Καθαριστικά, αντισηπτικά, αλεύρι, ζυμαρικά, πελτέ τομάτας, καφέ, γάλα εβαπορέ, κοτόπουλο, ζάχαρη, και αλάτι, είναι ορισμένα μόνο από τα προϊόντα που στοκάρουν οι Έλληνες μετά και τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος κοροναϊού στην Ελλάδα.
Αύξηση της κατανάλωσης και επιδρομή στα σούπερ μάρκετ, στα e-shops, στις λαϊκές αγορές, και στα mini markets η οποία εντείνεται όσο περνούν οι ημέρες, αυξάνονται τα κρούσματα και οι εκτιμήσεις των ειδικών σημειώνουν ότι τα δύσκολα είναι μπροστά αν δεν προσέξουμε.
Υπό τον φόβο ότι τα δύσκολα είναι μπροστά, τις εικόνες από την Ιταλία και την κινητοποίηση σε διεθνές επίπεδο, αρκετές οικογένειες έχουν φροντίσει να περιορίσουν τους μεγάλους σε ηλικία συγγενείς τους στο σπίτι. Ήδη τα παιδιά δεν πάνε σχολείο, κάποιες εταιρείες εφαρμόζουν τηλεργασία, πρακτική που θα ακολουθήσουν και άλλες τις προσεχείς ημέρες, ενώ με το κλείσιμο των δικαστηρίων, των κινηματογράφων, των θεάτρων, των γυμναστηρίων, κ.ά., η πολιτεία προσπαθεί να περιορίσει τις μεγάλες συναθροίσεις.
Αυτά τα μέτρα σε συνδυασμό με την ανησυχία ότι η Ελλάδα δεν αποκλείεται να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ιταλίας και της Ισπανίας, αν τα πράγματα ξεφύγουν, και να μπουν σε καραντίνα ολόκληρες περιοχές, έχει προκαλέσει ανησυχία στους καταναλωτές οι οποίοι ψωνίζουν με την προοπτική ότι ίσως αναγκαστούν να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό για 15 ημέρες τουλάχιστον.
Πρόκειται για την τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα όπου οι πωλήσεις καταγράφουν υψηλό διψήφιο ποσοστό, τάση η οποία δεν φαίνεται να περιορίζεται τις επόμενες ημέρες. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά είναι ότι την εβδομάδα 24/02-01/03 για την οποία υπάρχουν επίσημα στοιχεία και κατά τη διάρκεια της οποίας επιβεβαιώθηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην Ελλάδα, -αυτό γνωστοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου- οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν σε αξία κατά +23,9% (πηγή: Nielsen).
Με τις πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών να έχουν καταγράψει αύξηση 41,8% και +65,9% οι 54 βασικές κατηγορίες προϊόντων (πηγή: IRI) που τζίραραν μέσα σε μια εβδομάδα 60,91 εκατ. ευρώ (βλπ. έρευνα IRI). Πρώτα σε προτιμήσεις σύμφωνα με την IRI, ήταν τα αντιβακτηριακά μαντιλάκια (+669,1% αύξηση των πωλήσεων), αντιβακτηριακά τζελ (+297,4%) και κρεμοσάπουνα (+283,4%).
Με τη μέτρηση της Nielsen να καταγράφει αύξηση 721% των πωλήσεων υγρών καθαριστικών / απολυμαντικών, επταπλασιασμό των πωλήσεων σε μαντιλάκια και αντιβακτηριδιακά, πενταπλασιασμό των πωλήσεων σε αντισηπτικά υγρά, ενώ στα τρόφιμα πρώτο στις προτιμήσεις ήταν το αλεύρι (+141,9%), τα ζυμαρικά 140,1%, το ρύζι (126,2%) και το γάλα εβαπορέ (90,7%). Ειδικότερα οι πωλήσεις προϊόντων Οικιακής Χρήσης, και Προσωπικής Περιποίησης κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα.
Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν άνοδο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.
Σύμφωνα με τη Nielsen, το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, παρουσίασε, η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.
Αύξηση της κατανάλωσης και επιδρομή στα σούπερ μάρκετ, στα e-shops, στις λαϊκές αγορές, και στα mini markets η οποία εντείνεται όσο περνούν οι ημέρες, αυξάνονται τα κρούσματα και οι εκτιμήσεις των ειδικών σημειώνουν ότι τα δύσκολα είναι μπροστά αν δεν προσέξουμε.
Υπό τον φόβο ότι τα δύσκολα είναι μπροστά, τις εικόνες από την Ιταλία και την κινητοποίηση σε διεθνές επίπεδο, αρκετές οικογένειες έχουν φροντίσει να περιορίσουν τους μεγάλους σε ηλικία συγγενείς τους στο σπίτι. Ήδη τα παιδιά δεν πάνε σχολείο, κάποιες εταιρείες εφαρμόζουν τηλεργασία, πρακτική που θα ακολουθήσουν και άλλες τις προσεχείς ημέρες, ενώ με το κλείσιμο των δικαστηρίων, των κινηματογράφων, των θεάτρων, των γυμναστηρίων, κ.ά., η πολιτεία προσπαθεί να περιορίσει τις μεγάλες συναθροίσεις.
Αυτά τα μέτρα σε συνδυασμό με την ανησυχία ότι η Ελλάδα δεν αποκλείεται να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ιταλίας και της Ισπανίας, αν τα πράγματα ξεφύγουν, και να μπουν σε καραντίνα ολόκληρες περιοχές, έχει προκαλέσει ανησυχία στους καταναλωτές οι οποίοι ψωνίζουν με την προοπτική ότι ίσως αναγκαστούν να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό για 15 ημέρες τουλάχιστον.
Πρόκειται για την τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα όπου οι πωλήσεις καταγράφουν υψηλό διψήφιο ποσοστό, τάση η οποία δεν φαίνεται να περιορίζεται τις επόμενες ημέρες. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά είναι ότι την εβδομάδα 24/02-01/03 για την οποία υπάρχουν επίσημα στοιχεία και κατά τη διάρκεια της οποίας επιβεβαιώθηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην Ελλάδα, -αυτό γνωστοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου- οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν σε αξία κατά +23,9% (πηγή: Nielsen).
Με τις πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών να έχουν καταγράψει αύξηση 41,8% και +65,9% οι 54 βασικές κατηγορίες προϊόντων (πηγή: IRI) που τζίραραν μέσα σε μια εβδομάδα 60,91 εκατ. ευρώ (βλπ. έρευνα IRI). Πρώτα σε προτιμήσεις σύμφωνα με την IRI, ήταν τα αντιβακτηριακά μαντιλάκια (+669,1% αύξηση των πωλήσεων), αντιβακτηριακά τζελ (+297,4%) και κρεμοσάπουνα (+283,4%).
Με τη μέτρηση της Nielsen να καταγράφει αύξηση 721% των πωλήσεων υγρών καθαριστικών / απολυμαντικών, επταπλασιασμό των πωλήσεων σε μαντιλάκια και αντιβακτηριδιακά, πενταπλασιασμό των πωλήσεων σε αντισηπτικά υγρά, ενώ στα τρόφιμα πρώτο στις προτιμήσεις ήταν το αλεύρι (+141,9%), τα ζυμαρικά 140,1%, το ρύζι (126,2%) και το γάλα εβαπορέ (90,7%). Ειδικότερα οι πωλήσεις προϊόντων Οικιακής Χρήσης, και Προσωπικής Περιποίησης κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα.
Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν άνοδο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.
Σύμφωνα με τη Nielsen, το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, παρουσίασε, η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.