Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016

ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ Τέλος τα φορτηγά στους παράδρομους

Απογορευτικό στη διέλευση βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο υψώνει το υπουργείο Υποδομών.



Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, η οποία έχει άμεση ισχύ τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων πρέπει να φέρουν ειδική άδεια (διάρκειας 4 ετών), η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις (λ.χ. εγγύτητα επιχείρησης). Σε αντίθετη περίπτωση, οδηγός και ιδιοκτήτης θα πρέπει να καταβάλουν άμεσα από 1.000 ευρώ, ειδάλλως το όχημα θα ακινητοποιείται.

Η παραπάνω απόφαση έρχεται να εξειδικεύσει πρόσφατη ρύθμιση για τον περιορισμό της κίνησης βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο των εθνικών οδών δίκτυο. Η κίνηση των βαρέων οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό και σε παραδρόμους οι οποίοι κανονικά πρέπει να εξυπηρετούν μόνο τις τοπικές μετακινήσεις έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς εταιρείες και οδηγοί φορτηγών (και όχι μόνο) προσπαθούν να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό.

Η πρακτική αυτή, όμως, επιδεινώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας (και αυξάνει τις πιθανότητες ατυχημάτων) στα χωριά τα οποία διασχίζει η παλαιά εθνική οδός, ενώ επιταχύνει την καταστροφή του παράπλευρου δικτύου (φαινόμενο πολύ κοινό στην Αττική).

Οι μεταφορικές εταιρείες, πάντως, εξέφρασαν την αντίδρασή τους στη ρύθμιση, κατηγορώντας εμμέσως πλην σαφώς το υπουργείο ότι δρα προς όφελος των ιδιωτών που εισπράττουν τα διόδια στις εθνικές οδούς.

«Tα μέτρα αυτά δυσχεραίνουν ή/και αποκλείουν την εκτέλεση μεταφορικού έργου σε όλο το παράπλευρο/παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της χώρας και επιβαρύνουν 27.000 δημόσιους μεταφορείς με κόστη τα οποία αδυνατούν να υποστηρίξουν. Τους εξαναγκάζουν δε να διέρχονται μόνον από τους αυτοκινητοδρόμους για τους εισπρακτικούς σκοπούς των παραχωρησιούχων εταιρειών», αναφέρει σε υπόμνημά του προς τον υπουργό το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ).


 
website counter
friend finderplentyoffish.com