Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν αναμένεται να πλήξει την γερμανική οικονομία, εάν η εταιρία το αντιμετωπίσει έγκαιρα και συνολικά, δήλωσε ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα ως πολιτική προτεραιότητα την διαφύλαξη των θέσεων εργασίας.
«Δεν αγωνιζόμαστε για την διοίκηση (της εταιρίας), αλλά για τους 600.000 εργαζόμενους» του ομίλου της VW, δήλωσε ο κ. Γκάμπριελ. Η νέα διοίκηση της Volkswagen υπό τον Ματίας Μίλερ φαίνεται ότι... έλαβε το μήνυμα από το Βερολίνο και καταστρώνει σχέδιο διαχείρισης της κρίσης που κατά τα φαινόμενα έχει στο επίκεντρο την ανάκληση των 11 εκατ. μοντέλων με κινητήρα ντίζελ που φέρουν το επίμαχο λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων και την μετατροπή του.
Σύμφωνα με τον κ. Μίλερ, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα ντιζελοκίνητα ΙΧ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων. Μέσα στις επόμενες ημέρες η VW θα επικοινωνήσει με τους πελάτες που έχουν αγοράσει τα μοντέλα με το επίμαχο λογισμικό, ενώ θα ενημερώσει τις αρχές για τις τεχνικές αλλαγές τον Οκτώβριο.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών (KBA) της Γερμανίας έχει δώσει στην VW περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίου για να παρουσιάσει το σχέδιο, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι το κόστος της μετατροπής θα ξεπεράσει τα 6,5 δισ. δολ. «Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολύ σκληρή δουλειά», φέρεται να δήλωσε ο Μίλερ σε κεκλεισμένων των θυρών συνάντηση με υψηλόβαθμα στελέχη της VW. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα...».