδεικνύουν στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ο τζίρος για το χρονικό διάστημα του Ιουνίου και πριν την έναρξη των θερινών εκπτώσεων του τρέχοντος έτους, είχε ήδη μειωθεί κατά -5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Λόγω δε των έκτακτων καταστάσεων, η εκπτωτική περίοδος δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τους εμπόρους, ούτε βοήθησε τους καταναλωτές στις αγοραστικές τους καλοκαιρινές συνήθειες.
Ενδεικτικό είναι ότι για πρώτη φορά στην έρευνα που πραγματοποιεί το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε επιχειρήσεις για τις θερινές εκπτώσεις, η περίοδος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Η παραπάνω αλλαγή είναι απολύτως συμβατή με τις γενικότερες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και την εύλογη καθυστέρηση της προσαρμογής των καταναλωτών σε κλειστές τράπεζες και τα όρια των capital controls.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά: «Οι φετινές θερινές εκπτώσεις πέρασαν εντελώς απαρατήρητες, λόγω ειδικών συνθηκών, ασυνήθιστων καταστάσεων και πρωτόγνωρων γεγονότων που συνέβησαν ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου. Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές, επίσης εντός κρίσης, είναι μόνο για ιστορικούς και στατιστικούς λόγους, αφού για πρώτη φορά είχαμε περίοδο τακτικών εκπτώσεων με κλειστές τράπεζες, capital controls, δημοψήφισμα, νέο μνημόνιο και πρόωρες εκλογές. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις του 2015 έπεσαν θύμα ενός οικονομικού και πολιτικού Αρμαγεδώνα με τραγικά αποτελέσματα για το σύνολο του ελληνικού εμπορίου».
Τα στοιχεία της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την εμπορική κίνηση της καλοκαιρινής περιόδου το 2015, καταλήγουν στα παρακάτω βασικά αποτελέσματα:
-Οι τζίροι των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου, δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., αλλά αποτελούν προϊόν εκτίμησης και με μεσοσταθμική μείωση -5% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014, δείχνουν μια minimum μείωση 1,33 δισ. ευρώ στον καλοκαιρινό τζίρο του 2015.
-Ο συνολικός τζίρος του λιανικού εμπορίου από τα επίπεδα των 10,58 δισ. ευρώ το καλοκαίρι του 2014 εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει το 2015 τα 9,25 δισ. ευρώ (μείωση -12,7%).
-Κατά τη διάρκεια των capital controls και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2015, έχουν γίνει εκτιμήσεις απώλειας 520 εκατ. ευρώ (-14,9%) τον Ιούλιο και 620 εκατ. ευρώ (-17,3%) τον Αύγουστο στην κατανάλωση.
-Η αναλυτική εξέλιξη του καλοκαιρινού τζίρου στο λιανικό εμπόριο δείχνει το 2015 κατανάλωση 7,05 δισ. ευρώ σε τρόφιμα και καύσιμα (6,51 δισ. ευρώ το 2014), ενώ μόνο 2,24 δισ. ευρώ στους λοιπούς υποκλάδους της εμπορικής δραστηριότητας από τα 4,08 δις το 2014.
-Τον Ιούλιο του 2015 η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα ήταν αυξημένη κατά περίπου +25% σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς, ενώ αντίθετα οι λοιποί κλάδοι του Λιανεμπορίου κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου -75%.
-Τον Αύγουστο του 2015 η κατάσταση εξομαλύνθηκε έως έναν βαθμό, καθώς η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα παρουσίασε άνοδο κατά +5% σε σύγκριση με την προσδοκώμενη αγοραστική δαπάνη, με τους λοιπούς κλάδους του Λιανεμπορίου να εμφανίζουν μία συρρίκνωση του τζίρου τους κατά περίπου -45%.
-Οι μεσοσταθμικές μεταβολές στο σύνολο του τριμήνου, το καλοκαίρι του 2015 δείχνουν αύξηση 540 εκατ. ευρώ (+8,3%) σε τρόφιμα και καύσιμα και μεγάλη μείωση 1,84 δισ. ευρώ (-45,1%) στους υπόλοιπους κλάδους της εμπορικής δραστηριότητας.
-Ιδιαίτερα για την ομάδα της ένδυσης και της υπόδησης οι επιπτώσεις ήταν ακόμη πιο επώδυνες, αφού η εκτίμηση για την πτώση του κύκλου εργασιών τον Ιούλιο ανήλθε στο -80% και τον Αύγουστο στο -60%.
-Η θερινή εκπτωτική περίοδος για 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις κινήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περυσινή, με τη μείωση να ξεπερνά μεσοσταθμικά το -30%, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Τέλος, από την έρευνα της ΕΣΕΕ αποδεικνύεται η στροφή του αγοραστικού κοινού στη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στις θερινές εκπτώσεις του 2015 από πέρυσι, αφού τα ποσοστά χρήσης 32-36%, επιβεβαιώνουν ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών δεκαπλασιάστηκε.
Εκπτώσεις
Στην πλειονότητα των επιχειρήσεων, το επίπεδο των εκπτώσεων ήταν μεταξύ 20% και 40%, συγκεκριμένα περίπου 4 στις 10 επιχειρήσεις διαμόρφωσαν τις εκπτώσεις τους σε αυτό το εύρος. Επίσης μία στις τρεις επιχειρήσεις είχαν εκπτώσεις στα προϊόντα τους άνω του 40%, ποσοστό που καταγράφηκε σχεδόν πανομοιότυπο και στις προηγούμενες 2 εκπτωτικές περιόδους, χειμερινές 2015 και θερινές 2014. Στην περιφέρεια της Αττικής παρατηρείται μία τάση των επιχειρήσεων να έχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις σε όλο τον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο. Ενδεικτικά να αναφερθεί ότι έκπτωση ύψους 1%-10% πραγματοποίησε το 3% των επιχειρήσεων στην Αττική ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το 21%, ενώ μεγάλες εκπτώσεις, 50% και άνω, στην Αττική πραγματοποίησε το 28% ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το 11% των επιχειρήσεων.
Συγκριτικοί πίνακες 3ετίας καλοκαιρινού τζίρου στο λιανικό εμπόριο
Οι τζίροι των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου του 2015 δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., αλλά αποτελούν προϊόν εκτίμησης (μεσοσταθμική μείωση 5% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014).
Κατά τη διάρκεια των Capital Controls και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του τρέχοντος έτους, έχουν γίνει οι παρακάτω εκτιμήσεις/παραδοχές:
Τον Ιούλιο του 2015 η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα ήταν αυξημένη κατά περίπου 25% σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς, ενώ αντίθετα οι λοιποί κλάδοι του Λιανεμπορίου κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου 75%. Τον Αύγουστο του 2015 η κατάσταση εξομαλύνθηκε έως έναν βαθμό, καθώς η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα παρουσίασε άνοδο κατά 5% σε σύγκριση με την προσδοκώμενη αγοραστική δαπάνη, με τους λοιπούς κλάδους του Λιανεμπορίου να εμφανίζουν μία συρρίκνωση του τζίρου τους κατά περίπου 45%.
Ιδιαίτερα για την ομάδα της ένδυσης και της υπόδησης οι επιπτώσεις ήταν ακόμη πιο επώδυνες αφού η εκτίμηση για την πτώση του κύκλου εργασιών τον Ιούλιο ανήλθε στο 80% και τον Αύγουστο στο 60%.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ο τζίρος για το χρονικό διάστημα του Ιουνίου και πριν την έναρξη των θερινών εκπτώσεων του τρέχοντος έτους, είχε ήδη μειωθεί κατά -5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Λόγω δε των έκτακτων καταστάσεων, η εκπτωτική περίοδος δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τους εμπόρους, ούτε βοήθησε τους καταναλωτές στις αγοραστικές τους καλοκαιρινές συνήθειες.
Ενδεικτικό είναι ότι για πρώτη φορά στην έρευνα που πραγματοποιεί το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε επιχειρήσεις για τις θερινές εκπτώσεις, η περίοδος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Η παραπάνω αλλαγή είναι απολύτως συμβατή με τις γενικότερες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και την εύλογη καθυστέρηση της προσαρμογής των καταναλωτών σε κλειστές τράπεζες και τα όρια των capital controls.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά: «Οι φετινές θερινές εκπτώσεις πέρασαν εντελώς απαρατήρητες, λόγω ειδικών συνθηκών, ασυνήθιστων καταστάσεων και πρωτόγνωρων γεγονότων που συνέβησαν ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου. Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές, επίσης εντός κρίσης, είναι μόνο για ιστορικούς και στατιστικούς λόγους, αφού για πρώτη φορά είχαμε περίοδο τακτικών εκπτώσεων με κλειστές τράπεζες, capital controls, δημοψήφισμα, νέο μνημόνιο και πρόωρες εκλογές. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις του 2015 έπεσαν θύμα ενός οικονομικού και πολιτικού Αρμαγεδώνα με τραγικά αποτελέσματα για το σύνολο του ελληνικού εμπορίου».
Τα στοιχεία της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την εμπορική κίνηση της καλοκαιρινής περιόδου το 2015, καταλήγουν στα παρακάτω βασικά αποτελέσματα:
-Οι τζίροι των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου, δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., αλλά αποτελούν προϊόν εκτίμησης και με μεσοσταθμική μείωση -5% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014, δείχνουν μια minimum μείωση 1,33 δισ. ευρώ στον καλοκαιρινό τζίρο του 2015.
-Ο συνολικός τζίρος του λιανικού εμπορίου από τα επίπεδα των 10,58 δισ. ευρώ το καλοκαίρι του 2014 εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει το 2015 τα 9,25 δισ. ευρώ (μείωση -12,7%).
-Κατά τη διάρκεια των capital controls και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2015, έχουν γίνει εκτιμήσεις απώλειας 520 εκατ. ευρώ (-14,9%) τον Ιούλιο και 620 εκατ. ευρώ (-17,3%) τον Αύγουστο στην κατανάλωση.
-Η αναλυτική εξέλιξη του καλοκαιρινού τζίρου στο λιανικό εμπόριο δείχνει το 2015 κατανάλωση 7,05 δισ. ευρώ σε τρόφιμα και καύσιμα (6,51 δισ. ευρώ το 2014), ενώ μόνο 2,24 δισ. ευρώ στους λοιπούς υποκλάδους της εμπορικής δραστηριότητας από τα 4,08 δις το 2014.
-Τον Ιούλιο του 2015 η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα ήταν αυξημένη κατά περίπου +25% σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς, ενώ αντίθετα οι λοιποί κλάδοι του Λιανεμπορίου κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου -75%.
-Τον Αύγουστο του 2015 η κατάσταση εξομαλύνθηκε έως έναν βαθμό, καθώς η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα παρουσίασε άνοδο κατά +5% σε σύγκριση με την προσδοκώμενη αγοραστική δαπάνη, με τους λοιπούς κλάδους του Λιανεμπορίου να εμφανίζουν μία συρρίκνωση του τζίρου τους κατά περίπου -45%.
-Οι μεσοσταθμικές μεταβολές στο σύνολο του τριμήνου, το καλοκαίρι του 2015 δείχνουν αύξηση 540 εκατ. ευρώ (+8,3%) σε τρόφιμα και καύσιμα και μεγάλη μείωση 1,84 δισ. ευρώ (-45,1%) στους υπόλοιπους κλάδους της εμπορικής δραστηριότητας.
-Ιδιαίτερα για την ομάδα της ένδυσης και της υπόδησης οι επιπτώσεις ήταν ακόμη πιο επώδυνες, αφού η εκτίμηση για την πτώση του κύκλου εργασιών τον Ιούλιο ανήλθε στο -80% και τον Αύγουστο στο -60%.
-Η θερινή εκπτωτική περίοδος για 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις κινήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περυσινή, με τη μείωση να ξεπερνά μεσοσταθμικά το -30%, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Τέλος, από την έρευνα της ΕΣΕΕ αποδεικνύεται η στροφή του αγοραστικού κοινού στη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στις θερινές εκπτώσεις του 2015 από πέρυσι, αφού τα ποσοστά χρήσης 32-36%, επιβεβαιώνουν ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών δεκαπλασιάστηκε.
Εκπτώσεις
Στην πλειονότητα των επιχειρήσεων, το επίπεδο των εκπτώσεων ήταν μεταξύ 20% και 40%, συγκεκριμένα περίπου 4 στις 10 επιχειρήσεις διαμόρφωσαν τις εκπτώσεις τους σε αυτό το εύρος. Επίσης μία στις τρεις επιχειρήσεις είχαν εκπτώσεις στα προϊόντα τους άνω του 40%, ποσοστό που καταγράφηκε σχεδόν πανομοιότυπο και στις προηγούμενες 2 εκπτωτικές περιόδους, χειμερινές 2015 και θερινές 2014. Στην περιφέρεια της Αττικής παρατηρείται μία τάση των επιχειρήσεων να έχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις σε όλο τον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο. Ενδεικτικά να αναφερθεί ότι έκπτωση ύψους 1%-10% πραγματοποίησε το 3% των επιχειρήσεων στην Αττική ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το 21%, ενώ μεγάλες εκπτώσεις, 50% και άνω, στην Αττική πραγματοποίησε το 28% ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το 11% των επιχειρήσεων.
Πίνακας 1: Εκτιμήσεις 60 Εμπορικών Συλλόγων για την εξέλιξη του κύκλου εργασιών κατά τη διάρκεια των Θερινών Εκπτώσεων | |
Εμπορικοί Σύλλογοι | Μεταβολή (%) τζίρου κατά τη διάρκεια των Θερινών Εκπτώσεων 2015/2014 |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 0-10% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 0-10% |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Πτώση 11-20% |
| Αύξηση 0-10% |
| Σταθερότητα (Αύγουστος) - Πτώση 31-40% (Ιούλιος) |
| Πτώση 21-30% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 31-40% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Πτώση 21-30% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 21-30% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση 11-30% |
| Πτώση 21-30% |
| Πτώση 31-40% |
| Πτώση 11-20% |
| Αύξηση 0-10% |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση μεγαλύτερη από 41% |
| Πτώση 11-20% |
| Σταθερότητα (η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα) |
| Πτώση (Ιούλιος) – Αύξηση (Αύγουστος) |
| Πτώση 11-20% |
| Πτώση 11-20% |
ΜΕΣΟΣΤΑΘΜΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ | -30% |
Συγκριτικοί πίνακες 3ετίας καλοκαιρινού τζίρου στο λιανικό εμπόριο
Οι τζίροι των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου του 2015 δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., αλλά αποτελούν προϊόν εκτίμησης (μεσοσταθμική μείωση 5% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014).
Κατά τη διάρκεια των Capital Controls και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του τρέχοντος έτους, έχουν γίνει οι παρακάτω εκτιμήσεις/παραδοχές:
Τον Ιούλιο του 2015 η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα ήταν αυξημένη κατά περίπου 25% σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς, ενώ αντίθετα οι λοιποί κλάδοι του Λιανεμπορίου κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου 75%. Τον Αύγουστο του 2015 η κατάσταση εξομαλύνθηκε έως έναν βαθμό, καθώς η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα παρουσίασε άνοδο κατά 5% σε σύγκριση με την προσδοκώμενη αγοραστική δαπάνη, με τους λοιπούς κλάδους του Λιανεμπορίου να εμφανίζουν μία συρρίκνωση του τζίρου τους κατά περίπου 45%.
Ιδιαίτερα για την ομάδα της ένδυσης και της υπόδησης οι επιπτώσεις ήταν ακόμη πιο επώδυνες αφού η εκτίμηση για την πτώση του κύκλου εργασιών τον Ιούλιο ανήλθε στο 80% και τον Αύγουστο στο 60%.
Πίνακας 2: Εξέλιξη τζίρου Καλοκαιριού στο Λιανικό Εμπόριο 2013-2014-2015 | |||||
| Εκτιμώμενος συνολικός ετήσιος τζίρος Λιανεμπορίου | Εκτιμώμενος τζίρος Ιουνίου | Εκτιμώμενος τζίρος Ιουλίου | Εκτιμώμενος τζίρος Αυγούστου | Συνολικός τζίρος καλοκαιριού (Ιουνίου, Ιουλίου, Αυγούστου) |
2013 | 43,26 δις € | 3,51 δις € | 3,43 δις € | 3,48 δις € | 10,42 δις € |
2014 | 42,71 δις € | 3,52 δις € | 3,48 δις € | 3,58 δις € | 10,58 δις € |
2015 | - | 3,33 δις € | 2,96 δις € | 2,96 δις € | 9,25 δις € |
Ποσοστιαίες μεταβολές (%) | |||||
2014/2013 | 0,0% | 1,5% | 2,9% | 1,5% | |
2015/2013 | -5,1% | -13,7% | -14,9% | -11,2% | |
2015/2014 | -5,4% | -14,9% | -17,3% | -12,6% | |
Μεταβολές σε απόλυτα ποσά | |||||
2014/2013 | 10 εκ. € | 50 εκ. € | 100 εκ. € | 160 εκ. € | |
2015/2013 | - 180 εκ. € | - 470 εκ. € | - 520 εκ. € | - 1,17 δις € | |
2015/2014 | - 190 εκ. € | - 520εκ. € | - 620 εκ. € | - 1,33 δις € |
Πίνακας 3: Αναλυτική εξέλιξη τζίρου Καλοκαιριού στο Λιανικό Εμπόριο 2013-2014-2015 ανά ομάδες προϊόντων (κωδ. ΣΤΑΚΟΔ 471-479) | ||||||
| Ιούνιος 2013 | Ιούλιος 2013 | Αύγουστος 2013 | Σύνολο Καλοκαίρι 2013 | ||
Τρόφιμα – Καύσιμα (κωδικοί 471-473) | 2,18 δις € | 2,13 δις € | 2,16 δις € | 6,47 δις € | ||
Λοιποί υποκλάδοι εμπορικής δραστηριότητας (κωδικοί 474-479) | 1,33 δις € | 1,29 δις € | 1,31 δις € | 3,93 δις € | ||
| Ιούνιος 2014 | Ιούλιος 2014 | Αύγουστος 2014 | Σύνολο Καλοκαίρι 2014 | ||
Τρόφιμα – Καύσιμα (κωδικοί 471-473) | 2,17 δις € | 2,13 δις € | 2,21 δις € | 6,51 δις € | ||
Λοιποί υποκλάδοι εμπορικής δραστηριότητας (κωδικοί 474-479) | 1,36 δις € | 1,35 δις € | 1,37 δις € | 4,08 δις € | ||
| Ιούνιος 2015 | Ιούλιος 2015 | Αύγουστος 2015 | Σύνολο Καλοκαίρι 2015 | ||
Τρόφιμα – Καύσιμα (κωδικοί 471-473) | 2,05 δις € | 2,67 δις € | 2,33 δις € | 7,05 δις € | ||
Λοιποί υποκλάδοι εμπορικής δραστηριότητας (κωδικοί 474-479) | 1,28 δις € | 0,31 δις € | 0,65 δις € | 2,24 δις € | ||
(%) Μεταβολές | ||||||
| Ιούνιος | Ιούλιος | Αύγουστος | Σύνολο Καλοκαίρι | ||
Τρόφιμα – Καύσιμα (κωδικοί 471-473) | 2015/2013 | -6,0% | 25,4% | 7,9% | 9,0% | |
2015/2014 | -5,5% | 25,4% | 5,4% | 8,3% | ||
Λοιποί υποκλάδοι εμπορικής δραστηριότητας (κωδικοί 474-479) | 2015/2013 | -3,8% | -76,0% | -50,4% | -43,0% | |
2015/2014 | -5,9% | -77,0% | -52,6% | -45,1% | ||
Μεταβολές σε απόλυτα μεγέθη | ||||||
Τρόφιμα – Καύσιμα (κωδικοί 471-473) | 2015/2013 | -130 εκ. € | 540 εκ. € | 170 εκ. € | 580 εκ. € | |
2015/2014 | -120 εκ. € | 540 εκ. € | 120 εκ. € | 540 εκ. € | ||
Λοιποί υποκλάδοι εμπορικής δραστηριότητας (κωδικοί 474-479) | 2015/2013 | -50 εκ. € | -980 εκ. € | -660 εκ. € | -1,69 δις € | |
2015/2014 | -80 εκ. € | -1,04 δις € | -720 εκ. € | -1,84 δις € |