Περισσότερο ανταγωνιστικό, πιο οργανωμένο και πολύ πιο κερδοφόρο είναι σήμερα το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε σχέση με τέσσερα χρόνια πριν υποστηρίζει η διοίκηση του ΟΛΘ.
Όπως ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Στέλιος Αγγελούδης, στη διάρκεια των τεσσάρων τελευταίων χρόνων προχώρησαν μια σειρά από επενδύσεις που αναβάθμισαν τις υποδομές του λιμένα της Θεσσαλονίκης, αξιοποιήθηκαν εμπορικά ακίνητα και αποθήκες και δόθηκαν για εμπορική χρήση ως εστιατόρια, καφετέριες και κινηματογράφους)- και παράλληλα βελτιώθηκαν αισθητά τα οικονομικά αποτελέσματά του.
Μάλιστα, ο κ. Αγγελούδης προέβλεψε πως φέτος θα είναι η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ΟΛΘ, με σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (πάνω από 350.000 TEUS και περίπου 5.000.000 προϊόντα) και υψηλή κερδοφορία.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, ο οργανισμός έχει ανακτήσει τις τεράστιες απώλειες που είχε το 2008 στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων χάρη στην ευέλικτη πολιτική τιμών που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια ενώ κατάφερε να έχει στα ταμεία του διαθέσιμα κεφάλαια ύψους περίπου 80 εκατ. ευρώ, και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.
Επιπλέον, έχουν τεθεί οι βάσεις για την προσέλκυση και ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας, η οποία μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν ήταν στις προτεραιότητες του Οργανισμού. Υπολογίζεται πως φέτος, στις προβλήτες του ΟΛΘ θα πιάσουν συνολικά 30 κρουαζιερόπλοια, μεταφέροντας πάνω από 20.000 επιβάτες, όταν πέρυσι «έδεσαν» 18, μεταφέροντας 14.500 επιβάτες.
Νέες επενδύσεις 315 εκατ. ευρώ
Την ίδια ώρα, έχει προετοιμασθεί ένα πλήρες business plan πενταετούς διάρκειας, το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους 315 εκατ. ευρώ, μεταξύ άλλων, για την επέκταση του 6ου προβλήτα, ώστε να μπορεί να υποδέχεται περισσότερα και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία (της τάξης των 60.000 – 70.000 τόνων) και την απόκτηση δυο νέων γερανογεφυρών.
Ο κ. Αγγελούδης επισημαίνει πως το πλάνο αυτό θα πρέπει να υλοποιηθεί ανεξάρτητα από την πορεία της ιδιωτικοποίησης καθώς θα συμβάλει στην ισχυροποίηση και ανάδειξή του λιμένα της Θεσσαλονίκης ως τη βασική πύλη για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ και συγκεκριμένα στη δεύτερη φάση, έχουν προκριθεί οκτώ όμιλοι και κοινοπραξίες. Πρόκειται για την APM Terminals, τη μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα διαχείρισης τερματικών σταθμών σε λιμάνια στον κόσμο, μέλος του Maersk Group, την επενδυτική εταιρεία, τη βραζιλιάνικη Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία που δραστηριοποιείται στο εμπόριο μετάλλων, τον διαχειριστή τερματικών σταθμών International Container Terminal Services με έδρα στις Φιλιππίνες, τον ιαπωνικό όμιλο Mitsui & Co που έχει δραστηριότητες σε πολλούς βιομηχανικούς κλάδους, την P&O Steam Navigation Company με έδρα τη Βρετανία στην οποία μετέχει η Dubai Ports, την Russian Railways JSC σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Yilport Holding, θυγατρική εταιρεία του τουρκικού ομίλου Yildirim Group.
Να σημειωθεί τέλος πως το 2013 οι πωλήσεις του ΟΛΘ ανήλθαν σε 52,8 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους έφθασαν στα 18,2 εκατ. ευρώ από τα 4,5 εκατ. ευρώ, από το 2012.