Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

«Μοντέλο» ΟΛΠ και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ

Το «μοντέλο» ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα ακολουθηθεί και στην περίπτωση του ΟΛΘ, μετά την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για αλλαγή των όρων πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.




Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε σε πρώτη φάση να διατεθεί το 51%, ενώ το υπόλοιπο 16% θα το αποκτήσει ο πλειοδότης του διαγωνισμού σε πέντε χρόνια, εφόσον ολοκληρώσει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Υπενθυμίζεται πως το ΤΑΙΠΕΔ προ μηνών έλαβε ανάλογη απόφαση για τον ΟΛΠ, με βάση την οποία προβλέπεται αρχικά η πώληση του 51% των μετοχών του Οργανισμού, με σταδιακή όμως αύξηση του ποσοστού του ιδιώτη επενδυτή στο 67% (ορίζοντα πενταετίας), εφόσον αυτός προχωρήσει σε συγκεκριμένες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα.

Οι νέοι όροι για το ΟΛΘ θα επικοινωνηθούν άμεσα σε όλους τους επενδυτές που βρίσκονται στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται εντός του Φεβρουαρίου 2016. Να σημειωθεί πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ έχουν προκριθεί οι APM Terminals, Deutsche Invest, η Duferco, ICTS, Mitsui, P&O, Yilport και Russian Railways JSC/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Την τροποποίηση των όρων για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ προανήγγειλε με συνέντευξή του στο Reuters, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας. Συγκεκριμένα, o κ. Πιτσιόρλας γνωστοποίησε από προχθες πως θα συνεδρίαζε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να εγκρίνει αλλαγές σε ό,τι αφορά τους όρους της προσφοράς για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ. «Οι επενδυτές θα κλήθουν να καταθέσουν προσφορά για το 51% του ΟΛΘ έως τον Φεβρουάριο του 2016, του ποσοστού 67% που είχε αρχικά τεθεί προς αξιοποίηση. Ταυτόχρονα όμως θα υπάρχει επιλογή και για την απόκτηση του υπόλοιπου ποσοστού 16%», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας. Για να συμπληρώσει πως «το ενδιαφέρον και των οκτώ υποψήφιων επενδυτών παραμένει ισχυρό. Εκείνος που θα επικρατήσει, θα επενδύσει ποσό ύψους περί τα 100 εκατ. ευρώ».

Διακίνηση
Υπενθυμίζεται πως στο πρώτο εξάμηνο του 2015, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ διαμορφώθηκε σε 26,6 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,15%, ενώ τα αποτελέσματα μετά τους φόρους υποχώρησαν στα 9,95 εκατ. ευρώ (-4,94%). Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε σε 13,4 εκατ. ευρώ (+8,43%) και τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) «έκλεισαν» στα 14,5 εκατ. (+3,88%). Κατά το ίδιο διάστημα, διακινήθηκαν συνολικά 168.589 εμπορευματοκιβώτια (σε TEUs), όγκος αυξημένος κατά 4,30% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις του Οργανισμού ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε ότι «σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο που επηρεάζει αρνητικά τις εισαγωγές, σημειώθηκε άνοδος της διακίνησης, αλλά και των λειτουργικών κερδών της εταιρείας, κάτι που σημαίνει ότι η συνολική λειτουργία του λιμένος ήταν βελτιωμένη».


 
website counter
friend finderplentyoffish.com