Χωρίς συμβασιούχους καθηγητές θα είναι από του χρόνου τα τμήματα των ΤΕΙ. Την ομολογία αυτή έκανε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αθ. Κυριαζής, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, προκειμένου να εξηγήσει γιατί δεν δόθηκε μεταβατικός χαρακτήρας στην εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά».
«Πολλά τμήματα των ΤΕΙ δεν θα έχουν συμβασιούχους καθηγητές», είπε ο κ. Κυριαζής, επιβεβαιώνοντας έτσι τις δραστικές περικοπές κονδυλίων και για το διδακτικό προσωπικό των ΑΕΙ και ΤΕΙ που επιβάλλει το Μεσοπρόθεσμο, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα απ' τη Βουλή.
Σε ό,τι αφορά την αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών που θα ισχύσει από του χρόνου -κι αυτό προβλέπεται από το Μεσοπρόθεσμο-, ο κ. Κυριαζής επανέλαβε τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας ότι, εάν χρειαστεί, οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται μία με δύο ώρες επιπλέον την εβδομάδα.
Αίσθηση έκαναν όμως οι δηλώσεις του κ. Κυριαζή για τους μετεγγραφέντες φοιτητές, αφού, όπως είπε, κάποιοι από τους φοιτητές που θα πάρουν τώρα μετεγγραφή θα χρειαστεί να μετακινηθούν και τρίτη φορά, αφού δεν έχουν γίνει οι αντιστοιχίες που προβλέπει το σχέδιο «Αθηνά». Αν δηλαδή κάποιος πάρει μετεγγραφή για τμήμα που μετακινείται εξαιτίας του «Αθηνά», θα αναγκαστεί να μετακινηθεί ξανά, για τρίτη φορά.
Για το «Αθηνά», ο κ. Κυριαζής επανέλαβε ότι ο διάλογος είναι ακόμη ανοιχτός, ειδικά για τα μετακινούμενα τμήματα Θεσσαλονίκης και Πάτρας, για τα οποία εξακολουθούν να υπάρχουν αντιδράσεις. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ ήταν άλλωστε το θέμα που κυριάρχησε στη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου με τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά, καθώς το περιεχόμενό του είναι σε φάση αναδιάρθρωσης εξαιτίας νέων ρυθμίσεων. Το βελτιωμένο σχέδιο «Αθηνά» πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ώς το τέλος του μήνα.
Συζητήθηκαν ακόμη τα εκκρεμή θέματα του υπουργείου Παιδείας, όπως το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που έχει προκαλέσει επίσης αναταράξεις, το νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο», που είναι στην τελική φάση, αλλά και θέματα που αφορούν τους ρυθμούς απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων.