Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού για 39ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού για 39ο συνεχή μήνα κινήθηκε τον Μάιο φέτος η ελληνική οικονομία, καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 0,9% έναντι µείωσης 2,1% τον Μάιο πέρυσι και πτώσης 1,3% τον Απρίλιο 2016.



Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η µείωση του γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή κατά 0,9% τον Μάιο, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,6% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

β) Κατά 1,9% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 4,8% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

δ) Κατά 1,5% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

ε) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ- κακάο- τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, νωπά ψάρια, χοιρινό, πουλερικά και στα γαλακτοκοµικά και αυγά.

β) Κατά 1,1% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στον καπνό.

γ) Κατά 1,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,6% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 2,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ξενοδοχεία- µοτέλ- πανδοχεία.

Ο γενικός δείκτης τον Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2016, παρουσίασε µείωση 0,4% έναντι µείωσης 0,8%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο εναρµονισµένoς πληθωρισμός μειώθηκε 0,2% τον Μάιο εφέτος έναντι µείωσης 1,4% τον Μάιο 2015 και από μείωση 0,4% τον Απρίλιο 2016. Σε μηνιαία βάση, σύγκριση Μαΐου µε Απρίλιο 2016, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός δεν παρουσίασε καµία µεταβολή, έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com