Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

Χρηματοδότηση έργων 512 εκατ.

Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογισμού 512 εκατ. ευρώ, πήραν το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότησή τους από την Ε.Ε., η οποία ενέκρινε το τελικό πακέτο έργων για το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF).




Πρόκειται για το έργο-«σκούπα» Τιθορέα - Δομοκός και την εργολαβία Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή και με την ολοκλήρωσή τους εκσυγχρονίζεται η ραχοκοκαλιά του σιδηρόδρομου της χώρας μας (ΠΑΘΕΠ).

Από το σύνολο των 512 εκατ. ευρώ, τα 299.805.394 εκατ. αφορούν το έργο Τιθορέα - Δομοκός, ενώ τα 212.089.770 εκατ. ευρώ αφορούν στο έργο Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος. Με την εξασφάλιση αυτών των κονδυλίων, τα έργα αναμένεται να επιταχυνθούν κάνοντας το τρένο πιο ελκυστικό ακόμα και από το Ι.Χ.

Στο ίδιο πακέτο έργων εγκρίθηκαν και δύο μελέτες για μία νέα σιδηροδρομική γραμμή που παρακάμπτει τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνα. Πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Νέα Καρβάλη - Ξάνθη, που αποτελεί τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας (στο ανατολικό τμήμα της) Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Οι δύο μελέτες αφορούν το έργο: Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Νέα Καρβάλη με κόστος 3,8 εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση 1,9 εκατ. ευρώ) και Νέα Καρβάλη - Τοξότες Ξάνθης με κόστος 2 εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ).

«Κόπηκαν»
Ωστόσο, εκτός χρηματοδότησης έμειναν τέσσερις μελέτες για σημαντικά έργα, μεταξύ των οποίων και η επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο. Ειδικότερα, οι μελέτες που δεν εγκρίθηκαν αφορούν:

Τη γ' φάση των μελετών για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα (κόστος μελέτης 16 εκατ. ευρώ).
Τη β' φάση των μελετών για την επέκταση του Προαστιακού στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο (κόστος 5 εκατ. ευρώ).
Την αναβάθμιση στο τμήμα ΣΚΑ - Οινόη (κόστος 2,17 εκατ.).
Τη β' φάση μελετών για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα - Κοζάνη (κόστος 2,5 εκατ. ευρώ). Η χρηματοδότηση αυτών των έργων αναμένεται να γίνει με ένταξή τους στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com