Πολλοί δεν το γνώριζαν, ωστόσο πλέον οι αριθμοί των χρηστών του έχουν ξεπεράσει κατά πολύ αυτούς του ανταγωνιστικού Teams της Microsoft.
Ο λόγος για το Zoom της Zoom Video Communications, που, σύμφωνα με την Apptopia, είχε τον Μάρτιο μέσους αριθμούς χρηστών τριπλάσιους από αυτούς του Teams, καθώς τα περιοριστικά μέτρα ανά τον κόσμο λόγω του κορωνοϊού έχουν αυξήσει τη ζήτηση για πλατφόρμες video conferencing.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι ημερήσιοι χρήστες στις ΗΠΑ αυξήθηκαν στα 4,84 εκατομμύρια τη Δευτέρα, καθώς εκατομμύρια παιδιά στρέφονταν σε προγράμματα virtual learning και εταιρείες ζητούν από εργαζόμενους να δουλεύουν από το σπίτι. Αντιστοίχως, την ίδια ημέρα το πιο επιχειρηματικού/ επαγγελματικού προσανατολισμού Teams είχε 1,56 χρήστες και το Slack κάτω από 500.000. Η εταιρεία δεν έχει προβεί σε σχόλια για τα στατιστικά των χρηστών της, ωστόσο οι ενεργοί της χρήστες τον Μάρτιο ήταν 151% παραπάνω κατά μέσο όρο σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με την Apptopia.
Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία έχει μεγάλη απήχηση μεταξύ σχολείων και μαθητών, και έχει προβεί σε άρσεις περιορισμών για τα σχολεία, καταργώντας το όριο των 40 λεπτών για δωρεάν λογαριασμούς προκειμένου να βοηθήσει στα online μαθήματα.
«Πρώτον, το μεγάλο πλεονέκτημα του Zoom, ως λογισμικό, είναι πως είναι κλιμακωτό, εύχρηστο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλαπλές συσκευές» είπε ο Ρίσι Τζαλούρια, αναλυτής της DA Davidson. «Δεύτερον, έχει μοντέλο freemium, που επιτρέπει σε εταιρείες να το δοκιμάσουν πριν δεσμευτούν για ευρεία χρήση, και οι επεκτάσεις είναι εύκολες».
Οι πλατφόρμες video-conferencing παρέχουν δυνατότητες βιντεοκλήσεων και ηχητικών κλήσεων, συναντήσεων one-to-one, ομαδικών συνδιασκέψεων, εφαρμογών συνεργασίας και ασφαλή interfaces. Το Slack, το Teams και το Zoom παρέχουν δωρεάν εκδόσεις με περιορισμένα χαρακτηριστικά και επίπεδα χρέωσης για επί πληρωμή λειτουργίες.
Ωστόσο η αύξηση των χρηστών ίσως να μην οδηγήσει σε άμεσο «άλμα» εσόδων για το Zoom. «Σίγουρα είδαμε μια άνοδο στη χρήση, αλλά μεγάλο μέρος της ήταν στο δωρεάν» είχε πει η Κέλι Στέκελμπεργκ, chief financial officer της εταιρείας, νωρίτερα μέσα στον μήνα. Πάντως η μετοχή της εταιρείας, που είχε κάνει το ντεμπούτο της πέρυσι στα 36 δολάρια, ήταν στα 146 την Τρίτη.
Ωστόσο υπάρχουν προβληματισμοί σχετικά με την ασφάλεια της εφαρμογής, όσο αυξάνεται η δημοτικότητά της: Όπως αναφέρει το BBC, οι αρχές της Νέας Υόρκης έχουν επικοινωνήσει με την εταιρεία, εκφράζοντας προβληματισμούς για τη δυνατότητα διαχείρισης τόσο μεγάλου αριθμού νέων χρηστών: Σε επιστολή από το γραφείο της γενικής εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, Λετίσια Τζέιμς, ερωτάται η εταιρεία εάν έχουν επανεξεταστεί τα μέτρα ασφαλείας από τότε που αυξήθηκε η δημοτικότητα, ενώ τονίζεται πως στο παρελθόν η εταιρεία είχε καθυστερήσει να επιλύσει ζητήματα που είχαν προκύψει.
Σε σχετικό ερώτημα του BBC, εκπρόσωπος της Zoom είπε πως η ιδιωτικότητα, η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη των χρηστών «λαμβάνονται πολύ στα σοβαρά...κατά την πανδημία Covid-19, δουλεύουμε αδιαλείπτως για να διασφαλίζουμε πως νοσοκομεία, πανεπιστήμια, σχολεία και άλλες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο μπορούν να παραμένουν διασυνδεδεμένα και λειτουργικά».
Το Zoom είχε παρουσιάσει προβλήματα ασφαλείας στο παρελθόν, μεταξύ των οποίων ένα τρωτό σημείο που επέτρεπε σε χάκερ να βγάλουν συμμετέχοντες από συναντήσεις, να πειράξουν μηνύματα από χρήστες και να υποκλέψουν διαμοιραζόμενες οθόνες. Σε άλλη μια περίπτωση υπήρξε πρόβλημα με χρήστες Mac, που εισέρχονταν σε κλήσεις εν αγνοία τους.
Ο λόγος για το Zoom της Zoom Video Communications, που, σύμφωνα με την Apptopia, είχε τον Μάρτιο μέσους αριθμούς χρηστών τριπλάσιους από αυτούς του Teams, καθώς τα περιοριστικά μέτρα ανά τον κόσμο λόγω του κορωνοϊού έχουν αυξήσει τη ζήτηση για πλατφόρμες video conferencing.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι ημερήσιοι χρήστες στις ΗΠΑ αυξήθηκαν στα 4,84 εκατομμύρια τη Δευτέρα, καθώς εκατομμύρια παιδιά στρέφονταν σε προγράμματα virtual learning και εταιρείες ζητούν από εργαζόμενους να δουλεύουν από το σπίτι. Αντιστοίχως, την ίδια ημέρα το πιο επιχειρηματικού/ επαγγελματικού προσανατολισμού Teams είχε 1,56 χρήστες και το Slack κάτω από 500.000. Η εταιρεία δεν έχει προβεί σε σχόλια για τα στατιστικά των χρηστών της, ωστόσο οι ενεργοί της χρήστες τον Μάρτιο ήταν 151% παραπάνω κατά μέσο όρο σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με την Apptopia.
Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία έχει μεγάλη απήχηση μεταξύ σχολείων και μαθητών, και έχει προβεί σε άρσεις περιορισμών για τα σχολεία, καταργώντας το όριο των 40 λεπτών για δωρεάν λογαριασμούς προκειμένου να βοηθήσει στα online μαθήματα.
«Πρώτον, το μεγάλο πλεονέκτημα του Zoom, ως λογισμικό, είναι πως είναι κλιμακωτό, εύχρηστο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλαπλές συσκευές» είπε ο Ρίσι Τζαλούρια, αναλυτής της DA Davidson. «Δεύτερον, έχει μοντέλο freemium, που επιτρέπει σε εταιρείες να το δοκιμάσουν πριν δεσμευτούν για ευρεία χρήση, και οι επεκτάσεις είναι εύκολες».
Οι πλατφόρμες video-conferencing παρέχουν δυνατότητες βιντεοκλήσεων και ηχητικών κλήσεων, συναντήσεων one-to-one, ομαδικών συνδιασκέψεων, εφαρμογών συνεργασίας και ασφαλή interfaces. Το Slack, το Teams και το Zoom παρέχουν δωρεάν εκδόσεις με περιορισμένα χαρακτηριστικά και επίπεδα χρέωσης για επί πληρωμή λειτουργίες.
Ωστόσο η αύξηση των χρηστών ίσως να μην οδηγήσει σε άμεσο «άλμα» εσόδων για το Zoom. «Σίγουρα είδαμε μια άνοδο στη χρήση, αλλά μεγάλο μέρος της ήταν στο δωρεάν» είχε πει η Κέλι Στέκελμπεργκ, chief financial officer της εταιρείας, νωρίτερα μέσα στον μήνα. Πάντως η μετοχή της εταιρείας, που είχε κάνει το ντεμπούτο της πέρυσι στα 36 δολάρια, ήταν στα 146 την Τρίτη.
Ωστόσο υπάρχουν προβληματισμοί σχετικά με την ασφάλεια της εφαρμογής, όσο αυξάνεται η δημοτικότητά της: Όπως αναφέρει το BBC, οι αρχές της Νέας Υόρκης έχουν επικοινωνήσει με την εταιρεία, εκφράζοντας προβληματισμούς για τη δυνατότητα διαχείρισης τόσο μεγάλου αριθμού νέων χρηστών: Σε επιστολή από το γραφείο της γενικής εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, Λετίσια Τζέιμς, ερωτάται η εταιρεία εάν έχουν επανεξεταστεί τα μέτρα ασφαλείας από τότε που αυξήθηκε η δημοτικότητα, ενώ τονίζεται πως στο παρελθόν η εταιρεία είχε καθυστερήσει να επιλύσει ζητήματα που είχαν προκύψει.
Σε σχετικό ερώτημα του BBC, εκπρόσωπος της Zoom είπε πως η ιδιωτικότητα, η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη των χρηστών «λαμβάνονται πολύ στα σοβαρά...κατά την πανδημία Covid-19, δουλεύουμε αδιαλείπτως για να διασφαλίζουμε πως νοσοκομεία, πανεπιστήμια, σχολεία και άλλες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο μπορούν να παραμένουν διασυνδεδεμένα και λειτουργικά».
Το Zoom είχε παρουσιάσει προβλήματα ασφαλείας στο παρελθόν, μεταξύ των οποίων ένα τρωτό σημείο που επέτρεπε σε χάκερ να βγάλουν συμμετέχοντες από συναντήσεις, να πειράξουν μηνύματα από χρήστες και να υποκλέψουν διαμοιραζόμενες οθόνες. Σε άλλη μια περίπτωση υπήρξε πρόβλημα με χρήστες Mac, που εισέρχονταν σε κλήσεις εν αγνοία τους.