Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Παίζουν με τις ζωές...

Δεν φτάνει που τους έχουν αναγκάσει να μη γνωρίζουν εάν την επόμενη ημέρα θα έχουν δουλειά, φτάνουν και στο σημείο να τους εγκαλούν γιατί... θέλουν να είναι εργαζόμενοι και όχι άνεργοι.



Η ατάκα του υπουργού Σκουρλέτη ότι οι εργαζόμενοι στα Μεταλλεία δεν έχουν ταξική συνείδηση, εκτός του ότι είναι εκτός τόπου και χρόνου, είναι και ιδιαίτερα προκλητική. Τι θέλει δηλαδή ο υπουργός, οι εργαζόμενοι που θα χάσουν τη δουλειά τους και δεν θα έχουν τα απαραίτητα προκειμένου να ζήσουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους να πανηγυρίσουν που η κυβέρνηση πέτυχε μία «νίκη» εις βάρος του κεφαλαίου, που το έχει θεωρήσει εκ προοιμίου εχθρό του; Αλήθεια, στην κυβέρνηση έχουν χάσει και το στοιχειώδες μέτρο της λογικής;

Δεν έχουν τον θεό τους
Φτιάχνουν ΔΕΚΟ για το... τίποτε
Παίζουν με τις ζωές τους

Λίγο μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ένα χρόνο πριν, κάποιοι πεφωτισμένοι υπουργοί, ευτυχώς σήμερα δεν είναι στην κυβέρνηση, ετοίμαζαν εναλλακτικά σχέδια χρηματοδότησης της οικονομίας, από μία τράπεζα που δεν... υπάρχει (των BRICS που ακόμη και σήμερα είναι στα χαρτιά). Αφού αυτή η μεταφυσική αναζήτηση έπεσε όπως ήταν λογικό στο κενό, οι νυν κυβερνώντες συνεχίζοντας τις ουτοπικές τους αναζητήσεις έστησαν μία ΔΕΚΟ -ναι αυτή που θα διοικήσει ο σύζυγος της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Καφαντάρη- που ουσιαστικά όχι μόνο δεν έχει αντικείμενο, αλλά πολύ δύσκολα και στο μέλλον θα έχει αντικείμενο. Αφορά τις παράπλευρες ενέργειες για επενδύσεις που θα προκύψουν από την κατασκευή του αγωγού Turkish Stream. Μόνο που με τα υπάρχοντα δεδομένα (ένταση στις σχέσεις Τουρκίας - Ρωσίας), ποιο πιθανό είναι να κατασκευαστεί το «ελληνικό Νταβός» του Δ. Μάρδα παρά ο αγωγός. ΔΕΚΟ όμως έχουμε και κοστίζει και 150.000 ευρώ τον χρόνο.

Οι φόροι δεν φέρνουν έσοδα
«Χάθηκε η μπάλα»
Παίζουν με τις ζωές τους

Τα χρόνια του Μνημονίου οι κυβερνήσεις έκαναν ένα τεράστιο λάθος. Θεώρησαν ότι η αύξηση της φορολογίας θα φέρει έσοδα. Κάποιες το κατάλαβαν, έστω και αργά, και προσπάθησαν να διορθώσουν το μείγμα πολιτικής. Η παρούσα κυβέρνηση, παρά τα παχιά λόγια που έλεγε όταν ήταν αντιπολίτευση, έπραξε όχι μόνο το ίδιο, αλλά το μεγιστοποίησε κιόλας. Έβαλε φόρους ακόμη και στον αέρα που αναπνέουμε. Και το αποτέλεσμα; Το ίδιο ακριβώς. Μικρότερα έσοδα και ασφυξία στην οικονομία. Ακόμη και ένας μαθητής γυμνασίου που έχει διδαχθεί πέντε στοιχειώδεις κανόνες πολιτικής επιστήμης, θα γνώριζε ότι η υπερφορολόγηση φέρνει πάντα τα αντίθετα αποτελέσματα. Προφανώς όμως αυτοί που αποφασίζουν, δεν γνωρίζουν ότι τα στοιχειώδη.

Άγνωστη λέξη οι επενδύσεις
Πότε θα μειωθεί η ανεργία;
Παίζουν με τις ζωές τους

Δυστυχώς όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα όχι μόνο δεν καταβάλλεται καμία απολύτως προσπάθεια προκειμένου να μειωθεί η ανεργία, αλλά το αντίθετο μάλιστα. Καταβάλλονται φιλότιμες προσπάθειες να αυξηθεί. Όταν αποθαρρύνονται οι επενδυτές και συρρικνώνεται η οικονομία, τότε είναι νομοτελειακό ότι έρχεται μεγάλη αύξηση της ήδη τρομακτικής ανεργίας. Και αντ' αυτού οι κυβερνώντες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αυξήσουν τον ήδη υπερμεγέθη δημόσιο τομέα. Κάθε ημέρα που περνά όλο και κάποιος συγγενής ή φίλος θα διοριστεί στο Δημόσιο, από τη θέση του μετακλητού υπαλλήλου ή σε κάποια θέση που δημιουργήθηκε επί τούτου. Και μετά ο πρωθυπουργός μιλά για κρατισμό. Σημεία των καιρών.

Έρχονται νέες μεγάλες προσφορές
Ενα συν ένα δώρο
Παίζουν με τις ζωές τους

Η τιμή του πετρελαίου έχει καταρρεύσει κυριολεκτικά και αν συνεχίσει έτσι, σε λίγο οι παραγωγοί πετρελαίου θα δίνουν στους πελάτες τους ένα βαρέλι πετρέλαιο για κάθε ένα που θα αγοράζουν. Στο «Ελλαδιστάν», βέβαια, κανενός δεν ιδρώνει το αυτί. Οι τιμές δεν πέφτουν ούτε με εκρηκτικά. Και μπορεί μία από τις βασικές αιτίες να είναι η υψηλή φορολογία, όμως και οι εμπλεκόμενοι στο κλάδο δεν είναι άμοιροι ευθυνών. Ιδού η απόδειξη. Όταν τον Ιούνιο του 2014 η διεθνής τιμή του πετρελαίου ήταν περί τα 114 δολάρια το βαρέλι, διυλιστήρια και εταιρείες-πρατήρια πωλούσαν -αφού αφαιρεθούν οι φόροι- 0,6948 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη. Σήμερα που το βαρέλι το πετρέλαιο έχει περί τα 30 δολάρια το βαρέλι, δηλαδή 74,56% κάτω, η αντίστοιχη τιμή που πωλούν διυλιστήρια και εταιρείες-πρατήρια -αφού αφαιρεθούν οι φόροι- είναι 0,4353 ευρώ το λίτρο, δηλαδή χαμηλότερα μόλις 37,34%.

Αν ήταν «μάντης» θα ήταν... άνεργος
Προβλέψεις που τρομάζουν...

Ο υπουργός Ανάπτυξης Γ. Σταθάκης ξαναχτύπησε... Μιλώντας σε γερμανική εφημερίδα προέβλεψε ότι το 2016, όχι μόνο δεν θα έχουμε ύφεση, αλλά θα έχουμε και ανάπτυξη περίπου 1,5%. Και βέβαια μακάρι ο υπουργός να έχει δίκιο και όλοι οι άλλοι άδικο, μεταξύ των οποίων και η κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει και που θεωρούν ότι το 2016 θα υφεσιακή χρονιά. Εκείνο που μας κάνει διστακτικούς είναι το γεγονός ότι ο υπουργός στις προβλέψεις του κατά καιρούς έπεσε έξω. Όλοι θυμόμαστε ότι πέρυσι την άνοιξη προέβλεπε συμφωνία με τους πιστωτές «τις αμέσως προσεχείς ημέρες». Και αυτή η επανάληψη συνέβη αρκετές φορές. Και, δυστυχώς, συμφωνία δεν ήρθε ποτέ, παρά μόνο μετά την υπογραφή Μνημονίου.

Κράτος εν κράτει στον ΣΥΡΙΖΑ
Ποιος κυβερνά;

Σε κωμωδία για γερά νεύρα έχει εξελιχθεί η υπόθεση αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Από την μία έχουμε το ΤΑΙΠΕΔ και τον πρόεδρό του Στ. Πιτσιόρλα που καταβάλλουν ομολογουμένως φιλότιμες προσπάθειες προκειμένου να κάνουν τη δουλειά που τους έχει ανατεθεί και από την άλλη τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα που κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό, προκειμένου να περάσει το δικό του και να μη γίνει η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. Μέσα σε αυτό το ομολογουμένως αστείο σκηνικό, η κυβέρνηση καλείται να διατηρήσει τις ισορροπίες. Το Μέγαρο Μαξίμου κρατά αποστάσεις και από τους δύο, αλλά αν τελικά ματαιωθεί ο διαγωνισμός, είναι βέβαιο ότι θα αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο «στραπάτσο» του ΤΑΙΠΕΔ και της χώρας απέναντι στους επενδυτές και ταυτόχρονα μεγαλειώδη νίκη του αναχρονιστικού μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ, που θέλει να κρατά τη χώρα όμηρο των ιδεοληψιών μίας μερίδας στελεχών, υμνητών του άκρατου κρατισμού σε όλα τα επίπεδα.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com