Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Κινεζική κυριαρχία στα smartphones

Η κορεατική Samsung και η αμερικανική Apple είναι ως γνωστόν οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές smartphones παγκοσμίως.



Όμως, από τις υπόλοιπες επτά εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα της αγοράς των smart-phones με βάση τον αριθμό των πωληθέντων συσκευών, οι... έξι έχουν την έδρα τους στην Κίνα. Μόνο η κορεατική LG Electronics καταφέρνει να μπει «σφήνα» στους Κινέζους, οι οποίοι έχουν κυριαρχήσει απόλυτα στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της αγοράς και σταδιακά έχουν αρχίσει να δημιουργούν επώνυμα brands με στόχο ακόμη και την πρώτη θέση. Πρακτικά, η ιστορία επαναλαμβάνεται, καθώς πριν από 15 χρόνια οι Κορεάτες δεν είχαν την ισχύ που έχουν τώρα, αλλά ήταν εμφανές ότι κάποια στιγμή η Samsung θα φθάσει στην κορυφή. Και ενδεχομένως αυτό να είναι θέμα χρόνου.

Οι «παίκτες»

Πρακτικά, την τελευταία πενταετία οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο άρχισαν να μαθαίνουν νέα ονόματα όπως είναι η Huawei και η ΖΤΕ, ενώ τη Lenovo την είχαν δει γνωρίσει από το χώρο των προσωπικών υπολογιστών, όπου πλέον έχει φθάσει στην κορυφή των πωλήσεων. Σταδιακά, όμως, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και να ισχυροποιούνται και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές όπως η Xiaomi και η Alcatel One Touch, η οποία ανήκει στην TCL. Η τελευταία λόγω του ονόματος Alcatel είναι πιο γνωστή αλλά πλέον και αυτή είναι μία κινεζική εταιρεία.

Στα πιο «φρέσκα» ονόματα περιλαμβάνονται εταιρείες όπως η Coolpad, η Meizu, η OnePlus, η Oppo και η Vivo, ενώ διαρκώς κάνουν την εμφάνιση τους και νέοι «παίκτες» άγνωστοι, προς το παρόν, εκτός των συνόρων της Κίνας.

Τα ατού
Οι Κινέζοι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν την παγκόσμια αγορά των smartphones. Το πρώτο είναι ότι τα περισσότερα smartphones παράγονται στην Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι οι ντόπιοι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν συσκευές με κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά σε πολύ καλύτερη τιμή. Αυτός ο συνδυασμός είναι ιδανικός για τα χαμηλότερα στρώματα της αγοράς όπου ο συνδυασμός επιδόσεων και τιμής οδηγεί τις πωλήσεις και δεν είναι τυχαίο ότι τα παραδοσιακά «ονόματα» έχουν πλέον αποχωρήσει από αυτό το κομμάτι της αγοράς. Η Samsung έχει κάνει γνωστό ότι στις περισσότερες αγορές θα πωλεί συσκευές με τιμή άνω των 250 ευρώ, η Sony Mobile έχει προχωρήσει σε μία αντίστοιχη κίνηση εδώ και περίπου τρία χρόνια, ενώ και η LG σταδιακά επικεντρώνεται στη μεσαία κατηγορία. Το αποτέλεσμα είναι στην κατηγορία των συσκευών με τιμή πώλησης κάτω από 150 ευρώ, η κινεζική κυριαρχία να είναι απόλυτη.

Το δεύτερο είναι ότι η κινεζική αγορά αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων. Κάτι που σημαίνει ότι η εμπορική επιτυχία στην Κίνα σημαίνει και είσοδο στην παγκόσμια δεκάδα. Το πιο χαρακτηριστικό αυτής της περίπτωσης είναι η Xiaomi, η οποία έχει φθάσει το μερίδιο της στο 5% της παγκόσμιας αγοράς, τη στιγμή που οι συσκευές της πωλούνται στην Κίνα και σε ελάχιστες άλλες αγορές, κατά κύριο λόγο στην Ασία.

Διεθνής επέκταση
Όμως, οι Κινέζοι, ιδίως οι πιο μικροί «παίκτες» έχουν αρχίσει πλέον να επεκτείνονται στις πιο προηγμένες αγορές. Μέχρι τώρα, η προσπάθεια αυτή γινόταν κυρίως μέσω του Διαδικτύου και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Όμως, η κατάσταση έχει αρχίσει να αλλάζει και οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να αποκτούν τα δικά τους τοπικά κανάλια διανομής, αρχής γενομένης από την ανατολική Ευρώπη και πλέον και στη δυτική Ευρώπη.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Coolpad, η οποία δημιουργήθηκε από την κινεζική Yulong. Η Coolpad ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες την είσοδο της στις αγορές της δυτικής Ευρώπης, κάνοντας άνοιγμα στη γερμανική και την ελβετική αγορά, ενώ έχει σχεδιάσει ένα πλάνο ανάπτυξης για όλη την Ευρώπη, σε συνέχεια μάλιστα του ρυθμού πωλήσεων που σημειώθηκε στις αγορές των χωρών της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης το γ' τρίμηνο του 2015.

Η «επίθεση» των Κινέζων αναμένεται να γίνει πιο έντονη το 2016, καθώς ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Huawei, ετοιμάζονται να παρουσιάσουν μοντέλα που απευθύνονται στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς και σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών συγκρίνονται άμεσα με τα μοντέλα της Samsung, της Apple ή της Sony. Προς το παρόν, δεν έχουν υψηλή αναγνωρισιμότητα αλλά δεν είναι πολύ μακριά η ημέρα που θα ξεπεράσουν και αυτό τον «σκόπελο».

 
website counter
friend finderplentyoffish.com