Το ποσό των 45 εκατ. ευρώ φέρεται να προσέφερε η ιταλική εταιρεία Ferrovie για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. H προσφορά αυτή που ήταν και η μοναδική, έγινε αποδεκτή και η αποκρατικοποίηση θα κλείσει άμεσα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:
Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αποσφραγίσθηκε η δεσμευτική οικονομική προσφορά για την διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία υπέβαλε η ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.
Το ποσό του προσφερόμενου τιμήματος ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ. Το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το ΤΑΙΠΕΔ επιτυγχάνει να ολοκληρώσει μία διαδικασία, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.
Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.
Η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Μ&Π Μπερνίτσα και Hogan Lovells ως νομικοί σύμβουλοι και η Louis Berger ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Θυμίζουμε ότι στον πρόσφατο διαγωνισμό δεν υπήρξε προσφορά για την εταιρεία τροχαίου υλικού Rosco.
Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι) ήταν τελικά η μόνη εταιρεία που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ολοκλήρωση σήμερα της διαδικασίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Αντίθετα, παρά το αρχικό ενδιαφέρον, δεν υπήρξε δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων, τη RZD.
Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2015 παρουσίασε έσοδα 125,272 εκατ. ευρώ από 140,788 εκατ. ευρώ το 2014. Από αυτά τα 50 εκατ. ευρώ και τις δύο χρονιές είναι κρατική επιχορήγηση. αν δεν υπήρχε η κρατική επιχορήγηση η εταιρεία θα ήταν ζημιογόνος.
Απλώς και μόνο να αναφερθεί ότι το λειτουργικό κόστος ανήλθε το 2015 σε 118,984 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ ανώτερο από τα έσοδα χωρίς την επιχορήγηση.
Με την επιχορήγηση η εταιρεία εμφάνισε κέρδη προ φόρων 2,749 εκατ. ευρώ από 1,471 εκατ. ευρώ το 2014.