Σε συνθήκες αποπληθωρισμού κινήθηκε η ελληνική οικονομία και τον Αύγουστο για τριακοστό συνεχόμενο μήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον περασμένο μήνα κατέγραψε μείωση 1,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2015 παρουσίασε μείωση 0,4%, έναντι μείωσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Η αποκλιμάκωση του δείκτη του αποπληθωρισμού οφείλεται κατά κύριο λόγο στις ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα λόγω της αύξησης του ΦΠΑ. Η ακρίβεια στην αγορά αντικατοπτρίζεται στη μείωση του αποπληθωρισμού, κάτι που θα φανεί και τους επόμενους μήνες.
Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2014 - Αυγούστου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο μείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2013 - Αυγούστου 2014 παρουσίασε μείωση 2,0%, έναντι μείωσης 1,4%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο. Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,4% τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον Ιούλιο προήλθε από:
• Από τις μειώσεις των δεικτών
• Κατά 18,6% της ομάδας «Ενδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
• Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
• Κατά 1,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και της μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις οδικές μεταφορές επιβατών.
• Κατά 0,3% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε κινηματογράφους - θέατρα - κονσέρτα.
• Από τις αυξήσεις
• Κατά 3,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρέατα γενικά, ψωμί και δημητριακά, νωπά φρούτα, έλαια και λίπη, γαλακτοκομικά και αβγά, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα, πατάτες, ζάχαρη - σοκολάτες - γλυκά - παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές - κακάο - τσάι.
• Κατά 1,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις κλινικές.
• Κατά 1,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια - ζαχαροπλαστεία - καφενεία - κυλικεία. Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση τιμών στα ξενοδοχεία.
• Κατά 0,7% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη ταξιδίου και λοιπά προσωπικά είδη λόγω των θερινών εκπτώσεων.
Πτώση 0,4%
Την ίδια ώρα ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνμΤΚ) του μηνός Αυγούστου 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2014 παρουσίασε μείωση 0,4%, έναντι μείωσης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013. Ο ΕνμΤΚ κατά τον μήνα Αύγουστο 2015 σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2015 παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος ΕνμΤΚ του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2014 - Αυγούστου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2013 - Αυγούστου 2014 παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μείωσης 1,5%.