Στον «θρόνο» της εταιρείας με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο στρογγυλοκάθισε η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google:
α ισχυρά αποτελέσματα δ’ τριμήνου που ανακοίνωσε ο όμιλος, με τις εντυπωσιακές επιδόσεις των υπηρεσιών Internet που στεγάζονται υπό την «ομπρέλα» της Google (μηχανή αναζήτησης, YouTube, λειτουργικό σύστημα Android, ψηφιακοί χάρτες κ.ά.) είχαν ως αποτέλεσμα την άνοδο της μετοχής της Alphabet κατά 4% στα 804 δολάρια, με την κεφαλαιοποίησή της να διαμορφώνεται στα 546 δισ. δολάρια. Στον αντίποδα, η Apple που ανακοίνωσε προ ημερών κατώτερα των προσδοκιών αποτελέσματα για την ίδια περίοδο είδε τη μετοχή της να υποχωρεί κατά 1,2% στα 95,28 δολάρια, διαμορφώνοντας τη χρηματιστηριακή της αξία στα 528 δισ. δολάρια. Η κεφαλαιοποίηση της Alphabet ξεπέρασε την αντίστοιχη της Apple για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο του 2010 και μπορεί να κέρδισε μια μεγάλη μάχη, αλλά όχι και τον πόλεμο.
Προβλέψεις
Οπως παρατηρεί το Reuters, ο μέσος όρος των τιμών-στόχων που έχουν δώσει 31 αναλυτές για τη μετοχή της Alphabet φέτος είναι τα 924 δολάρια, επίπεδο που παραπέμπει σε χρηματισηριακή αξία 628 δισ. δολαρίων. Η Apple βάσει των τιμών-στόχων 49 αναλυτών για την δική της μετοχή (135 δολάρια) τιμολογείται στα 745 δισ. δολάρια και οι πλέον αισιόδοξες προβλέψεις υπονοούν ότι ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι θα γίνει η πρώτη εταιρία, της οποίας η κεφαλαιοποίηση θα ξεπεράσει το 1 τρισ. δολ. στους επόμενους μήνες.
Δυναμική
Προς το παρόν, η δυναμική φαίνεται να ευνοεί την Alphabet, που δρέπει τα οφέλη της ταχείας ενίσχυσης των διαφημιστικών εσόδων στις δημοφιλείς πλατφόρμες της, με παράλληλη αύξηση της συνδρομητικής της βάσης. Οπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Google Σουντάρ Πιντσάι, έξι υπηρεσίες της εταιρίας (Google Search, You Tube, Android, Maps, Chrome και το κατάστημα εφαρμογών Google Play) έχουν πλέον πάνω από 1 δισ. ενεργούς χρήστες εκάστη: Ως εκ τούτου, η μετοχή της ενισχύθηκε κατά 43% το 2015 και παραμένει σε ανοδική τάση. Στον αντίποδα, η μετοχή της Apple υποχώρησε κατά 18% την ίδια περίοδο, λόγω της μείωσης της ζήτησης για iPhones, ιδιαίτερα στην αγορά-κλειδί της Κίνας και της αδυναμίας της να παρουσιάσει ένα νέο προϊόν με προοπτική να «σπάσει τα ταμεία». Η εμβληματική εταιρεία αναμένεται κατά το τρέχον τρίμηνο να εμφανίσει μείωση τζίρου για πρώτη φορά εδώ και 13 χρόνια. Η αναμενόμενη κυκλοφορία του νέου iPhone 7 τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, θα μπορούσε να δώσει νέα αναπτυξιακή πνοή στο «Μήλο» που έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν πολύ σκληρό για να... σαπίσει.