Με αργά και σταθερά βήματα διευρύνουν την παρουσία τους τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα καταγράφεται σημαντική αύξηση του ποσοστού καταναλωτών που έχει δοκιμάσει να αγοράσει κάποιο προϊόν-είδος παντοπωλείου από το σούπερ μάρκετ από 16% σε 20% (αύξηση κατά 25%).
Παράλληλα, καταγράφεται αυξητική τάση τόσο σε σχέση με την πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου, αλλά και σε σχέση με τη γενικότερη χρήση του διαδικτύου και των social media ως μέρος της διαδικασίας αγοράς. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 30% δηλώνει ότι το 2016 προτίθεται να αγοράσει μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν που πριν αγόραζε σε καταστήματα σούπερ μάρκετ. Από αυτό το στοιχείο, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ΙΕΛΚΑ, φαίνεται και η δυναμική ανάπτυξης που έχει το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, καθώς υπάρχει μία αξιόλογη ομάδα καταναλωτών (1 στους 4 καταναλωτές) η οποία αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξή του.
Τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν κυρίως προϊόντα εκτός της κατηγορίας των τροφίμων όπως προϊόντα προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.
Σύμφωνα με την ανάλυση το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν είδη σούπερ μάρκετ από το ίντερνετ αυξήθηκε από 3% σε 5% την 4ετία 2013-2016 και αναμένεται να ξεπεράσει το 7% ως το 2018. Βέβαια τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλά, δεδομένου ότι πλέον το 30% του ενεργού πληθυσμού στην Ελλάδα αγοράζει on-line προϊόντα. Αντίθετα, διεθνώς το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα είδη σούπερ μάρκετ αναμένεται να αναπτυχθεί από $36 δισ. το 2014 σε $100 δισ. ως το 2018.