Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Πληροφόρηση και υπηρεσίες όλα μέσα από κινητά τηλέφωνα

Τα smartphones και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές προκειμένου να χρησιμοποιούν μία σειρά από διαδικτυακές υπηρεσίες, γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες για την αξιοποίηση αυτής της τάσης από το ελληνικό Δημόσιο και τις επιχειρήσεις της χώρας.



«Μέσα στο 2016 παρατηρείται υπερδιπλασιασμός της κίνησης δεδομένων μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας από όλους τους παρόχους» σημειώνει στην «Η» ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), Γιώργος Στεφανόπουλος, σπεύδοντας να προσθέσει ότι η τάση είναι αυξητική και μέχρι το 2020 η κίνηση εκτιμάται πως θα έχει εξαπλασιαστεί!

Η εκτίμηση αυτή υποστηρίζεται και από τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για το 2015, σύμφωνα με τα οποία η κίνηση δεδομένων μέσω των δικτυών κινητής τηλεφωνίας παρουσίασε αύξηση 69%, φθάνοντας στα 35,9 δισ. MBs έναντι 21,2 δισ. MBs που ήταν το 2014.

Σύμφωνα με τον κ. Στεφανόπουλο, η τάση αυτή δείχνει ότι έχει αρχίσει πλέον ο ψηφιακός μετασχηματισμός των κλάδων της ελληνικής οικονομίας. Κάτι που με τη σειρά του, εφόσον γίνουν και οι απαραίτητες κινήσεις από το κράτος και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αρχίσουν να αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, θα μπορέσουν να επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην ενίσχυση της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων αλλά και στις συνδιαλλαγές του Δημοσίου με τους πολίτες, ακόμη και στον περιορισμό της φοροδιαφυγής με την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Αυτός είναι ο λόγος που μία προτάσεις που κατέθεσαν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, μέσω του ΣΕΒ, στη διαβούλευση για την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική ήταν και αυτή για τη δημιουργία μίας ψηφιακής ταυτότητας των πολιτών, η οποία θα ήταν μόνιμα εγκατεστημένη στο smartphone του κάθε πολίτη. Η ταυτότητα αυτή, η ασφάλεια των στοιχείων της οποίας θα γινόταν μέσω της SIM κάρτας της συσκευής, θα μπορούσε να χρησιμοποιείται σε οποιοαδήποτε συναλλαγή μεταξύ επιχειρήσεων αλλά και μεταξύ των πολιτών με το Δημόσιο. «Αυτό που απαιτείται είναι μία οριζόντια μεταρρύθμιση, η οποία σε βάθος μερικών ετών να επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε συνδυασμό με την απλοποίηση των συναλλαγών» επισημαίνει ο κ. Στεφανόπουλος.

Επενδύσεις σε υποδομές
Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, για να λειτουργήσει μία τέτοια κίνηση είναι η ύπαρξη των απαραίτητων υποδομών επικοινωνιών.

Σύμφωνα με τον κ. Στεφανόπουλο, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια, έχοντας μάλιστα ξεκινήσει ήδη την αναβάθμιση των υποδομών τους σε δίκτυα 4G+, προετοιμαζόμενες ουσιαστικά για την έλευση του 5G στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

«Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στο α' εξάμηνο του 2016, οι εταιρείες του κλάδου προχώρησαν σε επενδύσεις 187 εκατ. ευρώ, ενώ τα 4 τελευταία τρίμηνα ο κλάδος επενδύει κατά μέσο όρο το 21% των εσόδων από υπηρεσίες και το 54% από τα EBITDA» τονίζει ο γενικός διευθυντής της ΕΕΚΤ, σύμφωνα με τον οποίο η επίτευξη των στόχων της Ψηφιακής Ατζέντας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, δείχνει εφικτή.

Βέβαια, από την άλλη πλευρά, παραμένει το θέμα της υπερφορολόγησης του κλάδου, το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Στεφανόπουλο, αποτελεί και το πιο μεγάλο εμπόδιο προκειμένου να έχουμε μία ισορροπία μεταξύ των καλύτερων τιμών και των καλύτερων υπηρεσιών που θα προσφέρουν οι μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές.

«Ανταγωνισμός υπάρχει, όπως υπάρχει και στρέβλωση λόγω των υψηλών φόρων και κυρίως του ειδικού τέλος, το οποίο δεν είναι προϊόν του μνημονίου» σημειώνει ο γενικός διευθυντής της ΕΕΚΤ. «Ευελπιστούμε ότι θα ξαναδούμε το 2017 το θέμα του ειδικού τέλους», δηλώνει ο κ. Στεφανόπουλος.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com