Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

«Πλήγμα» στην οικονομία από το μπλόκο στην Ειδομένη

Σε... μαύρη τρύπα εκατομμυρίων ευρώ έχει μετατραπεί η Ειδομένη, η οποία έναν ολόκληρο μήνα παραμένει αποκλεισμένη δημιουργώντας «μπλόκο» σε εκατοντάδες τόνους εμπορευμάτων και προκαλώντας σημαντικό πλήγμα στην ελληνική οικονομία.




Οι ελληνικές εταιρείες επιλέγουν πλέον εναλλακτικό μέσο μεταφοράς από τον σιδηρόδρομο για τα εμπορεύματά τους, προκειμένου να μη χάσουν τα συμβόλαιά τους στο εξωτερικό! Χθες οι γραμμές άνοιξαν για λίγες μόνο ώρες μετά από παρέμβαση της αστυνομίας, ενώ έκλεισαν και πάλι πριν περάσουν τα κλιμάκια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για έλεγχο της γραμμής.

Το mega deal με την Cosco που αναμενόταν να αλλάξει τα δεδομένα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο απειλείται, με τα εμπορεύματα των τριών μεγάλων πολυεθνικών να εξυπηρετούνται μέσω Βουλγαρίας, ενώ Έλληνες εισαγωγείς και εξαγωγείς διακόπτουν τη συνεργασία τους με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς αδυνατούν να πληρώνουν τις ρήτρες μη έγκυρης παράδοσης και επιλέγουν εναλλακτική μεταφοράς μέσω φορτηγών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΣΥΝΔΔΕ&Λ κ. Βασίλη Μπαρμπαγιάννη, εταιρείες με μεγάλα συμβόλαια στο εξωτερικό κινδυνεύουν να τα χάσουν εξαιτίας της μη έγκυρης παράδοσης των εμπορευμάτων, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες εργαζόμενοι κινδυνεύουν να μείνουν στον δρόμο.

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
«Αυτή τη στιγμή έχει σταματήσει η ελεύθερη διακίνηση προϊόντων τόσο ελληνικών όσο και πρώτων υλών που εισάγουμε με τεράστιες απώλειες για την ελληνική οικονομία» είπε μιλώντας στην «Η» και παράλληλα υποστήριξε ότι τον Δεκέμβριο που είχε μείνει κλειστή η γραμμή για περίπου ένα μήνα τουλάχιστον 200 εργαζόμενοι σε ελληνικές εταιρείες είχαν απολυθεί. Οι απώλειες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδέχεται να φτάσουν και πάλι τα 2 εκατ. ευρώ, ενώ αν δεν βρεθεί λύση το εμπορευματικό έργο της εταιρείας θα συρρικνωθεί και θα πάψει πλέον να είναι κερδοφόρα. βΌμως το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι κινδυνεύει να χαθεί το όραμα για μετατροπή του Πειραιά σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο.

Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, κινδυνεύει με «λουκέτο» σε περίπτωση που οι εταιρείες προχωρήσουν στη διεκδίκηση αποζημιώσεων για τη ζημιά που έχουν πάθει από το κλείσιμο της Ειδομένης. Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics κ. Ροδόπουλος ανέφερε ότι η «Ειδομένη πρέπει να μείνει ανοιχτή πάση θυσία.

Η χώρα πρέπει να διοικηθεί γιατί η ελληνική οικονομία θα καταρρεύσει». Μάλιστα τόνισε ότι αρχίζουν να δημιουργούνται σκέψεις σε μεγάλες πολυεθνικές για να μειώσουν το εμπορευματικό τους έργο. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες έχουν επιλέξει το τρένο για τη μεταφορά των προϊόντων τους καθώς έχει ιδιαίτερα χαμηλότερο κόστος.

Να σημειωθεί ότι η αεροπορική μεταφορά είναι 70%, ενώ για ένα κοντέινερ το κόστος με τρένο είναι περίπου 500 ευρώ και με φορτηγό ξεπερνάει τα 2.000 ευρώ.

Οι πρώτες απώλειες
Την προηγούμενη εβδομάδα διαμεταφορικές εταιρείες συνεργάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκαναν πράξη τις προειδοποιήσεις τους και προχώρησαν στις πρώτες ακυρώσεις ή σε πάγωμα 300 - 400 φορτίων, τα οποία ισοδυναμούν με το 20% του συνολικού διακινούμενου όγκου του τελευταίου 15νθημέρου.

Πρόκειται για εμπορεύματα που έχουν ως παραλήπτες ελληνικές επιχειρήσεις και θυγατρικές πολυεθνικών από το λιανεμπόριο, τα τρόφιμα, τα βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (χαρτικά, είδη υγιεινής, κ.ά.), την ξυλεία, τα χημικά προϊόντα που προορίζονται για τη βιομηχανία ή ακόμη και για επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ. ΔΕΗ+2,03% Ανάλογη είναι η κατάσταση και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, με ακυρώσεις παραγγελιών από πελάτες τους λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων και του υψηλότερου κόστους που συνεπάγεται το μπλόκο στην Ειδομένη.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com