Στη φάση της εφαρμογής περνά η ενημέρωση που έκανε πολύ πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για την υποχρέωσή τους να μπλοκάρουν τα κινητά που έχουν κλαπεί.
Όπως σημειώνει η «Καθημερινή», ήδη κατατέθηκαν στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας οι πρώτες αιτήσεις συνδρομητών των οποίων τα κινητά έχουν κλαπεί και ζητούν να τους τα μπλοκάρουν. Παράλληλα, αρκετοί χρήστες κινητών τηλεφώνων προσήλθαν στα καταστήματα, κυρίως για να ενημερωθούν και κάποιοι για να δηλώσουν τα κλεμμένα τους κινητά.
Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί είναι μεν χρονοβόρα, αλλά είναι και η μοναδική που μπορεί να έχει αποτέλεσμα.
Σε κάθε συσκευή κινητού τηλεφώνου αντιστοιχεί ένας μοναδικός κωδικός (ΙΜΕΙ). Αυτός είναι γραμμένος συνήθως πίσω από τη συσκευή (στο σημείο όπου μπαίνει η μπαταρία) ή μπορεί να γνωστοποιηθεί εάν ο χρήστης πληκτρολογήσει * # 06 # στη συσκευή του.
Έχοντας στα χέρια του το αποδεικτικό από τη δήλωση κλοπής στην Αστυνομία και τον αριθμό ΙΜΕΙ, κάποιος μπορεί να απευθυνθεί στον πάροχο και να ζητήσει το μπλοκάρισμα της συσκευής. Ο πάροχος είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει και τα άλλα εθνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, έτσι ώστε η συσκευή να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα.
«Επειτα από πολλά παράπονα και καταγγελίες καταναλωτών, προωθήσαμε και πλέον εφαρμόζεται από τις εταιρείες η υποχρεωτική απενεργοποίηση στα εθνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, μέσω ΙΜΕΙ, των κινητών τηλεφώνων που έχουν κλαπεί. Πλέον σε περίπτωση κλοπής δεν αχρηστεύεται μόνο η κάρτα SIM, όπως γινόταν έως σήμερα, αλλά και η συσκευή, αρκεί ο ιδιοκτήτης να έχει προνοήσει και να έχει καταγράψει το IMEI, την "ταυτότητα" δηλαδή του κινητού τηλεφώνου», είπε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ Κωνσταντίνος Λουρόπουλος.
Σύμφωνα με εξειδικευμένους τεχνίτες, είναι δύσκολο να παρακαμφθεί η συγκεκριμένη ρύθμιση από εκείνους που θα επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν κλεμμένα κινητά, καθώς «προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα θα πρέπει να αντικατασταθεί η πλακέτα, γεγονός που αυξάνει τη δυσκολία και το κόστος», σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Σαδίκης, τεχνικός κινητών τηλεφώνων.