Τις διαδικτυακές υπηρεσίες επικοινωνίας δείχνουν να προτιμούν όλο και περισσότερο οι 'Ελληνες κάτοχοι κινητών τηλεφώνων, αν κρίνει κανείς από την «ελεύθερη» πτώση που παρατηρείται στην αποστολή σύντομων γραπτών μηνυμάτων (SMS) τα τελευταία πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ο συνολικός αριθμός των SMS που απέστειλαν οι Έλληνες το 2015 έφθασε στα 3,7 δισ. μηνύματα παρουσιάζοντας πτώση 17,6% σε σχέση με το 2014 που είχαν αποσταλεί 4,5 δισ. σύντομα γραπτά μηνύματα. Η πτώση είναι εντυπωσιακή, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 είχαν αποσταλεί 9,8 δισ. μηνύματα.
Η συντριπτική πλειονότητα των SMS διακινήθηκε και το 2015 μεταξύ χρηστών του ίδιου δικτύου (on-net) σε ποσοστό 71% (έναντι 75% το 2014), ενώ αυξήθηκε ως ποσοστό το πλήθος των SMS που διακινήθηκε προς άλλα δίκτυα (off-net). Αναφορικά με την κατηγορία συνδρομητών, τα SMS από χρήστες καρτοκινητής (που αντιπροσωπεύουν πλέοντο 53% των συνολικών SMS έναντι 58% το 2014) εμφανίζουν τη μεγαλύτερη μείωση κατά 25%, ανερχόμενα από 2,7 σε 2 δισ. μηνύματα το 2015.
MMS
Από την άλλη πλευρά, οριακή άνοδο κατά 0,4% παρουσίασαν τα μηνύματα πολυμέσων (MMS), τα οποία ανήλθαν, στο τέλος του 2015, σε 14,9 εκατ. ενώ έχουν υποστεί σωρευτική μείωση 48,5% σε σχέση με το 2010 όταν είχαν ανέλθει σε 29 εκατ. Σε κάθε περίπτωση, τα MMS είναι μία κατηγορία μηνυμάτων, η οποία ποτέ δεν κατάφερε να κάνει ιδιαίτερη αισθητή την παρουσία της και δεν είναι τυχαίο ότι πρακτικά αυτή τη στιγμή αναλογεί περίπου 1 MMS ανά σύνδεση κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα σε ετήσια βάση.