Τρίτη 28 Ιουλίου 2009

Σημαντική αύξηση καταγγελιών κατά τραπεζών και ασφαλιστικών

Υπερτετραπλασιασμό των καταγγελιών εναντίον τραπεζών και υπερδιπλασιασμό των αντίστοιχων εναντίον ασφαλιστικών εταιρειών καταγράφει στην Ετήσια Έκθεσή του ο Συνήγορος του Καταναλωτή.


Η φετινή Έκθεση, που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 27 Ιουλίου, αφορά στην περίοδο από 1η Ιουνίου 2008 έως και 31η Μαΐου 2009. Σε αντίθεση με τον κλάδο των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιρειών, η Έκθεση δεν καταγράφει σημαντικές διαφορές στις καταγγελίες που έγιναν από καταναλωτές εναντίον εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα του λιανικού εμπορίου και των υπηρεσιών και σε εκείνον των μονάδων αδυνατίσματος και των γυμναστηρίων.

Τράπεζες

Οι καταγγελίες εναντίον τραπεζών υπερτετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Την περίοδο από 1η Ιουνίου 2007 έως 31η Μαΐου 2008, έγιναν 322 καταγγελίες ενώ από 1η Ιουνίου 2008 έως 31η Μαΐου 2009 έγιναν 1507 καταγγελίες. Σε ποσοστό 56,4% οι καταγγελίες αφορούσαν καταχρηστικές, παράνομες, αδιευκρίνιστες ή χρεώσεις που οφείλονται σε πλημμελή έλεγχο της ταυτοπροσωπείας του συναλλασσόμενου. Συνολικά, υπέρ των καταναλωτών κρίθηκε το 88,8% των καταγγελιών ενώ 3,9% κρίθηκε υπέρ του προμηθευτή και 7,3% δεν επιλύθηκαν κατόπιν εξάντλησης όλων των μέσων φιλικού διακανονισμού.

Ασφαλιστικές εταιρείες

Υπερδιπλασιασμός παρατηρήθηκε στις καταγγελίες καταναλωτών εναντίον ασφαλιστικών εταιριών με 835 έναντι 292 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σε ποσοστό 33,8% αφορούσαν σε μονομερείς τροποποιήσεις σε συμβάσεις ασφάλισης ζωής, υψηλή αναπροσαρμογή ετήσιων ασφαλίστρων και μονομερής καταγγελίες ετήσιων συμβολαίων ενώ σε ποσοστό 33,2% αφορούσαν σε μερική ή μη κάλυψη ζημιών. Συνολικά, σε ποσοστό 82,5% οι καταγγελίες κρίθηκαν υπέρ του καταναλωτή, σε ποσοστό 7,9 υπέρ του προμηθευτή ενώ δεν επιλύθηκε το 9,6% των περιπτώσεων.

Λιανικό εμπόριο και υπηρεσίες

Οι καταγγελίες εναντίον εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα του λιανικού εμπορίου αυξήθηκαν από 699 κατά το διάστημα από 1η Ιουνίου 2007 έως 31η Μαΐου 2008 σε 761 το διάστημα από 1η Ιουνίου 2008 έως 31 Μαΐου 2009. Σε ποσοστό 42,6% οι καταγγελίες αφορούσαν εργοστασιακή ελαττωματικότητα προϊόντων και μη συναρμολογημένες ιδιότητες. Συνολικά, υπέρ των καταναλωτών κρίθηκε το 89,6% των καταγγελιών, το 3,5% κρίθηκε υπέρ των προμηθευτών ενώ το 6,9% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν.

Μονάδες αδυνατίσματος και επιχειρήσεις γυμναστηρίων

Στις 147 - όσες σημειώθηκαν και κατά το αντίστοιχο διάστημα πέρσι - ανήλθαν οι καταγγελίες εναντίον μονάδων αδυνατίσματος και επιχειρήσεων γυμναστηρίων. Το 74,7% των καταγγελιών αφορούσε εμπόδια στη νόμιμη άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, περιορισμό οικονομικής ελευθερίας και ελλιπή πληροφόρηση κατά την κατάρτιση συμβάσεων. Συνολικά, σε ποσοστό 82,7% οι καταγγελίες κρίθηκαν υπέρ του καταναλωτή ενώ δεν επιλύθηκε το 17,3% των περιπτώσεων.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com