Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Την αναδιάρθρωση του συστήματος επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, πάγιο αίτημα των Θεσμών από το 2014, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Σπίρτζης.



Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Σταμάτη, ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε κατάργηση της επιδότησης σε «πτήσεις-ρουσφέτια», όπως τις χαρακτήρισε.

«Να δούμε ποιες γραμμές είναι άγονες γραμμές και ποιες είναι ρουσφέτι στις αεροπορικές εταιρείες. Βρήκαμε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μία κατάσταση που δεν αρμόζει ούτε σε τριτοκοσμική χώρα. Δεν προσβάλαμε, επαναφέρουμε όσους είχατε απολύσει άδικα», είπε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης.

«Είναι δυνατόν να θεωρείται άγονη γραμμή η πτήση Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα;» διερωτήθηκε ο υπουργός στη Βουλή και επισήμανε ότι το σύστημα επιδότησης πτήσεων βρίθει στρεβλώσεων και στοιχίζει στο κράτος περί τα 45 εκατ. ευρώ. Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι στόχος του υπουργείου είναι να βάλει τέλος στα «ρουσφέτια», δηλαδή σε γραμμές που στοιχίζουν περισσότερο από πτήσεις σε πόλεις του εξωτερικό.

Είπε, για παράδειγμα, ότι το εισιτήριο προς Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ, την ώρα που η πτήση Άκτιο - Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ τη θέση, η Θεσσαλονίκη - Σκύρος με 459 ευρώ, και η Αλεξανδρούπολη - Σητεία με 465 ευρώ κ.ά.

«Είναι το Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Αθήνα - Ζάκυνθος άγονες γραμμές;», αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης.

Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι είναι τέτοια η στρέβλωση του συστήματος που η πτήση επιδοτείται από το Δημόσιο για όλες τις θέσεις του αεροσκάφους, ακόμη και αν αυτό ταξιδέψει άδειο στον προορισμό του.

Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε, όμως, ότι θα διατηρηθούν οι πραγματικά άγονες γραμμές που εξυπηρετούν ακριτικές περιοχές. Έφερε, μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την πτήση Ρόδο - Καστελόριζο ή τις πτήσεις προς την Κάλυμνο.

Τα κριτήρια που θα εξεταστούν είναι

Α) η εποχή: δεν γίνεται να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα την τουριστική και την μη τουριστική περίοδο, ανέφερε ο Χρ. Σπίρτζης

Β) η επιβατική κίνηση

Γ) ο διαχωρισμός της επιδότησης των μόνιμων κατοίκων από τους επισκέπτες

Δ) οι προορισμοί, η χιλιομετρική απόσταση, τα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά, η αναπτυξιακή και τουριστική πολιτική, εθνικοί λόγοι, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων

«Γιατί πρέπει να ενταχθεί η γραμμή Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα στις άγονες γραμμές;», ρώτησε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, διαβεβαιώνοντας ότι «στην Κάλυμνο και το Καστελόριζο δεν πρέπει να ανησυχούν. Άλλοι πρέπει να ανησυχούν».

Στις άγονες γραμμές περιλαμβάνονται οι πτήσεις από Αθήνα προς Ζάκυνθο, Σύρο, Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Μήλο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο, Κάλυμνο και Κοζάνη - Καστοριά. Επίσης, αφορά τις πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σάμο, Χίο, Κέρκυρα, Καλαμάτα, Σκύρο και Λήμνο - Ικαρία. Τέλος, περιλαμβάνει και τα δρομολόγια: Άκτιο - Σητεία, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Ρόδος - Καρπάθος - Κάσος - Σητεία, Ρόδος - Κως - Λέρος - Αστυπάλαια, Κέρκυρα -Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος και Ρόδος - Καστελόριζο.

ΝΔ: Η κυβέρνηση πλήττει τα ακριτικά νησιά
Τις ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη για την αναδιάρθρωση του καθεστώτος επιδότησης των αερογραμμών στηλίτευσε ο ερωτών βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης.

«Αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους κατοίκους αυτών των περιοχών και ιδιαίτερα των νησιών του Αιγαίου, που αυτή την ώρα υφίστανται επιπλέον τις δραματικές επιπτώσεις του προσφυγικού προβλήματος», επισήμανε.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com