Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

Τι αλλάζει στην αγορά με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας: Προσφορές, εκπτώσεις, stock, Κυριακές

Σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία της αγοράς επέρχονται με τον Κώδικα Δεοντολογίας που εκπόνησε το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως προκύπτει από το τελικό σχέδιο της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.





Συγκεκριμένα, εισάγεται το ηλεκτρονικό μητρώο προσφορών και προωθητικών ενεργειών, ως ίδια ομάδα πρακτικών πώλησης, οι οποίες δηλώνονται δημόσια και μπορούν να διαρκούν έως 15 ημέρες για το 1/3 του συνόλου των ειδών, όμως θα πρέπει να ολοκληρώνονται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων.

Επίσης, εισάγεται η «τιμή γνωριμίας» που δεν μπορεί να ξεπερνά τις δύο εβδομάδες, καθώς και το δικαίωμα κάθε επιχείρησης να έχει «γωνιά stock» η οποία θα αφορά στο 10% του συνολικού αριθμού των προϊόντων.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις ήταν και προτάσεις της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, όπως ανέφερε σήμερα σε σχετικές δηλώσεις του ο πρόεδρός της Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος σημείωσε: «Αναφορικά με τη δημιουργία της εννεαμελούς ειδικής επιτροπής παρακολούθησης αθέμιτων πρακτικών που συμμετέχει η ΕΣΕΕ για να παρακολουθεί την εφαρμογή του Κώδικα, η οποία και θα καταγράφει τα προβλήματα και θα υποβάλει προτάσεις στον υπουργό, η ΕΣΕΕ ζήτησε κατηγορηματικά την αντικατάσταση του μη θεσμοθετημένου ΣΕΛΠΕ, με εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος».

Στο μεταξύ, με αφορμή την έναρξη των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων την 1η Νοεμβρίου 2014, η ΕΣΕΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι τα καταστήματα κάθε είδους και σε όλες τις περιοχές της χώρας μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014, πρώτη Κυριακή της ενδιάμεσης φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου.

Η ΕΣΕΕ ενημερώνει ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, η φθινοπωρινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος ξεκινά το Σάββατο, 1 Νοεμβρίου και θα λήξει τη Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2014. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, όλα τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν τη συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994).

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο προσφορών επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνον η ευκρινής αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη διατύπωση του ισχύοντος νόμου, η αναγραφή ποσοστού μείωσης τιμής επιτρέπεται για τις εκπτώσεις και απαγορεύεται τόσο για τις προσφορές όσο και για τις προωθητικές ενέργειες.

Σύμφωνα με το ν. 4177/2013 (άρθρο 21), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

α) Οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

β) Οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

γ) Οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

δ) Οι διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.

στ) Οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια Αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση. Οι Αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com