Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Κενές έως το τέλος του έτους 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών

Περισσότερες από 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών θα παραμείνουν κενές στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, ακόμη κι αν γίνουν όλες οι προβλεπόμενες προσλήψεις αναπληρωτών.



Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στα σχολεία ειδικής αγωγής, με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να πραγματοποιούν σήμερα το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Συντάγματος.

Την ίδια ώρα, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία, φέτος προβλέπεται να γίνουν 1.088 αναθέσεις μαθημάτων στις συνολικά 157 ειδικότητες εκπαιδευτικών που υπάρχουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Πρόκειται για «ρεκόρ» ειδικοτήτων όταν στην Ευρώπη, π.χ. στη Γερμανία, οι ειδικότητες εκπαιδευτικών δεν ξεπερνούν τις 28.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημήτρης Μπράτης, τα κενά στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ξεπερνούν φέτος τα 14.500, όταν οι πιστώσεις που διατίθενται ανέρχονται στις 11.293.

Οι πιστώσεις που διατίθενται δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά και χρειάζονται τουλάχιστον 3.200 ακόμη για να καλυφθούν. Εξαιτίας της έλλειψης των πιστώσεων, αλλά και της μεγάλης καθυστέρησης στις προσλήψεις αναπληρωτών, η κατάσταση στα σχολεία είναι τραγική. «Χιλιάδες τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών δεν έχουν νηπιαγωγούς και δασκάλους ακόμα, ενώ λείπουν περισσότεροι από 1.500 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Ακόμη και σήμερα, αρχές Οκτώβρη, υπάρχουν νηπιαγωγεία και δημοτικά που δεν έχουν ανοίξει ακόμη» τονίζει ο κ. Μπράτης. Στην ειδική αγωγή, μάλιστα, όπως αναφέρει ο ίδιος, δεν λειτουργεί σχεδόν καμιά δομή, αφού δεν έχει προσληφθεί ακόμα ούτε ένας αναπληρωτής.

Εν τω μεταξύ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τις αναθέσεις μαθημάτων, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα διαθέτει 117 ειδικότητες και 44 υποειδικότητες εκπαιδευτικών, τις περισσότερες στον κόσμο. Οι πολλές ειδικότητες κατακερματίζουν τις προσφερόμενες διδακτικές ώρες, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών να μην μπορεί να καταλάβει οργανική θέση και να μοιράζεται σε πολλά σχολεία. Για το θέμα, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει καταθέσει ήδη από το 2014 πρόταση για μείωση των ειδικοτήτων σε 40, με τη δημιουργία ενιαίων ειδικοτήτων, χωρίς ωστόσο αυτή να έχει, μέχρι σήμερα, δρομολογηθεί, προφανώς υπό τον φόβο συντεχνιακών αντιδράσεων.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com