Λιγότερες επισκέψεις στο φυσικό κατάστημα, μεγαλύτερο καλάθι και περισσότερες αγορές για την παρασκευή γευμάτων στο σπίτι, είναι ορισμένες από τις αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν, και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της καραντίνας στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Nielsen, ένας στους δύο Έλληνες (ποσοστό 49%) δήλωσε πως σκοπεύει να επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των super markets, σε μια προσπάθεια να περιορίσει όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους. Η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2.500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1.000-2.500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.
Την ίδια στιγμή, κοντά 1 στους 2 Έλληνες (ποσοστό 46%) ανέφερε ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύει να μαγειρεύει και να τρώει περισσότερο στο σπίτι. Τάση η οποία επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου την περίοδο αυτή. Είναι χαρακτηριστικό πως κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη. Όπως το αλεύρι όπου οι πωλήσεις του έχουν αυξηθεί κατά 141,3%, το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%). Η πρόθεση για διασκέδαση στο σπίτι έχει ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων snack, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).
Σημαντική είναι και η στροφή σε προϊόντα καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής, με το 88% των Ελλήνων να δηλώνει πως λόγω του Covid-19 πλένςι πολύ πιο συχνά τα χέρια του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%). Ανοδικά συνεχίζουν να κινούνται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, αφού το 67% των Ελλήνων δήλωσε πως λόγω της πανδημίας καθαρίζει το σπίτι του πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.
Στον αντίποδα, βρίσκονται σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους εμφάνισε πτώση των πωλήσεών της κατά 2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του ούζου και του τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.
Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Nielsen, ένας στους δύο Έλληνες (ποσοστό 49%) δήλωσε πως σκοπεύει να επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των super markets, σε μια προσπάθεια να περιορίσει όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους. Η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2.500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1.000-2.500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.
Την ίδια στιγμή, κοντά 1 στους 2 Έλληνες (ποσοστό 46%) ανέφερε ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύει να μαγειρεύει και να τρώει περισσότερο στο σπίτι. Τάση η οποία επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου την περίοδο αυτή. Είναι χαρακτηριστικό πως κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη. Όπως το αλεύρι όπου οι πωλήσεις του έχουν αυξηθεί κατά 141,3%, το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%). Η πρόθεση για διασκέδαση στο σπίτι έχει ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων snack, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).
Σημαντική είναι και η στροφή σε προϊόντα καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής, με το 88% των Ελλήνων να δηλώνει πως λόγω του Covid-19 πλένςι πολύ πιο συχνά τα χέρια του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%). Ανοδικά συνεχίζουν να κινούνται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, αφού το 67% των Ελλήνων δήλωσε πως λόγω της πανδημίας καθαρίζει το σπίτι του πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.
Στον αντίποδα, βρίσκονται σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους εμφάνισε πτώση των πωλήσεών της κατά 2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του ούζου και του τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.