Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Terranova η ελληνική απάντηση στα social media

Μία ελληνική μηχανή αναζήτησης εντυπωσιάζει στο παγκοσμίου φήμης διαδραστικό φεστιβάλ SXSW (South by South West) στο Όστιν του Τέξας, όπου πρωτοπαρουσιάστηκαν το Twitter και το Foursquare.





Εκεί θα παρουσιαστεί μεταξύ 7 και 11 Μαρτίου 2014 η ελληνικής έμπνευσης «κοινωνική» μηχανή αναζήτησης Terranova, όπως ονομάζεται, η εφαρμογή που συνδέει το χρήστη με ανθρώπους, τόπους, εκδηλώσεις και δραστηριότητες.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τελετάρχης του φετινού Φεστιβάλ θα είναι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Apple, John Sculley, ενώ μεταξύ των ομιλητών θα είναι, μέσω τηλεδιάσκεψης, και ο Τζούλιαν Ασάνζ, ο ιδρυτής του ιστότοπου WikiLeaks.

Όπως επισημαίνεται, το ετήσιο αυτό Διαδραστικό Φεστιβάλ, το οποίο ξεκίνησε το 1994, ως αποκλειστικά μουσικό γεγονός, έχει καταστεί εδώ και μια δεκαετία το κορυφαίο γεγονός παγκοσμίως, όπου το σήμερα συναντά την τεχνολογία του αύριο και όπου ο κόσμος γνωρίζει τα πιο φιλόδοξα ταλέντα και τις πιο δημιουργικές, καινοτόμες ιδέες και προϊόντα στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας.

Από το Φεστιβάλ του Όστιν ξεκίνησε το Twitter το 2007 και το Foursquare το 2009, ενώ αρκετές άλλες εταιρείες που έχουν παρουσιαστεί στο φεστιβάλ, όπως η Siri που υπάρχει σε κάθε iPhone, εξαγοράστηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από κολοσσούς του χώρου, όπως η Google και η Apple.

Φέτος, η πρωτοποριακή ιδέα του Έλληνα επιστήμονα της πληροφορικής Γιώργου Στόικου, να δημιουργήσει την Terranova, μια μηχανή αναζήτησης που συνδέει ανθρώπους, τόπους, εκδηλώσεις και δραστηριότητες, εντυπωσίασε διοργανωτές και κριτές του SXSW και επελέγη ανάμεσα σε περισσότερες από 500 άλλες καινοτόμες ιδέες και προϊόντα, για να παρουσιαστεί ως φιναλίστ στην κατηγορία «κοινωνικών» (social) τεχνολογιών του φεστιβάλ. Οι άλλες 5 κατηγορίες αφορούν τεχνολογίες επιχειρήσεων και αποθήκευσης δεδομένων (enterprise and big data), ψυχαγωγίας (entertainment and content), υγείας (health), καινοτόμες τεχνολογίες (innovative world) και τεχνολογίες που φοριούνται (wearable).

Η Terranova, όπως υπογραμμίζεται, είναι ένας έξυπνος προσωπικός βοηθός για συσκευές iOS (Apple iPhone και iPad) και Android και σύντομα για το διαδίκτυο, που φιλοδοξεί να γίνει «one-stop-shop» για κάθε δραστηριότητα. Ήδη, οι επόμενες εκδόσεις της στοχεύουν στη νέα γενιά προϊόντων τεχνολογίας που φοριούνται (wearable computing), όπως τα γυαλιά της Google και το έξυπνο ρολόι της Samsung Galaxy.

Ως παραδείγματα αναφέρονται: πες ή γράψε στην Terranova τι θέλεις να κάνεις -για παράδειγμα, «βρες μου δραστηριότητες με ζωντανή μουσική», «εντόπισε VIP clubs», «αγόρασε εισιτήρια μπάσκετ», «βρες μου ταξί», «βρες μου προσωπικό γυμναστή»- και η εφαρμογή θα σε φέρει σε επαφή με ανθρώπους, μέρη και δραστηριότητες γύρω σου, σχετικές με την αναζήτησή σου.

Επίσης, σημειώνεται ότι η οριζόντια πλατφόρμα της Terranova δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της εφαρμογής να έρχονται σε επαφή μεταξύ τους για ποικίλες δραστηριότητες, στους τομείς της κοινωνικής δικτύωσης, ψυχαγωγίας και διασκέδασης, αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, εστίασης, εμπορίου, ταξιδιών και μετακινήσεων κ.ά.

Τέλος, τονίζεται ότι, καθώς τα έξυπνα τηλέφωνα και οι ταμπλέτες έχουν ήδη πάρει τη θέση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των laptop, ως η πρωταρχική συσκευή για τις υπολογιστικές, αλλά κυρίως για τις επικοινωνιακές ανάγκες του χρήστη (με βάση έρευνα της Gartner), η Terranova αποτελεί το επόμενο άλμα στις τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας που προσφέρουν έξυπνες κοινωνικές υπηρεσίες, όπως η Siri της Apple και το Google Now. Η διαφορά είναι ότι ενώ οι δύο τελευταίες συνδέουν τους χρήστες με πληροφορίες που βρίσκονται στο διαδίκτυο, η Terranova συνδέει τους χρήστες μεταξύ τους βασισμένη στις δραστηριότητες του κάθε ατόμου, σε επίπεδο εντοπιότητας και με τρόπο πιο προσωπικό, πιο ολοκληρωμένο και πιο ουσιαστικό.

Η εφαρμογή, σημειώνεται χαρακτηριστικά, είναι ήδη διαθέσιμη πιλοτικά στην Ελλάδα στο App Store (Terranova!) της Apple και στο Google Play (AppTerranova) και οδηγίες για τη χρήση της υπάρχουν στην ιστοσελίδα της εταιρίας www.appterranova.com

Όσον αφορά το δημιουργό της, τον Γιώργο Στόικο, είναι ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Terranova και έχει εμπειρία 20 και πλέον χρόνων στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων μεγάλης κλίμακας και έχει υλοποιήσει περίπλοκες εφαρμογές για σειρά βιομηχανιών σε Ευρώπη και Αμερική, στα ΜΜΕ και τη διαφήμιση, στην πετρελαϊκή βιομηχανία, στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε εταιρείες κοινής ωφελείας.

Πριν ξεκινήσει την Terranova, τον Οκτώβριο του 2012, ήταν για μία οκταετία Διευθυντής Τεχνολογίας σε εταιρεία με έδρα το Σικάγο, όπου ανέπτυξε και σχεδίασε λογισμικό για το χώρο των ΜΜΕ. Χάρις στο πρωτοποριακό αυτό λογισμικό, η εταιρεία ανέπτυξε διαδραστικό τηλεοπτικό δίκτυο άνω των 46 εκατ. θεατών (σύμφωνα με τη Nielsen), συγχωνεύθηκε με άλλες δύο εταιρίες και τελικά εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NASDAQ). Ως διευθυντής Τεχνολογίας, ανέπτυξε πολλαπλές πατέντες τις οποίες και έχει κατοχυρώσει σε ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία, Αυστραλία, Μεξικό και Ισραήλ, ενώ έχει υποβάλει αρκετές άλλες και είναι ήδη υπό εξέταση στις παραπάνω χώρες και στην Ε.Ε.

Ο Γ. Στόικος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1970, σπούδασε φυσικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Imperial College του Λονδίνου. Ξεκίνησε την καριέρα του στη SAP, παίρνοντας μέρος σε μεγάλα έργα πληροφορικής για πολυεθνικές εταιρίες, όπως η Colgate-Palmolive και η Beiersdorf (Nivea) και συνέχισε ως ειδικός σύμβουλος για την StatOil, την General Motors και την Deutsche Bank.

Σήμερα ζει στις ΗΠΑ, μεταξύ Νέας Υόρκης και Σαν Φρανσίσκο και φιλοδοξεί να κάνει την Terranova, όπως δήλωσε, το κορυφαίο, παγκοσμίου φήμης ελληνικό «success story» στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας.




 
website counter
friend finderplentyoffish.com