Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Το ΤΑΙΠΕΔ πιέζει για επίσπευση της αποκρατικοποίησης του ΔΑΑ

Στο... «στόχαστρο» της κυβέρνησης αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ έχει μπει το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ειδικότερα η ηγετική ομάδα του αεροδρομίου τόσο για την παράταση της σύμβασης ανάπτυξης του αερολιμένα όσο και για τους μισθούς και τα μπόνους που λαμβάνουν τα μέλη του μάνατζμεντ του αεροδρομίου.



Ο πρόεδρος του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Π. Ρουμελιώτης έγινε μέσα σε δυο εβδομάδες αποδέκτης δύο επιστολών, η πρώτη με αποστολέα τον υπουργό Υποδομών Χ. Σπίρτζη που ζητούσε τη μείωση μισθών και μπόνους στο αεροδρόμιο, ενώ η δεύτερη και πιο πρόσφατη από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, ο οποίος ζητούσε επίσπευση των διαδικασιών για την περαιτέρω αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου της Αθήνας. Στην επιστολή γίνεται λόγος για παρακώλυση της διαδικασίας από τον πρόεδρο του ΔΑΑ, καθώς όπως επισημαίνεται δεν εισαγάγει το θέμα στην ατζέντα του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης. Τον καλεί μάλιστα να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση έναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ.

«Έχει παρέλθει χρονικό διάστημα δύο μηνών, από τότε που καλέσαμε την εταιρεία σε διαπραγματεύσεις σχετικά με την παράταση της από 31.07.1995 Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Αποτελεί ιδιαιτέρως δυσάρεστη έκπληξη, το γεγονός ότι μέχρι σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΑΑ δεν έχει επιληφθεί επί του συγκεκριμένου θέματος...», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας στην επιστολή του. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης αποτελεί δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης και ότι ο ίδιος θεωρεί αυτονόητη τη συμμόρφωση στη δέσμευση αυτή των μελών του Δ.Σ. που έχουν διοριστεί από το Δημόσιο. Ο κ. Πιτσιόρλας επισημαίνει ότι το ΤΑΙΠΕΔ ασκεί τα δικαιώματα στη Γ.Σ. των μετόχων που ελέγχουν το 55% των μετοχών του ΔΑΑ. Σύμφωνα με τη διαδικασία, ο πρόεδρος του ΔΑΑ, βάσει του καταστατικού της επιχείρησης, είναι ο αρμόδιος να εισάγει τα θέματα συζήτησης στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της επιχείρησης. Πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι σε πρώτη φάση να επεκτείνει τη σύμβαση παραχώρησης του αερολιμένα.

Σε αντάλλαγμα αυτού, εκτός από το τίμημα που θα εισπράξει, θα επιδιώξει την αλλαγή των όρων της σύμβασης μετόχων του 1996, η οποία δίνει το βέτο σε κάθε κάτοχο μετοχών στις μετοχικές αλλαγές. Στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει στην πώληση, ποσοστού μετοχών του αεροδρομίου. Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 30% των μετοχών του ΔΑΑ, ενώ επιπλέον κατέχει τα δικαιώματα ψήφου για το 25% που ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί άλλη επιστολή προς τον πρόεδρο του ΔΑΑ, Παναγιώτη Ρουμελιώτη από τον υπουργό Υποδομών Χ. Σπίρτζη ζητώντας τη μείωση των μισθών αλλά και των μπόνους των υπαλλήλων και του management στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Όπως ανέφερε επιστολή σε διαφορετική περίπτωση τις αποφάσεις θα τις λάβει ο βασικός μέτοχος, δηλ. το ελληνικό δημόσιο.

«Παρακαλώ για τη συνεννόησή σας με τους εκπροσώπους των υπόλοιπων Μετόχων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προκειμένου:

α. να ελαχιστοποιηθούν δραστικά τα bonus, ειδικά στις υψηλά αμειβόμενες κατηγορίες και

β. να εναρμονιστούν οι μισθοί σε επίπεδα που δεν θα ξεπερνούν την αμοιβή του Ελληνα πρωθυπουργού», αναφερόταν χαρακτηριστικά στην επιστολή του κ. Σπίρτζη.

«Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η συμφωνία με τους εκπροσώπους των Μετόχων στο Διοικητικό Συμβούλιο, προτιθέμεθα να συγκαλέσουμε Γενική Συνέλευση για τη συζήτηση του θέματος», κατέληγε η επιστολή.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com