Το πρωτογενές πλεόνασμα όπως το μετράει η ΕΛΣΤΑΤ διαμορφώθηκε το 2019 στο 4,4% του ΑΕΠ, δηλαδή πάνω από τον στόχο που είχε τεθεί από το ΥΠΟΙΚ στον νέο προϋπολογισμό για το 2020 (προβλεπόταν πλεόνασμα στο 4,1% του ΑΕΠ).
Η επίδοση οδηγεί σε υπερ-επίτευξη του στόχου της ενισχυμένης εποπτείας (3,5% του ΑΕΠ) αφού στον προϋπολογισμό του 2020 η πρόβλεψη για επίδοση στο 4,1% οδηγούσε σε πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,7%, όπως το μετρούν οι θεσμοί.
Ουσιαστικά πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην με την υγειονομική κρίση. Ωστόσο, η επίδοση αυτή είναι ένα σημάδι των αντοχών της οικονομίας πριν ξεσπάσει η κρίση του κορονοϊού και ληφθούν τα έκτακτα μέτρα στήριξης.
Τα στοιχεία ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ (αναμένονται και τα στοιχεία της Eurostat). Πρόκειται για την εξάμηνη καθιερωμένη κοινοποίηση του Δελτίου για τα "Δημοσιονομικά Στοιχεία".
Το πλεόνασμα μαζί με τους τόκους υπολογίζεται στο 1,5% επί του ΑΕΠ και το ακαθάριστο χρέος στα 331,1 δισ. ευρώ (176,6% επί του ΑΕΠ) μειωμένο από το 181,2% του ΑΕΠ το 2018. Οι δαπάνες από το 46,95% του ΑΕΠ το 2018 υποχώρησαν στο 46,27% του ΑΕΠ πέρυσι, ενώ τα έσοδα υποχώρησαν επίσης από το 47,94% του ΑΕΠ στο 47,73% του ΑΕΠ το 2019.
Σημειώνεται πως ανάμεσα στον τρόπο μέτρησης της ΕΛΣΤΑΤ και στους κανόνες της Ενισχυμένης Εποπτείας υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον τρόπο καταγραφής των κερδών ομολόγων, των εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις, των προσφυγικών δαπανών και άλλων δοσοληψιών.
Η επίδοση οδηγεί σε υπερ-επίτευξη του στόχου της ενισχυμένης εποπτείας (3,5% του ΑΕΠ) αφού στον προϋπολογισμό του 2020 η πρόβλεψη για επίδοση στο 4,1% οδηγούσε σε πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,7%, όπως το μετρούν οι θεσμοί.
Ουσιαστικά πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην με την υγειονομική κρίση. Ωστόσο, η επίδοση αυτή είναι ένα σημάδι των αντοχών της οικονομίας πριν ξεσπάσει η κρίση του κορονοϊού και ληφθούν τα έκτακτα μέτρα στήριξης.
Τα στοιχεία ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ (αναμένονται και τα στοιχεία της Eurostat). Πρόκειται για την εξάμηνη καθιερωμένη κοινοποίηση του Δελτίου για τα "Δημοσιονομικά Στοιχεία".
Το πλεόνασμα μαζί με τους τόκους υπολογίζεται στο 1,5% επί του ΑΕΠ και το ακαθάριστο χρέος στα 331,1 δισ. ευρώ (176,6% επί του ΑΕΠ) μειωμένο από το 181,2% του ΑΕΠ το 2018. Οι δαπάνες από το 46,95% του ΑΕΠ το 2018 υποχώρησαν στο 46,27% του ΑΕΠ πέρυσι, ενώ τα έσοδα υποχώρησαν επίσης από το 47,94% του ΑΕΠ στο 47,73% του ΑΕΠ το 2019.
Σημειώνεται πως ανάμεσα στον τρόπο μέτρησης της ΕΛΣΤΑΤ και στους κανόνες της Ενισχυμένης Εποπτείας υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον τρόπο καταγραφής των κερδών ομολόγων, των εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις, των προσφυγικών δαπανών και άλλων δοσοληψιών.