Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Η «μόδα» των tablets έχει αρχίσει να υποχωρεί

Οταν η Apple παρουσίασε το πρώτο iPad, ήταν προφανές ότι δημιουργήθηκε μία νέα κατηγορία ψηφιακών συσκευών, αυτή των tablets.



Μία κατηγορία που πέτυχε να παρουσιάσει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, χάρη και στην «εμπλοκή» του Android, σε σημείο που να μην είναι λίγοι εκείνοι που να μιλούν για το «θάνατο» του προσωπικού υπολογιστή. Όμως, τα τελευταία 3 τρίμηνα, η παγκόσμια αγορά των tablets δεν είναι η ίδια με εκείνη που ήταν πριν από 2 χρόνια, καθώς η πτώση των τεμαχίων που πωλούνται είναι συνεχής.

Τα νούμερα από τις εκτιμήσεις της γνωστής εταιρείας ερευνών IDC είναι χαρακτηριστικά της κατάστασης που επικρατεί. Το δ’ τρίμηνο του 2014, σε παγκόσμιο επίπεδο διετέθησαν 76,1 εκατ. tablets, αριθμός μειωμένος 3,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Το α’ τρίμηνο του 2015 διετέθησαν 47,1 εκατ. tablets με το ποσοστό της πτώσης ?σε ετήσια βάση- να κινείται σε ακόμη πιο υψηλά επίπεδα, καθώς διαμορφώθηκε στο -5,9%. Και το β’ τρίμηνο του 2015, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της IDC, η μείωση ήταν ακόμη καλύτερη καθώς έφθασε στο -7% με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 44,7 εκατ. συσκευές. Με αυτούς τους ρυθμούς, μάλιστα, δεν αποκλείεται η εκτίμηση της IDC για πτώση στις πωλήσεις tablets το 2015 κατά 3,8% στα 221,8 εκατ. τεμάχια να αποδειχθεί συντηρητική και να κινηθεί σε ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα, δείγμα ότι πρόκειται για μία κατηγορία που έχει αρχίσει να «ξεφουσκώνει» καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν πλέον να κατανοούν καλύτερα τις ανάγκες τους όσον αφορά τις ψηφιακές συσκευές που χρειάζονται για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, για ψυχαγωγία αλλά και για επαγγελματική χρήση.
Η «μόδα» των tablets έχει αρχίσει να υποχωρεί

Πέφτουν Apple και Samsung
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί και των αλλαγών που υφίστανται η συγκεκριμένη αγορά είναι ότι τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζουν οι Apple και Samsung, οι δύο εταιρείες δηλαδή που βρίσκονται -και με διαφορά μάλιστα- στη λίστα των κατασκευαστών tablets. Το μερίδιο της Apple ήταν στο β’ τρίμηνο του 2015 στο 24,5%, ενώ της Samsung στο 17,1%, κάτι που σημαίνει ότι οι δύο αυτές εταιρείες έχουν συνολικά περίπου το 41,6% της παγκόσμιας αγοράς. Το ποσοστό είναι εντυπωσιακό, αλλά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι για το σύνολο του 2014 η Apple ήταν στο 27,6% και η Samsung στο 17,5%, ενώ το 2013 τα μερίδια τους ήταν στο 33,8% και στο 18,1%.

Πρακτικά, αυτό που έχει συμβεί είναι ότι υπάρχουν πολλοί νέοι «παίκτες», οι περισσότεροι από τους οποίους είναι μικροί σε μέγεθος που αποσπούν μερίδια με πολύ χαμηλές τιμές.

Γιατί πέφτει η αγορά;
Οι λόγοι της πτώσης των πωλήσεων tablets είναι αρκετοί. Ο πιο βασικός είναι ότι πρακτικά δεν υπάρχει ιδιαίτερη καινοτομία στην κατηγορία τα τελευταία δύο χρόνια σε επίπεδο σχεδιασμού και χρήσης. Σαφώς, τα πιο καινούρια tablets έχουν καλύτερες επιδόσεις, αλλά για τους περισσότερους χρήστες το tablet που απέκτησαν πριν από 2-3 χρόνια καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες τους.

Επιπλέον, παρατηρείται μία μεγάλη στροφή στα πιο φθηνά tablets, τα οποία οι γονείς προτιμούν να δώσουν στα παιδιά τους ώστε να μην ανησυχούν αν συμβεί κάποια «καταστροφή» αλλά και λόγω της οικονομικής ύφεσης, η οποία δεν πλήττει μόνο την Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακές οι πωλήσεις.

Παράλληλα, οι γονείς αλλά και γενικότερα οι ενήλικες αλλά και οι έφηβοι καταναλωτές έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν smartphones με μεγάλες οθόνες, ήτοι άνω των 5 ? 5,5 ιντσών. Το αποτέλεσμα είναι να θεωρούν το tablet ως μη απαραίτητο εργαλείο όταν βρίσκονται εντός σπιτιού καθώς τους καλύπτει σε πολύ μεγάλο βαθμό το smartphone. Την ίδια στιγμή, εντός του σπιτιού, υπάρχει ο μεγάλος «ανταγωνιστής» του tablet που δεν είναι άλλος από τον φορητό υπολογιστή, οι πωλήσεις του οποίου επίσης παρουσίασαν πτώση τα τελευταία χρόνια.

Υβριδικές συσκευές
Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι υπάρχουν και τα αποκαλούμενα υβριδικά μοντέλα, δηλαδή συσκευές που είναι μεν tablets αλλά με τη χρήση ενός αποσπώμενου πληκτρολογίου μετατρέπονται σε έναν φορητό υπολογιστή. Η αποδοχή αυτών των συσκευών κινείται σε μέτρια επίπεδα και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία που θα έχουν τα Windows 10.

Θετικό πρόσημο στην ελληνική αγορά
Η ελληνική αγορά έχει αρκετές ιδιορρυθμίες σε σχέση με το εξωτερικό, ενώ προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμα ακόμη τα στοιχεία για το β’ τρίμηνο του 2015.

Η αίσθηση πάντως που υπάρχει είναι ότι το πρόσημο ήταν θετικό και αυτό το τρίμηνο, αλλά αυτό πολύ δύσκολα θα συνεχιστεί και μάλιστα, χωρίς η πτώση να σχετίζεται με την επιβολή των ελέγχων κεφαλαίων και των εξελίξεων σε μακροοικονομικό επίπεδο.

Το 2013 και το 2014 ήταν από τις χρονιές που οι πωλήσεις tablets κυριολεκτικά «εκτοξεύτηκαν» φθάνοντας σε επίπεδα άνω του μισού εκατομμυρίου τεμαχίων και ουσιαστικά ξεπερνώντας τις πωλήσεις των προσωπικών υπολογιστών. Όμως, από τα τέλη του 2014 είχε αρχίσει να παρατηρείται μία «κούραση» της συγκεκριμένης κατηγορίας με τις πωλήσεις στα πιο ακριβά μοντέλα να παρουσιάζουν σημαντική πτώση και τους καταναλωτές να στρέφονται προς τα tablets με κόστος κάτω από τα 150 ευρώ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τα tablets των 49 ευρώ έχουν πολύ υψηλές πωλήσεις.

Το 2015 ξεκίνησε με την αίσθηση ότι η αγορά των tablets θα κινηθεί πτωτικά αλλά η δράση «Ψηφιακή Αλληλεγγύη» άλλαξε τα δεδομένα και μέχρι τον Μάιο τουλάχιστον το πρόσημο στις πωλήσεις tablets στην Ελλάδα ήταν θετικό.

Τον Ιούνιο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, υπήρξε μία πτώση που επιδεινώθηκε από την εξελίξεις με το δημοψήφισμα και τα capital controls αλλά μένει να δούμε σε τι βαθμό θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες του 2015.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com